17.8 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDosarul accidentului de la Colonesti nu a fost solutionat

Dosarul accidentului de la Colonesti nu a fost solutionat

Claudiu Marian Riza, de 38 de ani, din Craiova, conducea, in seara zilei de 31 ianuarie, dinspre Pitesti catre Craiova, un autotren marca Volvo cu numarul de inmatriculare temporar DJ-1895, si tracta o remorca incarcata cu aproape 20 de tone de azotat de amoniu, ambele utilaje apartinind firmei SC YONUMI TRANS SRL din Craiova. Pe DN 65-E 574, pe raza comunei Colonesti din judetul Olt, din cauza oboselii si a neatentiei in conducere, soferul autotrenului a intrat in coliziune laterala cu alt autotren marca Mercedes, cu numarul de inmatriculare MM-14-CZM, condus regulamentar din sens opus de Vasile Cimpean, de 37 de ani, din localitatea Satulung, judetul Maramures. In urma coliziunii deosebit de puternice, cabina in care se afla soferul primului autotren, Claudiu Marian Riza, a fost transformata intr-o gramada de fiare contorsionate, trupul conducatorului auto fiind practic zdrobit. Anchetatorii au stabilit ca incarcatura cu ingrasamint agricol a fost ridicata de la sediul SC SAMOVAL SRL din Tirgoviste si trebuia sa ajunga, oficial, la un depozit din localitatea Jibou. Neoficial insa, politistii au descoperit ca cei 400 de saci cu azotat de amoniu trebuia sa ajunga la o firma din Craiova. La vremea respectiva, inspectorul principal Cristian Radoi a declarat ca transportul in cauza, in afara de faptul ca era efectuat la o ora interzisa prin lege, nu era insotit nici de licenta de transport pentru marfuri periculoase.


Politistii au intocmit trei dosare penale: cite unul pentru administratorul firmei si pentru sotia acestuia, dar si pentru seful de garaj al firmei SC YONUMI TRANS SRL Craiova, Dorel M., care a si demisionat imediat dupa producerea accidentului. Acesta este acuzat de faptul ca a permis plecarea in cursa a autotrenului incarcat cu azotat de amoniu, desi transportul nu avea toate autorizatiile necesare.


Familia victimei este uimita ca, la aproape patru luni de la producerea accidentului, politistii nu au reusit sa adune toate probele necesare pentru a incheia un dosar pe care sa-l trimita procurorilor pentru a definitiva cercetarile. Membri ai familiei victimei cred ca patronii firmei incearca sa musamalizeze cazul, si aduc ca argumente faptul ca expertiza autotrenului Volvo, condus de victima Claudiu Marian Riza, nu a fost efectuata nici pina in prezent de politisti, deoarece Ministerul de Interne nu ar avea momentan fondurile necesare. De asemenea, autotractorul incarcat cu azotat de amoniu, care apartinea firmei SC YONUMI TRANS SRL din Craiova a fost inapoiat dupa numai trei zile de la data accidentului. Se pare ca, in urma sesizarilor facute de doi fosti lucratori de la firma transportatoare din Craiova, autotrenul Volvo ar fi avut caseta de directie defecta, pentru schimbul ei fiind necesara o suma de bani pe care firma nu o avea la dispozitie in momentul efectuarii verificarii tehnice. Acest lucru poate fi probat prin documentele de la Unitatea Service VOLVO ROMANIA din Bucuresti. Desi familia decedatului a cerut autoritatilor de mai bine de sase saptamini sa i se furnizeze o copie a acestor documente, nici pina in prezent nu s-a primit un raspuns oficial. Se pare ca autotractorul Volvo a fost vazut demontat in garajul firmei craiovene, care ar putea incerca astfel sa distruga eventuale probe la dosar.


Oficial, cercetarile continua


Interpelat in acest sens, inspectorul principal Cristian Radoi, purtator de cuvint al Politiei Rutiere Olt, a infirmat ca s-ar incerca musamalizarea accidentului de la Colonesti: „Nu este vorba despre o tergiversare a dosarului, ci, pur si simplu, cercetarile s-au dovedit a fi mai greu de finalizat. Sa nu uitam ca s-a apelat la ajutorul sectiilor Garzii Financiare din judetele Dolj si Dimbovita pentru cercetari. Verificarea tehnica a fost si ea efectuata, insa numai in faza statica, deoarece cabina unde se afla soferul a fost distrusa in cea mai mare parte la accident. Este clar ca unele indicii au fost distruse in acel moment, dar am incercat sa ne ghidam in verificari dupa alte aspecte“.


La rindul sau, subcomisarul Claudia Radu, purtator de cuvint al Inspectoratului Judetean de Politie Olt, a afirmat ca intirzierea cu care se desfasoara cercetarile in dosarul privind accidentul de la Colonesti este cauzata de unele expertize ale caror rezultate trebuie sa soseasca de la Bucuresti. „Dosarul este in lucru la Serviciul de Cercetari Penale. El urmeaza sa fie definitivat dupa ce vor sosi de la Bucuresti rezultatele unor expertize care nu au putut fi evaluate la Slatina. Imediat ce verificarile se vor incheia, dosarul va fi remis Parchetului de pe linga Tribunalul Olt“, a precizat Claudia Radu.


Incidentul produs pe raza localitatii Colonesti a readus in atentie tragedia de la Mihailesti, din 24 mai 2004, cind 24 de persoane au murit. Imediat dupa incidentul de la Mihailesti, autoritatile au luat unele masuri de imbunatatire a legislatiei in domeniu. Astfel a aparut HG nr. 890/2004, data publicitatii la 17 iunie 2004, care modifica OUG nr. 195, privind circulatia pe drumurile publice. Una dintre masurile adoptate de autoritati a constat in interzicerea circulatiei vehiculelor care transporta marfuri periculoase intre orele 22.00 si 5.00, precum si in zilele de simbata, duminica sau in timpul sarbatorilor legale. Sanctiunea pentru incalcarea dispozitiilor legale este cuprinsa intre doua si opt milioane de lei, dar amenda este aplicabila numai… soferului. Pentru patron, lucrurile se schimba, pedeapsa fiind lasata la latitudinea organelor de politie, dupa definitivarea cercetarilor. Familia victimei accidentului de la Colonesti se teme insa ca autoritatile se multumesc sa stie ca tragedia a fost provocata din vina soferului, care a adormit la volan, in conditiile in care firma unde era angajat nu avea licenta de transport marfuri periculoase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS