8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSalariatii de la fabrica de vagoane din Turnu Severin primesc 75% din salarii

Salariatii de la fabrica de vagoane din Turnu Severin primesc 75% din salarii

Intreprinderea de vagoane MEVA TRINITY Drobeta Turnu Severin trece, se pare, printr-o perioada delicata, desi inainte de 1989 se numara printre primele trei societati economice din Mehedinti. In prezent, cei aproximativ 1.000 de angajati sint platiti cu 75% din valoarea salariilor, existind si perspectiva ca o parte dintre ei sa-si piarda locurile de munca. Constantin Pirvanescu, lider de sindicat la MEVA TRINITY, considera ca vinovati de aceasta situatie se fac patronul american si conducerea fabricii: „Nu stim daca nu cumva, in mod voit, s-a ajuns in aceasta situatie, in care ne aflam, in ideea de a inchide. Salariatii doresc sa-si apere locurile de munca, dar nu stim ce interese exista. Stim insa ca firma TRINITY a avut o pierdere importanta in Romania, dar nu la MEVA Drobeta Turnu Severin. Muncitorii nu vor sta cu miinile in sin“.

Numarul vagoanelor fabricate ar fi trebuit sa creasca de la 300 in 2000, la 1.200 in 2004

Firma americana TRINITY INDUSTRIES a cumparat 70% din actiunile societatii, detinute de FPS, in septembrie 1999, iar in 2000 a investit peste opt milioane de dolari, dublind cifra de afaceri a uzinei. Valoarea totala a tranzactiei a fost de aproximativ 6,5 milioane de dolari si a inclus atit pretul de vinzare, cit si investitiile. TRINITY INDUSTRIES este cel mai mare producator de material rulant din America de Nord, cu o productie de aproximativ 30.000 de vagoane pe an. Investitiile, care ar fi trebuit sa se extinda, in prima faza, pe o perioada de cinci ani, aveau ca tinta echiparea companiei cu utilaje si tehnologii noi, dar si interconectarea cu celelalte companii cumparate de TRINITY-Astra Vagoane Arad si Institutul de Cercetare si Proiectare a Vagoanelor Arad (ICPV). Salariatii de la MEVA asteptau investitii promise, de aproximativ 107,4 milioane de dolari. Numarul vagoanelor fabricate la intreprinderea severineana ar fi trebuit sa creasca de la 300 de bucati in anul 2000, la 1.200 de bucati in 2004. In iunie 2001, la MEVA TRINITY s-a inaugurat una dintre cele mai moderne sectii de sablare din Europa (operatie pregatitoare vopsirii) si vopsire a vagoanelor, investitia fiind evaluata la 2,7 milioane de dolari. Sectia de sablare era considerata ca fiind cea mai grea sectie din punct de vedere al conditiilor de munca, deoarece se lucra in praf si gaze. Complet modernizata, noua sectie elimina munca manuala in timpul procesului de sablare si al celui de vopsire propriu-zisa a vagoanelor. In 2000, conform unui raport al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, MEVA TRINITY nu a raportat profit, ci un rezultat financiar-pierdere, de 45.701.616 mii de lei. Dupa o perioada de regres pe piata vagoanelor din Europa, la inceputul anului 2001, intreprinderea de vagoane MEVA a inceput sa lucreze la o comanda de o suta de vagoane cisterna, pentru un partener din Austria, concomitent cu reparatiile la vagoane de marfa. Se pare ca aceasta comanda nu este suficienta pentru ca intreprinderea de vagoane severineana sa poata obtine profit, ci chiar este in situatia de a reduce o parte din salariati. Actiunile societatii MEVA sint detinute de salariati-19% si SIF Banat-Crisana-11%. Muncitorii asteapta acum decizia conducerii fabricii, dar sint hotariti sa transforme, daca situatia o va impune, cazul MEVA, intr-o Resita, in varianta severineana.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS