13.4 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateProblemele la service-urile auto, greu de „reparat“ la OJPC

Problemele la service-urile auto, greu de „reparat“ la OJPC

Numai doi proprietari de maşini s-au plâns anul acesta la Protecţia Consumatorului de pro-blemele pe care le-au avut la service-uri auto. Unii craioveni consideră că eventualele sesizări ar fi depuse de pomană.

Plângerile înregistrate în acest an la Protecţia Consumatorului împotriva unor service-uri auto au fost depuse în luna februarie, una de un cetăţean din Segarcea, iar alta de un craiovean. Primul dintre aceştia a sesizat Protecţia Consumatorului după ce „la fiecare ieşire din service am constatat că problemele nu au fost remediate“, după cum se arată în plângere. Proprietarul, având maşina în garanţie, a sesizat reprezentanţa că motorul scotea zgomote ciudate, portierele spate nu se închideau corespunzător, iar anvelopele maşinii se uzaseră pe margini. După intervenţia reprezentanţilor Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorului (IRPC), problema portierelor a fost rezolvată, dar testul asupra motorului nu a găsit vreo problemă, iar doljeanul în cauză trebuie să îşi schimbe singur cauciucurile, căci acestea nu intră în garanţie decât în cazul în care există defecte de fabricaţie.

Dovezi, nu declaraţii

Cea de-a doua plângere se referea la problemele pe care le-a avut un craiovean la motorul maşinii după un schimb de filtre şi alte consumabile la un service local, potrivit reprezentanţilor IRPC Dolj. Protecţia Consumatorului Dolj a decis că plângerea este imposibil de rezolvat din cauza faptului că proprietarul în cauză nu a putut pune la dispoziţie documentele cerute de inspectori. Cu alte cuvinte, nu a avut dovezi că a efectuat reparaţiile.
„În cazul unei reparaţii a maşinii, service-ul trebuie să emită un deviz de lucrări, o factură şi garanţia pentru lucrare. Consumatorul trebuie să vină la noi cu astfel de documente dacă are o nemulţumire. Pe declaraţii este foarte greu de dovedit“, a explicat Petrică Dumitrescu, inspector-şef al IRPC Dolj. Problema pare să fie a cetăţenilor care nu cer acte doveditoare la cumpărarea unui bun sau serviciu. „Eu, care preiau reclamaţiile de aproape doi ani, am observat că majoritatea consumatorilor nu îşi urmăresc interesul şi nu cer bon sau factură. Nu putem lua măsuri dacă nu avem dovezi“, a spus Melania Olaru.

Nu fac sesizare, că o fac degeaba

Proprietarii doljeni de maşini şi reprezentanţii IRPC nu par să aibă puncte de vedere comune privind numărul mic de sesizări despre calitatea lucrărilor efectuate în service-urile auto.
„Nu fac sesizare la Protecţia Consumatorului pentru că ştiu că o fac degeaba, că ei nu rezolvă. Am fost implicat într-o tamponare, m-am dus la service să îmi vopsească bara din faţă şi uşa maşinii, iar acum arată mai rău ca înainte. Nu m-am plâns, că cine ştie ce păţesc după ce duc maşina în service!“, a declarat un craiovean care a dorit să îşi păstreze anonimatul. „Nu cred că inspectorii OJPC ar fi în stare să rezolve dacă le-aş sesiza o problemă la un service. Prefer să mă duc direct la instanţă“, a declarat alt proprietar de automobil.
Funcţionarii plătiţi din bani publici să apere interesele cetăţenilor privesc altfel problema. „Preţurile sunt mari, mai e şi criză financiară, probabil oamenii preferă să îşi repare maşinile prin cunoştinţe, cu ajutorul prietenilor. Explicaţii pot fi multe. Poate din cauza vremii din ultima perioadă s-a circulat mai puţin şi nu au fost accidente“, a declarat Dumitrescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS