CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc. Potrivit unei decizii votate miercuri în şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA),vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online, transmite Pagina de Media.
Prevederea face parte dintr-o serie de modificări a Codului de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară pe baza căreia funcţionează CNA.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, se arată în noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual, conform hotnews.ro.
Noua prevedere va deveni obligatorie la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare.
Reacția industriei pariurilor
Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc, dar și Biroul Român de Audit Transmedia, care se ocupă cu măsurarea audienței presei scrise și online, au cerut eliminarea acestui articol. Toate amendatementele au fost respinse de către CNA în unanimitate.
Printre contestatari au fost Winbet, care a cerut CNA să permită ca vedetele să fie folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”. La fel şi federaţia Română de Fotbal, care a propus ca personalităţile să poată apărea în campaniile de conştientizare sau de responsabilitate socială, notează Pagina de Media.
Vedete din fotbal, de la Adrian Mutu la Florin Răducioiu și la Dumitru Dragomir, dar și vedete TV precum Dan Capatos, artiști precum Theo Rose, Antonia sau influenceri precum Dorian Popa și Daniela Crudu au promovat de-a lungul anilor pariurile și jocurile de noroc.
Citeşte şi: Judecătoria Ploiești a rămas în pronunțare privind cererea de liberare condiționată a Elenei Udrea