14 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateDezastru în giratoriu

Dezastru în giratoriu

Rocada a devenit coşmarul şoferilor după ce Primăria Craiova a pornit şi semafoarele din sensul giratoriu de la Consul.

A fost nevoie de zece milioane de lei, contravaloarea unui supersistem integrat de management rutier, pentru ca traficul de pe bulevardul Dacia-Decebal din Craiova să… crape. Odată pornite şi semafoarele din sensul giratoriu de la Consul, intersecţia Rocadei cu strada Amaradiei, realitatea demonstrează că unda verde cu care autorităţile au încercat să acopere cheltuirea banilor este un fâs soios. Circulaţia se desfăşoară anevoios în toate intersecţiile de pe Rocadă, iar la Consul, unde până acum se traversa strună de la instituirea giraţiei, cozile sunt acum imense. „E un dezastru de stradă. Au reparat Rocada ca s-o ocolim, nu ca să mergem pe ea. Până să dea drumul la semafoarele de la Consul, stăteam la cozi interminabile la celelalte semafoare, dar aici treceam fluierând. Acum, după ce le-au dat drumul şi la astea, e jale. În orice caz, făceam Rocada de la Gară la Peco Severinului în trei-patru minute fără semafoare. Nu dădeam prioritate decât la trecerile de pietoni. De când au semaforizat, am făcut odată 25 de minute!“, spune Vali Geamănu. „Eu deja nu mai trec pe Rocadă când vin din Sărari ca să ajung acasă, în Brazdă. Mai bine o iau prin Centru“, susţine Victoria A. „În această perioadă se fac probe şi se caută soluţia optimă privind timpii şi succesiunea de secvenţe pentru semafoarele din intersecţia străzii Amaradia cu bulevardul Dacia. În acest sens, am primit şi sprijinul reprezentanţilor Poliţiei Rutiere în vederea deblocării intersecţiei“, ne explică într-un comunicat Primăria Craiova. Păi, nu cumva tocmai pentru că avea soluţia optimă municipalitatea a ales varianta de cinci ori mai scumpă?

Tot la UTI vin banii

Primăria Craiova a refuzat sistemul de semaforizare de două milioane de lei (20 de miliarde de lei vechi) oferit de una dintre firmele care au participat la licitaţia pentru reabilitarea Rocadei, pe motiv că documentaţia nu avea ataşat un proiect realizat de o firmă de specialitate. A acceptat în schimb, proiectul de zece milioane de lei al firmei UTI Traffic Management. Societatea face parte din grupul UTI şi este soră cu UTI Internaţional SRL, societatea care a contractat modernizarea centrului şi a platoului Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova. Cea mai tare piesă a proiectului o constituie semaforizarea intersecţiei cu sens giratoriu de la Consul, pe care proiectanţii şi primăria au justificat-o penibil prin asemănarea cu pieţele din Bucureşti: Piaţa Universităţii, Piaţa Aviatorilor, Piaţa Obor etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

79 COMENTARII