15.3 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateParcări ecologice în Bănie

Parcări ecologice în Bănie

http:http://www.youtube.com/watch?v=pcVDYNteNRk

O mică parcare de pe Calea Bucureşti din Craiova a fost amenajată experimental cu pavaj ecologic. Craiovenii din blocurile învecinate au crezut însă că plăcile din care creşte gazonul au fost montate ca trotuar sau de amorul artei, mai ales că executantul lucrării a uitat să amenajeze şi rampele de acces.

 

Pe Calea Bucureşti, din Craiova, în spatele blocurilor, a răsărit iarba din pavaj. De această dată, nu e vorba de pirul care bate tehnologia românească de asfaltare, spărgând betonul, ci de gazon crescut prin pavele ecologice, construite să permită întreţinerea spaţiului verde în orificiile special decupate. Materialul, relativ nou pe piaţa românească, a fost asamblat într-o parcare de câţiva metri pătraţi în faţa incintei Şcolii Generale nr. 21 „Gheorghe Ţiţeica“. „Vrem să vedem ce impact are acest pavaj ecologic asupra mediului, cum este primit de craioveni şi ce înseamnă pentru noi, primăria, întreţinerea acestor suprafeţe. Dacă se dovedeşte că e oportun să utilizăm astfel de pavaj ca preţ, ca preţ de întreţinere şi ca utilitate, îl vom folosi pentru început la amenajarea parcărilor. Acesta este şi scopul pentru care am fost de acord să se aşeze acele pavele pe strada Calea Bucureşti: loc de parcare“, a spus primarul Craiovei, Antonie Solomon.

 

Garanţie 50 de ani

 

Potrivit specialiştilor, majoritatea sistemelor de îmbinare a pavelelor ecologice sunt brevetate în România, iar produsele sunt în general rezistente la temperaturi extreme, de la + 40 de grade Celsius, la + 90 de grade Celsius, la radiaţii, uleiuri şi combustibili, la ultraviolete etc. Producătorii prezintă şi o garanţie a acestor pavele, de 50 de ani, menită să doboare orice comparaţie cu betonul asfaltic aşternut pe trotuarul sau pe aleile din cartierele Craiovei. În plus, astfel de pavele se utilizează inclusiv la realizarea arterelor de circulaţie, unele dintre acestea putând suporta traficul intens şi o greutate de până la 350 de tone pe metru pătrat. Distribuitorii din România susţin că pavajul ecologic este uşor de manevrat şi se montează în timp record. Conform siturilor de profil, un muncitor poate aranja 100 de metri pătraţi în numai o oră de lucru.

 

Fără acces

 

Locuitorii blocurilor din vecinătatea parcării nu ştiu la ce foloseşte spaţiul verde betonat din faţa Şcolii Generale nr. 21 „Gheorghe Ţiţeica“. „Nu pot să spun dacă e o idee bună… Arată foarte bine, aşa, dar cine o să îngrijească gazonul? Pe acolo trec pietoni, copiii de la şcoală fug într-o parte şi în alta, iar vecinii noştri au avut maşinile parcate acolo. Acum unde să le mai lase, că nu mai e loc pentru toţi?“, a spus Anca G. Neînştiinţaţi oficial care este rostul pavajului cu gazon inclus, locatarii au preferat să nu parcheze maşinile. În plus, şi dacă ar fi gândit să facă asta, proprietarii autoturismelor cu garda joasă ar fi avut ceva emoţii la trecerea peste bordurile înalte, fiindcă autorităţile au uitat să comande şi rampe de acces.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII