18.3 C
Craiova
joi, 30 octombrie, 2025
Știri de ultima orăLocalCasetarea canalului colector de pe strada Râului era mai scumpă. A greșit primăria prețul

Casetarea canalului colector de pe strada Râului era mai scumpă. A greșit primăria prețul

Casetarea canalului colector de pe strada Râului și închiderea inelului de trafic în partea de sud a Craiovei, modernizarea străzii Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet costă mai scump. Dintr-o eroare primăria a anunțat costurile lucrării ca fiind în valoare de 251.213.386,49 lei cu TVA în loc de 256.166.271,03 lei.

Vechea valoare a fost deja votată de consilierii locali, dar între timp, primăria și-a dat seama de eroarea făcută și a pus pe tapet noul preț. Și de această dată, tot consilierii locali trebuie să-și dea girul pentru noul preț sau mai bine zis prețul real.Valoarea totală a lucrărilor se ridică la (inclusiv TVA) 256.166.271,03 de lei Din care construcții montaj (C+M) inclusiv TVA 190.238.597,65 de lei. Durata de realizare a investiției ar urma să fie de 24 luni .

“ Dintr-o eroare materială, în raportul nr. 333119 / 03.10.2025, la pagina 3, în paragraful în care se menționează valoarea investiției la nivelul proiectului tehnic au fost trecute valori eronate. Valorile corecte sunt cele din devizul general aprobat, Anexa la HCL 388/13.10.2025. Astfel: “Valoarea totală estimativă a investiţiei, conform deviz general aprobat, Anexa la HCL 388/13.10.2025 este de 211.872.796,03 lei fără TVA în loc 207.776.941,94 lei fără TVA (256.166.271,03 lei cu TVA în loc de 251.213.386,49 lei cu TVA) Valoarea lucrărilor de construcții-montaj (C+M), conform deviz general aprobat, Anexa la HCL 388/13.10.2025 este de 157.221.981,53 lei fără TVA în loc de 154.153.144,29 lei fără TVA (190.238.597,65 lei cu TVA în loc de 186.525.304,59 lei cu TVA)” , se arată în proiectul de HCL care va fi supus aprobării consilierilor locali în ședința de joi.

Ce presupune acest proiect?

Proiectul „Închidere inel de trafic zona de sud a municipiului Craiova – casetare canal deschis, modernizare str. Râului cu străpungere DN56-DN55 joncțiune cu Aleea 2 Bechet” își propune atingerea a două obiective principale, respectiv : salubrizarea unei zone importante din sudul Municipiului Craiova, prin casetarea unui curs de apă (canalul Râului) ce constituie colectorul principal de ape meteorice și de suprafță ale orașului și închiderea unui inel rutier pe zona de sud a municipiului, care concentrează într-un singur proiect cele două măsuri din PMUD, menționate mai sus. Noul inel rutier va asigura descărcarea orașului de traficul greu de tranzit pe relația Filiași- Calea Severinului – str. Pelendava – str. Brestei – str. Râului – segment de inel rutier nou creat (propus prin proiect) – conexiune DN56- conexiune DN 55 – Aleea 2 Bechet-str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal – conexiune DN6 – bd. Decebal- Calea București (E574). Având în vedere că obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea calității infrastructurii și implicit îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din municipiul Craiova, precum și a locuitorilor din zona metropolitană Craiova, facilitarea accesului populației și al operatorilor economici la infrastructura rutieră de interes județean și local, reducerea gradului de izolare a localității și fluidizarea traficului.

Proiectul are două componente: canalul colector și inelul de trafic

Proiectul despre care se face vorbire pornește de la intersecția str. Râului cu str. Popoveni și se oprește la intersecția străzii Bd. Nicolae Romanescu cu Aleea 2 Bechet. De la podul Popoveni canalul colector nu mai este casetat. Zona este neamenajată atât din punct de vedere al infrastructurii rutiere cât și al salubrității, în sensul în care canalul colector este deschis.Traseul propus pentru amenajarea are o lungime de aprox. 2,2 km, iar o parte a drumului de închidere a inelului rutier pe zona de sud (pe ultimii cca. 350 m) nu mai urmează cursul de apă al canalului Râului, desprinzându-se de acesta la ieșirea din granița Craiovei pentru a se continua în direcția intersectării DN55 (Craiova — Bechet) în zona Aleii 2 Bechet, pe terenul de 22.000 mp, situat în Podari, care aparține CJ Dolj.

Inelul perimetral

În ceea ce privește inelul de trafic, investiția propusă prevede construirea unei străzi noi în lungime de 2,2 km, cu 4 benzi rutiere, 2 sensuri de circulație și spațiu median de separare a sensurilor pe terenul neamenajat.

Mai prevede 3 girații cu capacități sporite de preluare a fluxului de trafic (turbo-girații); spațiu pietonal de min. 1,00 m lățime/sens; piste de biciclete de 0,75 – 1,00 m lățime/sens; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale din corpul străzii; instalații de colectare, dirijare și evacuare ape pluviale provenite în urma ploilor și preluate de pe suprafața străzilor din cartierele adiacente (1 Mai, Romanești,Popoveni); instalații de iluminat stradal cu alimentare mixtă (energie electrică din rețeaua publică și energie electrică convertită din energia solară); instalații de supraveghere video a traficului în cele 3 girații și a intersecției pod Popoveni; instalație de semaforizare pentru intersecția pod Popoveni.Primăria mai arată că noul inel rutier va asigura descărcarea orașului de traficul greu de tranzit pe relația Filiași- Calea Severinului – str. Pelendava – str. Brestei – str. Râului – segment de inel rutier nou creat (propus prin proiect) – conexiune DN56 – conexiune DN 55 – Aleea 2 Bechet-str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal – conexiune DN6 – bd. Decebal- Calea București (E574).

Primăria Craiova, cu banii, CJ Dolj, cu terenul

Mai trebuie spus că, Primăria Craiova demarase cu ani în urmă acest proiect pe teritoriul Craiovei, dar era ținută în loc de faptul că o altă parte a terenului pe care urma să se ameneajeze noua infrastructură, dar și casetarea canalului colector, face parte din teriotriul comunei Podari. Drept urmare, în 2024 Consiliul Județean Dolj a pus la dispoziția UAT Craiova un teren de circa 2,2 hectare, situat pe raza comunei Podari, pe care l-a primit de la MApN, tocmai pentru ca primăria să poată executa lucrările care privesc traficul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS