22.6 C
Craiova
joi, 13 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUPDATE- Facebook ar putea derula oferta publică anul viitor, compania este evaluată la 100 miliarde dolari

UPDATE- Facebook ar putea derula oferta publică anul viitor, compania este evaluată la 100 miliarde dolari

Facebook ia în calcul derularea unei oferte publice iniţiale anul viitor, pentru a atrage 10 miliarde de dolari, valoarea de piaţă a reţelei de socializare fiind estimată la 100 miliarde de dolari, a declarat o sursă apropiată discuţiilor, citată de Bloomberg, arată Mediafax.

Compania ar putea depune documentaţia necesară pentru ofertă înainte de sfârşitul acestui an, însă termenele exacte ale operaţiuni nu au fost stabilite, a adăugat persoana citată.

Facebook a anunţat la începutul acestui an că a atras o investiţie de 1,5 miliarde de dolari de la Goldman Sachs şi alţi investitori, compania fiind evaluată atunci, conform preţurilor plătite de aceştia, la aproximativ 50 de miliarde de dolari.

Compania vrea să profite de cererea ridicată a pieţei pentru acţiuni în sectorul socializării online.

"Evident este o evaluare foarte ridicată. Şi-au dat seama că au o oportunitate şi vor să profite de ea cât mai curând", comentează un analist american.

Dacă ar atrage 10 miliarde de dolari, oferta publică iniţială a Facebook ar deveni cea mai mare din sectorul IT. Recordul actual este listarea din 1999 al producătorului german de chip-uri de memorie Infineon Technologies, care a atras 5,23 miliarde de dolari.

Google a atras 1,67 miliarde de dolari la listare, în 2004, fiind evaluată atunci la peste 23 miliarde de dolari. În prezent, capitalizarea Google este de 190,4 miliarde de dolari.

Facebook anticipa în ianuarie că autorităţile americane vor solicita raportări financiare publice detaliate până pe 30 aprilie 2012, dacă nu ar avea loc o listare până la acea dată. Legislaţia americană impune şi companiilor nelistate să raporteze public rezultatele financiare dacă numărul acţionarilor depăşeşte un anumit nivel.

Compania a amânat oferta publică până în 2012, pentru a atrage cât mai mulţi utilizatori şi pentru a-şi creşte cât mai mult vânzările de publicitate, au declarat anul trecut surse apropiate situaţiei.

Facebook are peste 800 de milioane de utilizatori.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU