Armata mai are, in prezent, 100 de avioane de lupta in stare de functionare: 99 de avioane MIG 21 Lancer si un avion MIG 29, a anuntat ieri seful Statului Major al Fortelor Aeriene, general locotenent Constantin Gheorghe. El a precizat ca in aceasta vara, avionul MIG 29 va inceta sa mai zboare, iar in lunile urmatoare se vor cauta solutii pentru revigorarea tehnica si pentru o oarecare modernizare a acestui tip de aeronave, probabil a unei escadrile (12 avioane), costurile ridicindu-se la cinci milioane de dolari pentru un avion. Pentru MIG-urile 21 Lancer exista doua programe: unul de modernizare si unul de revigorare tehnica. Pentru primul, costurile se ridica la trei milioane de dolari/avion, iar pentru al doilea la un milion de dolari/avion. Revigorarea tehnica presupune verificarea fuselajului, celulei, instalatiilor si motorului. Nu a fost prevazuta achizitionarea unor motoare noi, ci reparatii capitale, a precizat generalul Gheorghe, adaugind ca ambele MIG-uri care s-au prabusit in ultimele doua luni au trecut prin procesul de „revitalizare tehnica“. Avionul prabusit la Turda a fost „revigorat din punct de vedere tehnic“ in toamna anului trecut, fiind reverificat, la SC Aerostar Bacau, la inceputul acestui an. Preocuparea pentru modernizarea avioanelor MIG 21 aflate in dotarea Fortelor Aeriene Romane a aparut inca din 1990, a precizat generalul Gheorghe. El a adaugat ca in iunie 1992, SMFA si-a prezentat cerintele tehnico-operationale pentru modernizarea MIG-urilor 21. S-au primit oferte din Rusia, Pakistan, China, Israel (firmele IAI si Elbit), Anglia (Marconi) si Belgia (SABCA). Contractul de modernizare a fost semnat in octombrie 1993, fiind implicati: Departamentul pentru Armamente din MApN (titularul si coordonatorul programului), SMFA (cu ingineri si piloti – piloti de specialitate), SC Aerostar SA (contractor principal), Elbit Systems Ltd. (integrator). Programul isi propune dezvoltarea si integrarea pe platforma avioanelor MIG 21 a unui sistem modern de avionica, navigatie si management al armamentului pentru executarea cu maxima eficienta a misiunilor aer-aer si aer-sol prin: cresterea performantelor de navigatie, ziua si noaptea, in orice conditii meteo, cresterea randamentului pilotului in misiune, diversificarea armamentului dirijat, prin integrarea a noi rachete est si vest, si a munitiei inteligente, cresterea preciziei de lovire a tintelor aeriene si terestre in orice conditii meteo, cresterea gradului de supravietuire in cimpul tactic ostil, cercetarea cimpului tactic in spectru vizibil si invizibil, ziua si noaptea. S-a urmarit, de asemenea, reducerea timpilor de pregatire a misiunilor de zbor si imbunatatirea pregatirii personalului navigant. Un avion costa intre 36 si 46 de milioane de dolari, iar efortul Romaniei pentru a-si innoi flota aeriana ar fi fost prea mare, de circa 10-15 miliarde de dolari (avioanele ar costa aproximativ cinci miliarde, iar platforma logistica si munitia inca sapte-noua miliarde de dolari), a aratat seful SMFA. Prin contract s-a stabilit modernizarea a 110 avioane: 96 cu simpla comanda (71 in varianta aer-sol si 25 in varianta aer-aer) si 14 avioane dubla comanda. Pina in prezent au fost livrate 99 de avioane, echipamente de sol, containere specializate (iluminare laser, contramasuri electronice si foto) si un trenaj de avionica (simulator). Din 1997, cind au fost utilizate pentru prima oara avioanele MIG 21 Lancer, pilotii au executat 13.000 de ore de zbor pe acest tip de aparat: 500 de ore in 1997, 1.700 in 1998, 3.000 in 1999, peste 3.000 in 2000, peste 4.500 in 2001, circa 300 in 2002. In acest an, pentru MIG-urile 21 Lancer sint planificate 6.603 ore de zbor. MIG-ul 21 Lancer este exploatat in patru baze aeriene din Romania, de catre 128 de piloti, La Baza Aeriana de la Fetesti, singura baza operationala din tara, pilotii zboara 120 de ore/an, la fel la Baza Aeriana de la Timisoara, care are resursele tehnice si financiare necesare pentru a deveni operationala in acest an. La Baza Aeriana de la Titu se zboara pe elicopterele Puma SOCAT intre 120-160 de ore/an. In total, 30 la suta dintre piloti militari romani zboara 120 de ore/an, 30 la suta zboara intre 70-120 de ore, iar restul de 40 la suta, intre 10 si 70 de ore. Planul de achizitii majore al Fortelor Aeriene Romane este intocmit impreuna cu expertii NATO, urmind ca inzestrarea cu avioane si elicoptere de transport sa inceapa in 2007, iar dotarea cu avioane multirol sa inceapa in 2010. Aparatele MIG 23 au fost scoase din inzestrarea armatei, pentru ca nu ofereau o capacitate operationala destul de buna pentru Romania, a mai spus seful SMFA.
Armata mai are 100 de avioane de lupta in stare de functionare
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei