24 C
Craiova
marți, 16 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateRocada, mutare de 43 de milioane

Rocada, mutare de 43 de milioane

Bulevardele Decebal şi Dacia, arterele care alcătuiesc rocada Craiovei, fac obiectul unui proiect de modernizare de 12,48 milioane de euro.

Celebrul drum al gropilor din Craiova, rocada, va fi modernizat în următorii trei ani, conform unui proiect eligibil, acceptat în cadrul Programului Operaţional Regional de finanţare pe bani europeni. Toate fazele de eligibilitate au fost trecute, urmând doar ca autorităţile şi organismele implicate să se întâlnească şi să-şi pună semnătura pe contract, au anunţat ieri reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia. Întâlnirea va avea loc, cel mai probabil, săptămâna viitoare, mai apreciază specialiştii ADR Oltenia. Graţie acestui proiect, Bănia primeşte de la Uniunea Europeană peste 12 milioane de euro. Cele două bulevarde care compun şoseaua de tranzit greu est-vest şi principalele zone industriale ale oraşului, Decebal şi Dacia, în lungime de peste 10 km şi o lăţime medie de 21 de metri, nu au fost niciodată modernizate, ci numai cârpite. Primăria Craiova nu a reuşit să finanţeze, de-a lungul timpului, decât plombări şi reparaţii de urgenţă, date fiind dimensiunile rocadei. „Rocada ar trebui modernizată în următorii trei ani, conform proiectului. Înţeleg că este un volum mare de lucru, dar mie tot mi se pare mult trei ani. Oricum, cel mai important este că primim aceşti bani de la Uniunea Europeană. Noi contribuim doar cu 2% din valoare, adică vreo 200.000 de euro“, a spus primarul Craiovei, Antonie Solomon.

 

Lucrări complexe

 

În cadrul studiului de fezabilitate, primăria a delimitat mai multe tipuri de lucrări care trebuie executate pe bulevardele Decebal-Dacia: refacerea carosabilului şi a trotuarelor, reamenajarea intersecţiilor şi a semaforizărilor, crearea de locuri de parcare acolo unde lăţimea străzii permite, refacerea sau crearea de refugii pentru staţiile de autobuz şi pentru staţiile de taxi, pe amplasamentele aprobate de consiliul local, realizarea de benzi de preselecţie şi virare la dreapta în intersecţiile semaforizate şi nesemaforizate, acolo unde spaţiul permite, crearea de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi la străzile unde sunt amenajate treceri de pietoni, încadrarea cu chenare a arborilor existenţi pe trotuare, sincronizarea în „undă verde“ a tuturor semafoarelor. Transpuse în cifre, aceste lucrări ar suna cam aşa: 10.235 de metri de asfalt reabilitat, 51.175 de metri pătraţi de trotuare refăcute, 2.500 de locuri de parcare, 20 de treceri de pietoni cu semaforizare în „undă verde“, şase intersecţii semaforizate (în afară de cele existente), 11 benzi de preselecţie, 40 de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi etc.

 

Drum strategic

 

Cel mai des nominalizată stradă în plângerile craiovenilor este rocada. Traversată de mii de maşini grele zilnic, ea arată jalnic, chiar şi după plombare. Acolo unde se mai face, din când în când. Nici nu s-ar putea altfel, dacă ţinem cont că ea deserveşte platformele industriale de est şi de vest, adică marile uzine ale Craiovei, cum ar fi Electroputere, Daewoo, Avioane, Popeci, respectiv Combinatul chimic, CET Işalniţa sau Fabrica de bere. Şoseaua asigură legătura dintre oraş şi şapte unităţi de învăţământ, două facultăţi, patru centre comerciale, Gară, Autogara Nord, două pieţe agroalimentare, zeci de blocuri de locuinţe, zeci de depozite, staţii de alimentare cu carburanţi etc.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

18 COMENTARII