17.6 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDoljenii nu vor sa-si caseze automobilele vechi pe bani putini

Doljenii nu vor sa-si caseze automobilele vechi pe bani putini

Posesorii de autoturisme mai vechi de 12 ani vor putea primi de anul viitor o prima de casare de 15 milioane de lei, care sa reprezinte totodata si avansul pentru un nou autoturism. Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) a propus aceasta masura guvernului, repetind ideea lansata in urma cu doi ani de Fabrica de Automobile Dacia, care oferea zece milioane de lei oricarui posesor de autoturism care dorea sa-si achizitioneze o noua masina. Potrivit specialistilor, ideea a dat rezultatele scontate, asa ca APIA doreste sa isi incerce si ea norocul cu o masura similara.

Potrivit Serviciului de Evidenta Informatizata din cadrul politiei, in Dolj sint 23.000 de automobile mai vechi de 12 ani. Aceste autoturisme au ramas inregistrate in dosarele Serviciului cu numere de inmatriculare vechi, pe sistemul cu cifre. Acestora li se mai adauga si un procent din cele peste 100.000 de automobile care sint inregistrate in Dolj din 1992, pe sistemul nou, cu litere. Acest lucru ar insemna, la prima vedere, ca masura pe care APIA vrea s-o introduca, de la 1 ianuarie 2005, ar putea „prinde“ la posesorii doljeni de autoturisme interesati de un bolid nou, care poate fi achizitionat de la orice producator intern sau de la un dealer.

Numai ca, dintre cele 23.000 de autoturisme mai vechi de 12 ani, destul de multe este posibil sa nu mai circule, dat fiind ca posesorii, desi nu le mai folosesc sau le-au vindut de mult ca fier vechi, au uitat sa le radieze.

Dacia Berlina – un model „regretat“

Din cele care mai pot fi casate pentru 15 milioane de lei, multe dintre ele pot apartine unor oameni care, de la data achizitionarii automobilului si pina acum, nu mai au posibilitatea financiara de a-si cumpara un autoturism nou. 15 milioane de lei, in comparatie cu 6.000 de euro (250 de milioane de lei), cit costa un automobil de fabricatie interna in prezent, este o nimica toata. Posesorii de automobile vechi de peste 12 ani ar putea constata ca, la orice tirg auto, pentru Dacia lor cumparata inainte de 1989 pot primi cu usurinta chiar 20 de milioane de lei, fara sa fie obligati sa isi cumpere o masina noua. In caz ca masina functioneaza, pretul de 20 de milioane poate creste, explicatia fiind simpla. Decizia producatorului intern de a inceta fabricarea Daciei Berline a crescut, oarecum surprinzator, popularitatea acestei marci, in ciuda lansarii noului model.

„Dacia Berlina este cea mai buna masina. Are 16 ani, dar n-as schimba-o pentru nimic in lume. Pot s-o repar usor si fara sa bag prea multi bani in piese si fara sa fie nevoie s-o duc la un service. Imi plac si celelalte masini, sint frumoase, dar sint scumpe. O masina nu merge doar cu gaz“, sustine Dumitru Marinescu, sofer „de o viata“.

„Pentru cei care voiau sa-si cumpere o masina noua, masura ar putea fi buna. Cred ca pot sa iau mai mult de 15 milioane pe masina asta. Cred ca 15 milioane de lei am bagat doar eu in ea“, a spus si George Oprea, posesorul unei masini de fabricatie straina, mai veche de 12 ani.

Si pentru masinile de fabricatie straina se poate aplica masura care s-ar putea introduce incepind cu noul an. Rezultatele se vor vedea pe strazile tot mai aglomerate ale oraselor. Numarul celor care isi achizitioneaza automobile este tot mai mare. Bilanturile facute de profesionisti demonstreaza acest lucru; la fel si aerul poluat pe care il respiram zi de zi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS