23.3 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLobby pentru Ford la Senat

Lobby pentru Ford la Senat

Preşedintele Sena-tului a venit vineri la Craiova doar pentru a asigura conducerea Ford România că se va aproba rapid proiectul de lege prin care statul român garantează un împrumut de 400 de milioane de euro de la BEI pe care Ford îl contractează pentru investiţii la fabrica din Bănie. Preşedintele Ford România, Dionisio Campos, a ţinut să spună că s-a fabricat un număr mic de autoutilitare Ford la Craiova, „pentru a fi testată piaţa“, dar şi parametrii de calitate.

Preşedintele Senatului, Mircea Geoană, s-a întâlnit vineri la sediul Consiliului Judeţean Dolj cu preşedintele Ford România, Dionisio Campos, pentru a-i arăta acestuia că face lobby în Senat, astfel încât proiectul de lege privind ratificarea acordului de garanţie între România şi Banca Europeană de Investiţii (BEI) să fie adoptat cât mai repede. Coincidenţă sau nu, la doar câteva zile după ce PD-L a renunţat să îl mai dea jos pe Geoană din fruntea Senatului, ex-preşedintele PSD a început să arate că este pe aceeaşi lungime de undă cu Traian Băsescu. „L-aţi auzit probabil în urmă cu câteva zile şi pe preşedintele Traian Băsescu ridicând acest subiect. Faptul că în Camera Deputaţilor s-a adoptat rapid arată un interes «bipartizan» sau un interes nonpolitic privind succesul operaţiunilor de la Craiova. Am luat toate măsurile ca în Senatul României să punem cu prioritate acest proiect de lege pe agenda unui Birou permanent şi sper să avem votat în Senat acest acord de împrumut, astfel încât să le permitem celor de la Ford să-şi continue investiţiile la Craiova“, a spus Geoană. Proiectul de lege se referă la faptul că statul român garantează pentru Ford 80% din împrumutul de 400 de milioane de euro pe care compania l-a contractat de la BEI pentru investiţii în fabrica de automobile din Craiova. Împrumutul trebuie accesat în primul trimestru al anului. Acesta este motivul pentru care parlamentul a adoptat „procedura de maximă urgenţă“ de acordare a garanţiei de stat către Ford. Geoană a mai spus că, după succesul Dacia la Piteşti, „statul român trebuie să vină cu o politică strategică de dezvoltare pentru întreaga industrie de autoturisme şi pentru dezvoltarea ei pe orizontală“. Dezvoltarea ar trebui să cuprindă un plan pentru infrastructură (pod peste Dunăre, cale ferată, port la Constanţa etc.). În urma discuţiei cu preşedintele Ford România, Geoană a spus că, pentru un autoturism Ford, costul cu forţa de muncă este mai mic decât cel logistic. El a arătat că situaţia este similară şi la Dacia şi a spus că reprezentanţii uzinei auto din Piteşti preferă să transporte maşinile la Hamburg, în Germania, decât în portul Constanţa, din cauza costurilor logistice foarte mari. Geoană a ţinut să precizeze că garanţia statului nu este un ajutor pentru Ford, ci pentru regiunea din această zonă a ţării.

Ford trece în etapa următoare

Preşedintele Ford România, Dionisio Campos, a confirmat că Ford i-a cerut lui Geoană să facă lobby în Senat şi a menţionat că împrumutul va ajuta fabrica să treacă în următoarea fază a proiectului de la Craiova. Campos a precizat că Ford este în grafic în ceea ce priveşte planurile de la Craiova. „Suntem conform calendarului la Craiova: în prezent continuă producţia Transit Connect, secţia de vopsitorie – care era ultima ce necesita modernizare în fabrică – se află în faza de testări. (…) Acum ne concentrăm eforturile în formarea profesională a angajaţilor şi pentru formarea continuă a lor“.

Producţia la Ford a început pentru testarea pieţei

În urmă cu câteva zile, GdS arăta că, în 2009, pe poarta fabricii Ford de la Craiova au ieşit doar 300 de autoutilitare Transit Connect. Cererea pe piaţa internă pentru acest model nu a fost prea mare. Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), anul trecut s-au vândut în România 304 astfel de automobile. Vineri, Dionisio Campos a mărturisit care este motivul pentru care anul trecut s-au asamblat în fabrica din Bănie doar 300 de autoutilitare uşoare Ford Transit Connect, precizând şi că piaţa a dat semnale bune pentru producţia Ford: „Modelul Transit Connect nu se referă la volum, ci la îndeplinirea standardelor de calitate şi a modului de fabricaţie. Vreau să fac o mărturisire: motivul pentru care anul trecut s-au produs 300 de automobile a fost pentru a testa piaţa şi pentru a vedea dacă sistemul nostru de producţie şi de calitate este în conformitate cu piaţa. Primele semnale, primii indicatori ai pieţei ne indică faptul că ne-am descurcat foarte bine aici la Craiova şi asta se referă la toţi operatorii din fabrică. Planurile noastre au fost bune şi le vom continua“.

Viitorul model Ford, în continuare secret

Întrebat ce nou model va intra în fabricaţie la Craiova şi, mai ales, când, preşedintele Ford România nu a putut preciza o dată exactă şi nici care va fi noul autoturism care se va produce în Craiova. El a amintit doar că nu va fi Ford Fiesta şi nici Ford K, ci poate fi „orice model“.

Furnizorii Ford – încă departe de Craiova

Campos a precizat că până în prezent nu are cunoştinţă ca vreun furnizor Ford să-şi fi deschis fabrici în Dolj sau în Craiova şi nu se ştie când vor veni. „Suntem în discuţie cu câţiva furnizori de primă clasă pentru a veni la Craiova. Noi îi notificăm anul acesta, dar când vor veni, nu sunt sigur“, a afirmat Dionisio Campos.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII