• Oamenii nu si-au mai primit salariile din iunie si iulie • TRANSRUT are datorii de peste 12 miliarde de lei la bugetul de stat, aflindu-se in prezent in executare silita • In aceeasi situatie sint si societatile ITIA si TAMSA Matasari
Angajatii societatii de transporturi TRANSRUT Matasari au intrat ieri in greva spontana. Aproape 60 de salariati nu si-au mai incasat salariile din luna iunie, o parte dintre muncitori avind bani de luat si pe luna iulie. Oamenii au solicitat administratiei sa le achite lefurile restante. Conducerea TRANSRUT SA Matasari nu a fost insa de gasit, atit primarul Gheorghe Gaspar, cit si subprefectul Marius Vlaicu, prezenti la fata locului, nereusind sa stea e vorba cu cineva din administratie. Aproximativ 25 de salariati s-au adunat la poarta unitatii si au spus ca vor renunta la proteste, numai daca isi vor incasa banii, aproximativ zece milioane de lei de persoana. Muncitorii sint disperati si din cauza ca sint in preaviz si urmeaza sa intre in somaj.
Bomba sociala la Matasari
Conform site-ului Ministerului Finantelor Publice, SC TRANSRUT SA Matasari avea in aprilie 2004 aproximativ 12 miliarde de lei debite la bugetul de stat. In prezent, societatea este in executare silita, majoritatea bunurilor fiind puse sub sechestru si scoase la licitatie in vederea valorificarii. In situatii asemanatoare cu SC TRANSRUT SA se afla ITIA si TAMSA Matasari. Primarul din Matasari, Gheorghe Gaspar, a declarat ca firmele respective reprezinta adevarate bombe sociale, care greu vor putea fi dezamorsate. „Oamenii nu mai stiu ce sa mai faca si cea mai la indemina solutie este greva. Eu am incercat sa stau de vorba cu directorul Tamasescu, dar nu am dat de dumnealui. Muncitorii au facut un protocol si au hotarit sa intre in greva. Stiu ca nu mai au nici o sansa si ca sint in faliment. Au datorii foarte mari la stat si sechestru pe bunuri. La fel este si la ITIA, si la TAMSA. Toate societatile de transport au fost privatizate si acum sint in situatii dezastruase. Cele trei s-au desprins dintr-o societate mai mare de transport care era a statului si care deservea Compania Lignitului Oltenia“, a precizat primarul Gaspar.