3.3 C
Craiova
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitatePietonii, pradă uşoară pe zebră

Pietonii, pradă uşoară pe zebră

Pietonii Craiovei sunt obligaţi să traverseze strada prin faţa mijloacelor de transport oprite în staţiile de autobuz, devenind practic potenţiale ţinte pentru maşinile care rulează pe celelalte benzi, venind din spatele autobuzului. În vara anului trecut, reprezentanţii primăriei spuneau ba că s-a propus în Comisia de sistematizare mutarea unor treceri sau, după caz, a unor staţii, dar nu s-a votat, ba că va fi adoptată poziţionarea optimă a trecerilor de pietoni la modernizarea unora dintre străzi. Declaraţiile veneau în urma unor materiale de presă şi a afirmaţiilor poliţiştilor, care susţineau că au făcut diverse propuneri: de construire de alveole, de mutare a trecerilor în spatele staţiilor de autobuz, la zece metri etc. Astăzi, când municipalitatea este în pragul depunerii proiectelor pentru modernizarea străzilor, am aflat că nu s-a găsit nici o soluţie, nici pentru staţiile de pe strada Caracal, de la intersecţia cu strada 22 Decembrie 1989, nici de pe strada Arieş şi nici de pe alte artere de circulaţie unde se întâlnesc situaţii precum cele prezentate. Primăria nu se dă totuşi complet oarbă.  „În proiecte nu sunt prevăzute trecerile de pietoni. La realizarea marcajelor rutiere pe străzile care intră în reabilitare se vor face însă studii în funcţie de rezultatul cărora se va decide unde se amplasează trecerile“, a spus purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova, Carmen Licu.
Nu e nevoie decât de un simplu exerciţiu de memorie, ca să ne imaginăm cam care vor fi concluziile „studiilor“. Iată cum a judecat, în iunie 2009, Comisia de sistematizare desfiinţarea trecerii de pietoni de la intersecţia străzii Caracal cu strada 22 Decembrie 1989, înainte de revopsirea marcajelor: trecerea de pietoni nu poate fi desfiinţată fiindcă deserveşte două staţii de autobuz; cea mai apropiată trecere este „tocmai“ la sensul giratoriu; între trecere şi marcajul de oprire a autobuzului sunt 16 metri; de vină sunt şoferii de autobuz care opresc mai în faţă. În tot textul pledoariei membrilor Comisiei de sistematizare nu există cuvântul „prevenire“ şi cum practica rutieră nu ţine seama nici de metrul din buzunarul inspectorului, nici de ruleta poliţistului rutier rezultă că… merge şi aşa!  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII