14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateBani publici pentru razbunarea prefectului

Bani publici pentru razbunarea prefectului

Razbunarea nu-l costa nimic pe Calin (dreapta), avind in vedere ca diferenta dintre ofertele Gutenberg si Tipografia de Sud este suportata din buzunarele celor chemati simbata sa zica „Da“ Constitutiei PSD

Plasind imprimeriei Gutenberg tot pachetul de tiparituri propagandastice pentru referendum, prefectul Ion Calin si-a imaginat probabil ca trustul Media Sud se va cutremura de durere. Valoarea afacerii, daca se poate numi afacere, se cifreaza pe la 150 de milioane de lei in Dolj, adica mai mult o nimica toata pentru Tipografia de Sud. In schimb, o sansa rara pentru Calin sa dea o lovitura sub centura ziarului care a dezvaluit scandaloasa afacere a parcarilor din Craiova si care, mai nou, nu se aliniaza nici mort politicii de lustruire a bocancilor prefectului. Razbunarea nu-l costa nimic pe Calin, avind in vedere ca diferenta intre ofertele Gutenberg si Tipografia de Sud este suportata din buzunarele celor chemati simbata sa zica „Da“ Constitutiei PSD.

Selectie de oferte, la ceas de seara

Secretariatul Prefecturii Dolj anunta pe 30 septembrie tipografiile din Dolj ca pina la ora 15.00, in aceeasi zi, sa trimita ofertele de pret pentru fiecare material destinat referendumului din 18 si 19 octombrie. A doua zi, a fost anuntata societatea care a fost selectata sa tipareasca toate materialele: SC GUTENBERG INTERNATIONAL SA. La secretariatul prefecturii au ajuns alte trei oferte, printre care si cea a SC ALMA CONS SRL, apartinind aceluiasi actionar principal al firmei cistigatoare, Alexandru Manda. Prestatia totala s-a ridicat la 161,47 milioane de lei.

Potrivit ofertelor de pret prezentate de tipografiile solicitate, SC GUTENBERG SA trebuia sa tipareasca numai procesele-verbale de constatare (2.610 bucati), fluturasii (200.000 de bucati) si pliantele propagandistice (100.000 de bucati). Buletinele de vot – 650.000 (care, intre timp, au devenit 660.000, cu tot cu cele de rezerva) – ar fi trebuit tiparite de SC MEDIA SUD EUROPA SA, care a avut o oferta de pret de 39 de lei pe bucata, cu 10 lei mai putin decit contracandidata SC GUTENBERG. De asemenea, si afisele mari, 10.000 de bucati, ar fi trebuit tiparite tot de SC MEDIA SUD, pentru ca si aici oferta a fost mai mica decit cea a SC GUTENBERG: 3.909 lei, comparativ cu 4.900 lei.

In acest fel, nota de plata a fost incarcata, dintr-o trasatura de pix, cu circa 20.000.000 de lei din banii publici.

Documente speciale, tipografii neautorizate

Dincolo de graba cu care s-a facut selectia tipografiei cistigatoare, mai trebuie mentionat ca plicurile cu ofertele nu au fost desigilate in prezenta presei sau macar a reprezentantilor firmelor ofertante.

La final, un amanunt deosebit de important: TIPOGRAFIA DE SUD a SC MEDIA SUD EUROPA SA este singura din judetul Dolj abilitata de Compania Nationala Imprimeria Nationala SA sa tipareasca formulare cu regim special, cum ar fi, spre exemplu, buletinele de vot.

Intrebat cine a stabilit criteriile in selectia de oferte, prefectul de Dolj, Ion Calin, a declarat ca asa au fost „indicatiile“ de la guvern. Nimic mai fals.

Ca „indicatiile“ nu sint asa de „clare“ cum doreste prefectul o demonstreaza omologul lui Ion Calin din judetul Gorj, Toni Grebla, care ne-a declarat: „Noi am analizat ofertele in functie de pretul fiecarui produs. Buletinele de vot – 300.000 – le-am comandat la o firma care a avut cel mai mic pret, iar pliantele, la alta firma, din aceleasi considerente. Celelalte materiale ne-au fost trimise de la Bucuresti. Nu putea sa-mi dea nimeni ordin sa comand toate materialele la o firma sau alta“.

Calin, sef de bordei

Si din informatiile noastre, rezulta ca guvernul nu a precizat explicit ca oferta pentru materialele publicitare si buletinele de vot sa fie facuta la pachet, lucru pe care nici Prefectura Dolj nu il precizeaza in adresele trimise catre tipografii. Prins cu cioara vopsita, prefectul de Dolj s-a facut rosu la fata. Cu ochii injectati de furie, si gesticulind nervos din miini, a inceput sa tune si sa fulgere: „Doar nu era sa facem contract cu sapte tipografii! Ce ma intereseaza pe mine cum a procedat prefectul Grebla? Cite bordeie, atitea obiceie! Eu stiu ca toti ceilalti colegi ai mei au licitat la pachet“.

Asta, dupa ce s-a convins, cu documentele in fata, ca „uitase“ sa precizeze in adresele mentionate cum va desemna tipografiile cistigatoare. Dar ce mai conteaza toate astea, selectie, bani publici etc., cind lui Ion Calin i s-a ivit sansa sa se razbune pe Gazeta de Sud?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS