16.7 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateCele mai vândute branduri sunt Armani, Boss si Bvlgari

Cele mai vândute branduri sunt Armani, Boss si Bvlgari

Everet România este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata parfumeriei si cosmeticii din România, fiind unic distribuitor autorizat pentru case prestigioase precum Lancôme, Giorgio Armani, Dolce&Gabbana, Hugo Boss, Lacoste, Bvlgari, Calvin Klein, Max Factor, Deborah si altele.


Everet, care are in portofoliu peste 30 de branduri de succes, a implinit de curând zece ani de activitate. Putini sunt insa cei care stiu ca scaunul directorului general, in cadrul companiei, este ocupat de o femeie. Elena Nedelcu lucreaza la Everet inca de la infiintare, din 1996, iar in domeniul acesta, al cosmeticii si parfumeriei, din 1994. „Eu sunt de profesie inginer, am absolvit Hidrotehnica, am studiat ingineria apelor subterane si mi-am dorit foarte mult sa profesez. La vremea respectiva, in 1993, când am terminat, nu am reusit sa intru la nici un institut, desi am terminat a treia pe an, iar proiectul meu de diploma este acum manual pentru anul V. Nu aveam pe nimeni in domeniu si se practica nepotismul“. Asa a ajuns la Me & I Cosmetics. A inceput ca asistent manager, iar, in scurt timp, adica in 1995, a primit oferta de a fi director de vânzari. „In ’96 am avut primul copil, am stat sapte luni acasa, iar când m-am intors s-a infiintat aceasta companie, la care eu va spun cu mândrie ca am scris si primele acte: contractul, statutul“. Nu este un sef dur, desi se poate lauda cu o echipa imbatabila.


Secretul: fiecare ora petrecuta peste program este recompensata pe masura. „Echipa, care la ora actuala este formata din 98 de persoane, s-a format in timp. La inceput eram singura. Dupa câtiva ani am mai angajat câtiva oameni pentru depozit si doi agenti de vânzari. Asa ne-am desfasurat activitatea pâna in anul 2000, când am inceput sa ne extindem, s-a format Departamentul de marketing, s-a marit Departamentul de vânzari“.


Desi multi cred ca o femeie simte mai bine piata decât un barbat, Elena este de alta parere: „Barbatii sunt egali cu femeile in acest domeniu. In 1996, când am pornit la drum, am reusit sa transmit iubirea mea pentru aceste produse si celor doi colegi ai mei. La vremea respectiva, piata de parfumerie abia incepea sa se dezvolte“. Recunoaste insa ca pâna sa razbata s-a confruntat cu foarte multe probleme.


„Clientul nostru isi dorea ca in magazin produsul sa fie prezentat intr-un anumit fel, partenerii nostri externi tinteau altceva. Asa aparea conflictul. Nimeni nu intelegea la inceput ca e vorba de un parteneriat. Aceasta strategie de marketing studiata insemna de fapt o cifra de afaceri mai mare de ambele parti. Situatia s-a schimbat când au inceput sa calatoreasca la Roma, Paris, si sa ia contact cu magazinele de afara.


Ne-am confruntat si cu un cash-flow deficitar, banii veneau foarte greu de la clientii nostri. Cu timpul am inceput sa impunem o politica comerciala de incasare si sa ajungem la o intelegere“.


Petrece in medie zece ore pe zi la birou, insa si satisfactiile sunt pe masura. „Produsele noastre se vând cel mai bine pe piata. Noi suntem la ora actuala numarul 1 in România ca dimensiune a portofoliului, si cifra de afaceri. De curând s-a stabilit topul de afaceri al firmelor mari, mici si mijlocii. Pe domeniul nostru de activitate, noi suntem nr. 20. Inaintea noastra sunt marile companii Unilever, Johnson, Gillette. In acest top nu figureaza insa nicio alta companie care sa distribuie parfumerie selectiva.


Firma noastra face parte dintr-un concern pe Europa de Est, noi suntem parte a grupului Everet International, care are reprezentante in Slovenia, Serbia, Croatia, Bulgaria, Moldova si Macedonia. Va spun cu mândrie ca suntem de trei ani nr. 1 si in acest grup ca si cifra de afaceri“.


Zece ani de succes


Desi fiecare brand isi are clientii lui fideli, Giorgio Armani si Bvlgari intrec orice asteptare in materie de vânzari. „In portofoliul nostru pe termen lung, Giorgio Armani si Boss au cel mai mare succes, iar pe termen scurt, adica anul acesta, merge foarte bine Bvlgari. Am reusit sa pozitionam Lacoste pe segmentul de parfumerie premium“.


Chiar daca tine in mâna frâiele unei afaceri de succes, pe o piata in care concurenta e tot mai acerba, Elena mai are timp si de viata personala. „Sotul meu lucreaza la o firma germana care distribuie cofraje metalice pentru constructii. Avem doi copii, unul de zece ani, altul de patru luni“. Ca destinatie de vacanta alege intotdeauna Italia. „Mi se pare cea mai frumoasa tara din câte am vizitat, are o istorie fascinanta“. Tânara directoare nu a cochetat insa niciodata cu ideea de a parasi România.


„Desi poate par ciudata pentru vremurile astea, eu imi iubesc tara si imi place când România apare intr-o competitie in primele locuri“. Spre deosebire de majoritatea oamenilor de afaceri care emigreaza dintr-o companie in alta, Elena Nedelcu si-ar dori ca si peste zece ani sa ocupe aceeasi pozitie la Everet România Distribution.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS