29.5 C
Craiova
marți, 22 iulie, 2025
Știri de ultima orăLocalRAT Craiova vrea sa dea pe autobuze ce ia pe microbuze

RAT Craiova vrea sa dea pe autobuze ce ia pe microbuze

RAT Craiova este gata sa renunte la cele 50 de microbuze, cumparate in sistem leasing, pentru a achizitiona autobuze. Afacerea urmeaza sa fie dusa la capat, chiar daca este vorba de pierderi de zeci de miliarde de lei.


Conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova nu a reusit sa ii convinga pe reprezentantii primariei sa aloce din bugetul local, pentru anul 2006, suma de 50 de miliarde de lei, bani care urma sa fie folositi pentru achizitionarea a 50 de autobuze. Neavând sustinere financiara din partea municipalitatii, conducerea regiei a vrut sa renunte la aceasta idee, dar, dupa ce a analizat situatia, a ajuns la concluzia ca este necesara cumpararea de autobuze. Pentru aceasta, regia este gata sa renunte la cele 50 de microbuze pe care le-a luat in sistem leasing, in 2004. Cele 17 miliarde de lei care erau platite anual ar fi utilizate pentru cumpararea de autobuze. Daca va renunta la contract, RAT Craiova va fi obligata insa sa inapoieze microbuzele cumparate. Cu riscul de a pierde câteva zeci de miliarde de lei, regia este hotarâta sa riste, cu toate ca trebuie sa gaseasca si alte surse de finantare, pentru a acoperi suma de 50 de miliarde de lei. „Ne gândim sa apelam chiar si la un credit bancar, daca la rectificarile viitoare, din bugetul local, nu ni se poate atribui nici macar o valoare mai mica. Rata ar fi acoperita din banii pe care ii dadeam la microbuze anual“, a precizat viceprimarul Sorin Iordache.


Autobuzele, mai eficiente in trafic


Cele 50 de microbuze din parcul auto au câte 18 locuri, insa nu mai corespund actualelor cerinte. Primarul Antonie Solomon a declarat ca, in urma unui studiu, s-a stabilit ca aproximativ 80% dintre craioveni circula cu mijloacele de transport in comun. „Autobuzele pe care vrem sa le luam noi ar avea câte 120 de locuri si ar fi in acest fel mult mai utile in trafic. Ar decongestiona si circulatia, pentru ca in orele de vârf ar fi mai usor sa circule un autobuz, in locul a sase microbuze. Noi am inceput deja sa purtam discutii cu firma Mercedes, pentru a sti cam cât ne-ar costa un astfel de mijloc de transport. Dupa ce vom face rost de bani, vom prospecta intreaga piata de autovehicule si cel mai probabil vom organiza o licitatie“, a spus viceprimarul Sorin Iordache.


Bugetul RAT Craiova este sarac


RAT Craiova nu poate sa suporte o investitie de 50 de miliarde de lei din bugetul propriu. In aprilie 2005, când conducerea regiei a fost schimbata, prin decizia Consiliului Local Craiova, valoarea datoriilor catre bugetul de stat ajungea la 50 de miliarde de lei. Iordache a declarat ca, „desi anul trecut a inregistrat profit, regia trebuie sa isi revina dupa modul de administrare defectuos al vechii conduceri. Uneori, erau aruncati banii pe fereastra. In anul 2004, fostul director a incercat sa ne convinga ca a luat un set motor pentru un microbuz cu 300 de milioane de lei. Nu mi-a venit sa cred, stiind ca o masina costa un miliard de lei“. Alte cheltuieli piperate pe care regia a trebuit sa le suporte au fost cu salariile angajatilor. 220 dintre acestia, care nu isi justificau salariile primite, urmeaza sa fie disponibilizati, astfel ca regia va reusi sa economiseasca mai multe miliarde de lei anual.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII