19.2 C
Craiova
sâmbătă, 1 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCNA le cere posturilor TV să precizeze sumele percepute pentru emisiuni de campanie

CNA le cere posturilor TV să precizeze sumele percepute pentru emisiuni de campanie

CNA le-a trimis joi adrese tuturor televiziunilor prin care le cere să precizeze sumele percepute pentru emisiunile electorale,în caz contrar riscând sancţiuni, aceeaşi adresă conţinând şi solicitarea unei mai bune încadrări a emisiunilor, fie că sunt de dezbatere, fie electorale.

Potrivit procesului-verbal al şedinţei de joi, postat astăzi pe site-ul CNA, în ultima şedinţă s-a decis trimiterea de adrese de atenţionare posturilor TV prin care li se cere să comunice tarifele solicitate candidaţilor pentru acces la emisiunile electorale, altminteri se va trece la sancţiuni. Prin scrisoarea respectivă, CNA le reaminteste televiziunilor obligaţia de a face publice tarifele stabilite în urma negocierilor cu partidele şi că accesul candidaţilor la programele de ştiri şi emisiunile de dezbateri nu poate fi cu plată. În acest sens, Consiliul solicită posturilor de televiziune să informeze care dintre emisiunile difuzate sunt de dezbatere şi care sunt electorale şi atenţionează că vor fi aplicate sancţiuni, dacă posturile TV cer bani candidaţilor pentru participarea la emisiuni de dezbatere şi de ştiri. Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a declarat pentru  NewsIn că, dacă până săptămâna viitoare televiziunile nu trimit informaţiile respective, instituţia va trece la sancţiuni.

Tot joi, CNA a discutat şi cazul emisiunii  "Alege premierul" de la Realitatea TV şi s-a decis ca postul să fie informat că, din punctul de vedere al CNA, titlul emisiunii poate induce în eroare publicul pentru că nu acoperă o prevedere constituţională, în condiţiile în care alegerile sunt pentru Parlament, nu pentru premier, şi nu respectă principiul informării corecte prevăzut de art.3 al Legii Audiovizualului. Popescu a mai precizat că postului Realitatea i se recomandă să schimbe titlul emisiunii.

Potrivit Legii nr. 35 din 13 martie 2008, art. 38, partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi au acces gratuit la serviciile publice de radio şi televiziune pentru a-şi populariza mesajele. Posturile private de radio şi televiziune au dreptul să perceapă sume pentru difuzarea spoturilor electorale, dar vor practica acelaşi tarif pe emisiune şi pe unitate de timp pentru toţi competitorii electorali care participă în alegeri, iar timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali trebuie să fie proporţionali cu cei practicaţi de posturile publice. De asemenea, potrivit deciziei CNA nr. 792/2008, tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi reprezentanţii candidaţilor şi competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS