6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTransportul feroviar, pe drumul scumpirii

Transportul feroviar, pe drumul scumpirii

1 septembrie a venit cu majorarea tarifelor la transportul feroviar de calatori. Potrivit strategiei adoptate recent de guvern, tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial. Cu toate acestea, potrivit autoritatilor, scumpirea de joi nu are nici o legatura cu aceasta strategie.


O calatorie cu trenul costa incepind de joi cu 8,7% mai mult. In România, politica tarifara dusa pentru transportul de calatori este controlata de guvern. Drept urmare, preturile nu pot creste decit in corelare cu rata inflatiei. Scumpirea este insa pusa pe seama grevei fara precedent a angajatilor Cailor Ferate Române din luna iunie, actiune care a zdruncinat serios finantele companiei. In plus, tarifele la diverse produse si servicii au crescut in ultima perioada. Cu toate acestea, angajatii CFR Craiova afirma ca pe ei nu-i avantajeaza majorarea tarifelor. Ei sint interesati sa aiba cit mai multi clienti, iar scumpirile aduc, in general, dupa sine reducerea numarului de calatori, mai ales ca exista firme de transport rutier care practica preturi mai mici.


Scumpire aditionala


Autoritatile spun ca tarifele practicate la transportul feroviar de persoane nu au mai crescut de la 1 octombrie 2004 si ca se impunea o noua crestere de pret. Acestia insinueaza ca scumpirea biletelor de tren de la 1 septembrie nu are nici o legatura cu strategia pe termen lung din domeniul feroviar.


Potrivit acestei strategii, adoptate recent de guvern, tarifele pentru transportul feroviar de calatori vor creste trimestrial, in medie cu 5 pina la 7%, in perioada septembrie 2005 – decembrie 2007. Luindu-se in considerare si practica tarifara propusa de guvern, nu este exclusa posibilitatea majorarii tarifelor la biletele de tren pina la sfirsitul anului. Cel mai probabil, aceasta va avea loc in luna octombrie.


In urmatorii ani, un bilet de tren va costa cu aproximativ 60% mai mult, deoarece CFR are nevoie de mai multi bani pentru modernizare. Pe linga conditii mai bune de transport, CFR are in plan si schimbarea structurii de trenuri pentru calatori (personal, accelerat, rapid si intercity), ce va fi inlocuita treptat in perioada 2005-2010 cu o noua structura formata din trenuri intercity, interregio, regionale si de noapte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU