-0.5 C
Craiova
vineri, 26 decembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateAsiguratii reclama servicii stomatologice de proasta calitate

Asiguratii reclama servicii stomatologice de proasta calitate

Nu mai e un secret pentru nimeni ca serviciile medicale oferite asiguratilor sint sub orice critica. In ultima vreme, oamenii reclama din ce in ce mai mult lipsa de interes a cadrelor medicale fata de pacientii care nu platesc cu banul in mina.


Cele mai multe reclamatii sint de la pacienti care au trecut pe la dentist. Olga Gatej, o pensionara de 60 de ani, din Craiova, s-a adresat Gazetei de Sud in speranta ca prin mediatizarea cazului ei se vor sesiza cei care trebuie.


„Pacientii care nu vin cu banul in mina la cabinet sint tratati sub orice critica. Spun asta pentru ca am patit-o. Miercurea trecuta (2 martie) am fost la dentist, la cabinetul dr. Georgeta Oprea de pe strada Brestei, pentru o extractie. Pentru ca m-am dus neanuntata, medicul m-a primit cu greu. Mi-a extras maseaua si mi-a pus un tampon. Nu mi-a dat tratament si nici macar recomandare, ca sa nu fac vreo infectie. Dar a stiut sa-mi ia banii pe extractie, 150.000 de lei, fara sa-mi dea chitanta“, a povestit Olga Gatej.


Dupa extractie, rana de la masea, in loc sa se vindece, s-a infectat, astfel ca, doua zile mai tirziu, femeia a ajuns la urgenta, cu obrazul umflat. „Cum este posibil ca dupa o extractie sa ti se umfle obrazul, nu pot sa-mi dau seama. Cine o trage la raspundere pe aceasta doctorita pentru problemele pe care le am eu acum?“, a spus femeia, care sustine ca nu va mai merge decit la cabinete particulare: „Am muncit o viata intreaga si am cotizat la sanatate, ca sa scot de doua ori bani din buzunar pentru un serviciu medical? Iar medicii nu mai au suflet. Daca nu le platesti, nu se uita la tine. Sint lipsiti de omenie“.


Lucru de mintuiala pe bani putini


Tarifele pentru extractii dentare sint cuprinse intre 196.000 de lei si 350.000 de lei, in functie de tipul dintelui, din care CAS compenseaza 60%. Reprezentantii CAS Dolj sustin ca orice nemultumire din partea pacientilor poate fi reclamata doar cu chitanta eliberata de medic, care avea totodata obligatia sa-l informeze pe pacient si in legatura cu tarifele practicate.


„In cazul in care medicul stomatolog nu mai avea plafon, trebuia sa avertizeze pacientul despre depasirea contractului si, eventual, sa-l programeze pentru consultatie la inceputul lunii urmatoare“, a mentionat Daniela Gheorghe, purtatoarea de cuvint a CAS Dolj. Cu alte cuvinte, bolnava ar fi trebuit sa-si infrineze durerea de dinti pina cind medicul primea de la CAS bugetul pe luna urmatoare.


La rindul ei, dr. Georgeta Oprea recunoaste ca nu i-a dat pacientei chitanta, insa sustine ca a facut-o pentru binele acesteia: „Intr-adevar, a fost greseala mea. Recunosc ca nu i-am dat chitanta, insa am crezut ca fac un bine. Pentru ca am terminat plafonul pentru servicii alocat de CAS in aceasta luna, tarifele nu ar mai fi trebuit sa fie compensate si trebuia sa suporte costul integral al extractiei. Daca ii faceam chitanta, trebuia sa scriu si pretul intreg, necompensat, de 300.000 de lei. Dar m-am gindit ca este femeie in virsta, care nu are bani sa plateasca si ii fac un bine. I-am luat doar 150.000 de lei, pe care ii voi trece in cheltuielile de luna viitoare“.


Dr. Oprea mai spune ca ar fi sfatuit-o pe pacienta sa ia preventiv antibiotice si sa urmeze un regim alimentar adecvat pina la vindecare. „Daca a facut totusi infectie, nu este vina mea. Avea o parodontita apicala la dintele respectiv, iar la virsta asta complicatiile sint destul de frecvente“.


Olga Gatej nu a scapat de infectie nici pina in prezent, dar se trateaza la un cabinet particular. „Medicul a trebuit sa-mi faca incizie ca sa-mi scoata puroiul. La radiografie s-a vazut si ce provocase infectia. Era un colt din masea pe care doctorita, din neglijenta, probabil, uitase sa il scoata“, a mai spus Olga Gatej.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS