16.2 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAsfaltare cu scandal

Asfaltare cu scandal

Firma Delta ACM ‘93 a câştigat licitaţia pentru reabilitarea celor şase străzi din Bănie, Amaradia, Olteniei, Tineretului, Toamnei, Pelendava şi Brestei (tronson Râului – Pelendava), proiect cu finanţare europeană

Licitaţia privind „Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de nord-vest a Polului de Creştere Craiova, în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova“ are un câştigător. Conform unor surse din Primăria Craiova, contractul a revenit firmei bucureştene Delta ACM ‘93, cea care s-a ocupat în acest an şi de plombarea străzilor din Bănie. Astfel, şase dintre cele mai importante artere de circulaţie din oraş, Amaradia, Olteniei, Tineretului, Toamnei, Pelendava (foto) şi Brestei (tronson Râului – Pelendava), vor intra pe mâna celor de la Delta, în baza unui proiect cu finanţare europeană, al cărui contract a fost semnat în septembrie de ministrul dezvoltării şi turismului, Elena Udrea.
Estimată iniţial de primărie la 64 de milioane de lei, valoarea totală a contractului s-a redus la 42 de milioane de lei în momentul începerii licitaţiei. Potrivit aceloraşi surse, în cursa pentru adjudecarea lucrărilor de execuţie mai rămăseseră două firme, SC Tehnologica Radion SRL Bucureşti şi SC Delta ACM ‘93 Bucureşti. Prima nu a scăzut deloc din preţ, cealaltă ar fi lăsat preţul la „puţin peste 40 de milioane“, fiind astfel declarată câştigătoare, în baza criteriului de atribuire impus de primărie: oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.  
În baza acestui contract, Delta va trebui să modernizeze, în total, 150.707 metri pătraţi suprafaţă infrastructură urbană, din care 87.425 mp carosabil, 26.736 mp trotuare şi 17.487 mp spaţii verzi. În lucrările de reabilitare a celor şase străzi mai intră şi crearea unui sens giratoriu, amenajarea a 14 staţii de autobuz, a şase staţii de taxi şi a 800 de locuri de parcare, precum şi construcţii de conducte de apă şi de canalizare a apelor reziduale şi pluviale. Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni, până în ianuarie 2014.

Erpia face contestaţie

La licitaţia pentru modernizarea celor şase străzi au participat patru firme, Erpia SA Craiova, SCT Bucureşti – angrenate şi la construirea pasajului suprateran de la kilometrul zero al Băniei, Tehnologica şi Delta ACM, însă primele două au fost descalificate pe parcurs. „Probabil că trebuia să rămână doar cele două şi să câştige Delta. Ne-au descalificat pe motive puerile. Nu am primit nici măcar o adresă că suntem daţi la o parte. O să ne mutăm la Bucureşti, că văd că acolo se duc banii. Noi plătim degeaba taxe şi impozite la Craiova. La licitaţia electronică am fi câştigat, pentru că noi am fi făcut lucrările cu 30 de milioane de lei. Dar asta e, în ţară nu există decât două-trei firme care să ne facă drumurile“, a spus Lucian Căpitănescu, directorul general al SC Erpia SA Craiova. Acesta a mai precizat că va face contestaţie, pentru că „măcar cu atât să mă aleg“.
În luna iulie, Erpia a mai depus o contestaţie la acest contract privind „Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de nord-vest a Polului de Creştere Craiova“. Atunci, Căpitănescu a contestat documentaţia de atribuire, pe care a considerat-o „nelegală şi netemeinică“, el solicitând „remedierea în mod corespunzător a Fişei de Date“. Erpia a invocat faptul că „orice ofertant are dreptul de a stabili modul de realizare a lucrărilor şi durata de execuţie a acestora în funcţie de numărul utilajelor folosite, în concordanţă cu numărul de ore din extrasele de resurse privind orele de funcţionare a utilajelor“. Primăria impusese atunci un număr de utilaje considerat de Erpia „exagerat de mare“, iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor i-a dat dreptate şi firma craioveană a putut participa la licitaţie. „Acum vom face din nou contestaţie, pentru că, după părerea mea, proiectul a fost supraevaluat ca să câştige cine trebuie“, a mai spus Lucian Căpitănescu, directorul SC Erpia SA.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

24 COMENTARII