36.4 C
Craiova
luni, 14 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateServicii cu bonuri de ordine la taxe şi CAS Dolj

Servicii cu bonuri de ordine la taxe şi CAS Dolj

La Direcţia de Taxe şi Impozite Craiova s-a introdus de vineri un sistem electronic de dirijare şi ordonare a fluxurilor de persoane, sistem care va funcţiona începând de astăzi şi la Casa de Asigurări de Sănătate Dolj

Persoanele care vor intra de acum înainte în contact cu funcţionarii Direcţiei de Taxe şi Impozite din cadrul Primăriei Craiova sau cu cei ai Casei de Asigurări de Sănătate Dolj o vor face numai pe baza unui bon de ordine. Cele două instituţii publice au adoptat sistemul electronic de dirijare şi ordonare a fluxurilor de persoane, prin care speră să elimine cozile de la ghişee şi să ofere contribuabililor servicii mai bune.
La Taxe şi Impozite, sistemul a devenit funcţional de vineri, iar oamenii păreau să se fi obişnuit deja cu ideea de a-şi lua mai întâi bon de ordine înainte de a merge la ghişeu. Unitatea este la intrarea în sală şi are şase opţiuni: casierie – plăţi persoane fizice, înscrieri-radieri auto, registratură, consultanţă persoane fizice, intermediari acte auto şi persoane juridice. Procedura este simplă: intri, îţi iei un bon la serviciul de care ai nevoie şi aştepţi ca numărul tău de ordine să fie strigat, iar apoi ești îndrumat către un anumit ghişeu. Pe bon poţi să vezi şi câte persoane mai sunt înainte, pentru a-ţi face idee de timpul de aşteptare.
„A fost mai dificil în primul sfert de oră de la punerea în funcţiune a sistemului, apoi lumea s-a obişnuit. Oricum, timp de aproximativ două săptămâni va exista permanent un om din cadrul Direcţiei lângă aparat, pentru a-i consilia şi îndruma pe contribuabili. Cred că este un lucru bun pentru craioveni, dar şi pentru funcţionarii noştri, care pot lucra fără presiune sau fără să fie întrerupţi de alte persoane pentru fel de fel de informaţii“, a precizat directorul Direcţiei de Taxe şi Impozite din cadrul Primăriei Craiova, Ionel Petrescu. Acesta a mai menţionat că orice persoană care are nevoie de o informaţie sau dacă are un dosar de depus şi trebuie verificat poate să se adreseze, cu bon de ordine, la ghişeul de consultanţă. Mai mult, chiar dacă mai lipsesc anumite acte, dosarul poate fi dat în lucru, iar contribuabilul le poate aduce ulterior. „Avem un ghişeu numai pentru consultanţă. Aici poţi să vii cu un dosar, spre exemplu, şi să ţi se spună că mai trebuie să aduci nişte acte. Dosarul rămâne la noi, este vizat, merge la registratură şi apoi la unul dintre departamente, iar omul poate să vină ulterior să aducă actele lipsă. Dosarul intră deja în lucru, iar omul câştigă timp“, a spus Ionel Petrescu.
„Cel mai bine vom vedea cum funcţionează acest sistem în perioada ianuarie-martie, când persoanele fizice şi juridice plătesc prima tranşă a impozitelor. Atunci este ceva mai multă aglomeraţie. Dar dacă ştii de pe bon cât mai ai de aşteptat, poţi să pleci şi să revii ulterior, iar între timp să-ţi mai rezolvi şi alte probleme“, a adăugat directorul Direcţiei de Taxe şi Impozite Craiova.  

Sistemul poate fi şi etalon de verificare a funcţionarilor

La CAS Dolj, sistemul electronic de dirijare şi ordonare a persoanelor va începe să funcţioneze de astăzi, vineri funcţionarii acestei instituţii primind ultimele instrucţiuni. Aparatul de la intrare va avea patru opţiuni: registratură, evidenţă asiguraţi/depuneri adeverinţe, dispozitive medicale şi îngrijire la domiciliu, dar el poate fi setat şi pentru alte servicii. Toate informaţiile de pe geamurile ghişeelor se vor muta pe panoul din sala de aşteptare, pentru ca fiecare persoană să poată avea informaţii complete despre serviciul de care are nevoie. La ghişeu va sta câte o persoană, restul aşteptând să fie strigate după numărul de pe bonul de ordine.
„Sperăm să scadă timpul de aşteptare şi aglomeraţia de la ghişee. Omul, dacă are un bon de ordine, ştie când îi vine rândul. De exemplu, noi avem program cu publicul între orele 9.00 – 14.00, dar la CAS se deschide de la 8.30. Oricine poate să vină să-şi ia atunci bon de ordine şi să se întoarcă la ora 9.00, când este sigur că va fi primul servit la ghişeu“, susţin oficialii CAS Dolj.
Sistemul mai are şi un avantaj: poate fi un etalon perfect de verificare a activităţii funcţionarilor. „La finalul zilei se poate vedea câte persoane a deservit fiecare funcţionar, iar asta poate fi o unitate de măsurare a activităţii depuse de angajaţii de la ghişee“, spun reprezentanţii firmei care a implementat sistemul. Acesta va fi folosit gratis de cele două instituţii până la sfârşitul anului, urmând ca apoi să se decidă, în funcţie de operativitatea lui, dacă îl vor achiziţiona şi sub ce formă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS