Unele „cratere“ săpate în asfalt de SC Hidroconstrucţia SA pentru lucrările de reabilitare a reţelei publice de alimentare cu apă potabilă a oraşului vor rămâne neacoperite chiar şi două săptămâni, iar până la readucerea străzilor şi trotuarelor la starea iniţială va trece aproximativ o lună.
Opririle repetate ale apei potabile în Craiova creează, pe lângă disconfort, şi o neplăcere cu bătaie lungă, gropile din străzile făcute praf sau din trotuare. Unele „cratere“ vor fi acoperite abia peste două săptămâni, iar carosabilul poate fi refăcut după alte două săptămâni. Cu totul o lună încheiată şi nici atunci nu se poate garanta că peticirea unor străzi sau trotuare abia reabilitate revin la starea lor iniţială.
La ultima sistare a furnizării apei potabile, din 27 aprilie, constructorii au săpat 17 gropi cu un diametru considerabil, pentru a ajunge la conductele de apă. Unele gropi au fost săpate la întâmplare pentru a descoperi reţelele de aproape o sută de ani, muncitorii constatând că sunt în eroare: pe acolo nu trecea nici o conductă.
„La ultimele intervenţii avem 17 gropi. Aici am schimbat vane şi am montat debitmetre. Două zile de la intervenţie acestea rămân deschise pentru a supraveghea funcţionarea lor. După care sunt acoperite cu pământ şi piatră cubică, apoi firma care are contract cu noi trece la refacerea asfaltului. Asta în cazul vanelor îngropate. Acolo unde sunt debitmetre, gropile rămân deschise chiar şi două săptămâni, deoarece este nevoie de instalarea unor cămine sau se toarnă o placă din beton“, a precizat Ciprian Bindileu, manager proiect ISPA pe componenta de apă.
După groapă… venim noi
Cei cărora le revine obligaţia să refacă arterele pietonale şi carosabilul sunt firmele care au încheiat contracte cu SC Hidroconstrucţia SA în acest scop. Adică SC Sondrio IMPEX SRL şi RAADPFL din cadrul Primăriei Craiova.
„Conform contractului, noi intervenim acolo unde s-a distrus covorul asfaltic, spaţiul verde, pavajul. Lucrările efectuate de noi constau în refacerea zonei şi aducerea ei la starea iniţială. Intervenim imediat ce constructorul ne aduce la cunoştinţă că partea lui de lucrări s-a finalizat“, a afirmat Ion Petre, directorul RAADPFL Craiova.
Şi firma SC Sondrio spune că va fi promptă în intervenţii. Însă, angajatorul contractului de afaceri, Hidroconstrucţia, se plânge că a încasat amenzi tocmai din lipsa de diligenţă a societăţii respective.
La o săptămână de la intervenţia SC Hidroconstrucţia SA, în Craiova mai erau deschise trei gropi imense, una dintre ele chiar în faţa Muzeului de Istorie de pe strada Madona Dudu. Cei mai nemulţumiţi de prezenţa gropilor, a munţilor de pământ şi a utilajelor în stradă sunt conducătorii auto. Veştile nu sunt prea bune, fiindcă pentru lucrările de mâine SC Hidroconstrucţia a mai deschis alte şapte „cratere“.