22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitate„Credeti ca daca reduc salariile directorilor rezolv problemele regiei?“

„Credeti ca daca reduc salariile directorilor rezolv problemele regiei?“

Directorul RATC este suparat ca plateste penalizare de 19% din salariu pentru management neperformant

Dupa ce a fost acuzat de un raport al primariei ca regia pe care o conduce este in pragul falimentului, avind datorii de peste 60 de miliarde de lei, directorul RATC, Iulian Ocroteala, se considera nevinovat. „Datoriile sint de anul trecut. Doar doua capitole sint mai intirziate“, a declarat Ocroteala. Conform spuselor sale, cele mai mari intirzieri sint la plata contributiei la somaj de trei la suta, in suma de 2,5 miliarde de lei, si la CAS, cota de 24,5% la care datoriile se invirt in jurul sumei de 22 de miliarde de lei. In ambele cazuri, regia nu a mai platit contributia datorata incepind cu iunie 2003, la acestea adaugindu-se penalitati si dobinzi de intirziere. In rest, toate contributiile sint platite la zi, dupa cum reiese din declaratiile directorului RATC. Spre exemplu, acesta spune ca sapte la suta reprezentind cota de impozit la sanatate datorata de angajator si 6,5% datorata de angajat sint platite inclusiv pe luna septembrie. Aceeasi situatie si in cazul procentului de unu la suta pentru somaj si a impozitului pe salarii de 9,5%.

Ocroteala plateste penalizare 19% din salariu pentru lipsa de performanta

Ocroteala spune ca problemele au aparut din cauza pretului mic la bilet si a subventiei reduse oferite de primarie. „In semestrul I 2003, subventia de 27 de miliarde de lei am cheltuit-o pe achizitionarea de autobuze, iar acestea au venit la sfirsitul anului, deci nu au adus venituri regiei“, a incercat sa explice Ocroteala situatia financiara dificila a RATC. Acesta acuza si scaderea de trei ori a subventiei, motivind ca aceasta a ajuns la 15%, fata de aproximativ 35%, cit era inainte. Cu toate acestea, directorul regiei nu vede nici o solutie imediata pentru plata datoriilor. „Credeti ca, daca reduceam salariile celor patru directori, rezolvam problemele? Eu platesc la fiecare salariu penalizare de 19% pentru nerealizarea indicatorilor de performanta. Cu toate acestea, anul asta am redus pierderile la doar doua miliarde de lei in primul semestru fata de 37 de miliarde“, s-a justificat Ocroteala, care a gasit totusi o solutie financiara: marirea pretului biletului de calatorie de la opt la zece mii, incepind cu 1 ianuarie si a abonamentului cu 10-15%, incepind cu aceeasi perioada. „Noi pierdem din cauza cresterii pretului la carburanti“, a mai spus acesta.

Directorul RATC nu vrea sa renunte la achizitionarea de autobuze second hand, desi primarul Solomon s-a opus intentiei lui Ocroteala. „In proportie de 99%, in doua-trei luni 30 de autobuze cu euro trei vor veni in Craiova la pretul de 11.000 de euro bucata“, a precizat Ocroteala pentru care achizitionarea autobuzelor italiene este mai importanta decit plata datoriilor. Justificarea? „Trebuie sa inlocuim parcul auto, pentru ca avem nevoie de autobuze“. Directorul RATC contrazice totodata concluzia raportului primariei, afirmind ca regia a avut intotdeauna contract de furnizare a combustibilului cu PETROM. „A fost licitatie. Dintotdeauna am avut contract. Au fost unele perioade cind PETROM nu a putut livra cantitatea de care aveam nevoie, dar noi am avut contract“, a precizat Ocroteala.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS