Motor V12 de 6 litri, biturbo, „cuminţit“ electronic la 320 km/h, 670 de cai-putere şi cuplu de 1.000 Nm. Nu e iluzie, este cel mai puternic AMG de până acum: Mercedes Benz SL 65 Black Series.
Puternicul coupe a fost dezvoltat de AMG Performance Studio şi este echipat cu motor fabricat manual, conform filosofiei „un om, un motor“, şi continuă strategia de succes Black Series a brandului de tuning german. Fără limitare electronică, propulsorul cu 12 cilindri în V poate dezvolta un cuplu maxim de 1.200 Nm. Maşina, chiar şi staţionară, dă impresia de forţă şi viteză şi aminteşte de modele AMG de succes, precum actualul C-Class din campionatul DTM sau CLK-GTR din 1997, din campionatul FIA-GT. Prizele masive de aer şi capota maşinii sunt indicii clare despre puterea „bestiei“. Propulsorul V12 beneficiază de două turbosuflante noi, dezvoltate special pentru „Black Series“, ajungându-se astfel la o putere mai mare decât în cazul celor 612 CP ai motorului ce echipează modelul SL 65 AMG.
Specificaţiile unice al SL 65 AMG Black Series se traduc prin performanţe extraordinare: maşina ajunge la 100 km/h în doar 3,8 secunde şi atinge 200 km/h după 11 secunde. Viteza maximă a bolidului a fost limitată electronic la 320 km/h.
Una dintre cauzele performanţelor dinamice ale maşinii este raportul putere/greutate de 2.79 CP/kg, mulţumită faptului că SL 65 AMG Black Series cântăreşte 1.870 de kilograme. Această masă este cu 250 de kilograme mai mică decât a modelului SL 65 AMG. „Cura de slăbire“ se datorează folosirii materialelor uşoare, numeroase componente ale caroseriei fiind fabricate din materiale compozite.
30.000 de kilometri parcurşi în teste
Maşina este echipată cu o cutie automată în cinci viteze, cu dublu ambreiaj, AMG Speedshift Plus, care transferă puterea punţii spate şi permite selectarea a patru moduri diferite de transmisie: C, S, M1 şi M2. Acesta din urmă are timpi de schimbare cu 25% mai scurţi decât modul M1. Privind suspensia, experţii AMG şi-au pus încrederea într-un sistem de design nou, inspirat din competiţiile sportive, care permite şoferului reglaje după propriile specificaţii. În comparaţie cu SL 65 AMG standard, modelul Black Series are puntea faţă mai lată cu 97 de milimetri şi puntea spate, cu 85 mm. Maşina beneficiază pe puntea spate de un diferenţial cu alunecare limitată multidisc, pentru a îmbunătăţi tracţiunea.
Sistemul de stabilitate electronică ESP, pe trei niveluri, asigură maximum de plăcere la volanul maşinii. Şoferul poate alege între cele trei moduri, ESP ON, ESP Sport şi ESP OFF. Maşina rulează pe anvelope sport, livrate de Dunlop, partenerul din DTM, şi este echipată cu discuri de frâne din materiale compozite. Frânarea pe puntea faţă cade în sarcina etrierelor cu şase pistonaşe, care „muşcă“ din discuri de 390×36 mm, iar pe puntea spate, maşina este echipată cu etriere cu patru pistonaşe şi discuri de frână de 360×26 mm.
Testele pentru dezvoltarea lui SL 65 AMG Black Series au început în 2006, iar tehnicienii au experimentat cu zece prototipuri, fie pe circuite precum Nürbürgring, fie în Italia, la Nardo. În total, AMG Black Series a trecut prin 30.000 de kilometri de teste.
Specificaţii tehnice
Motor: V12, biturbo, 36 valve
Capacitate: 5.980 de centimetri cubi
Alezaj x cursă: 82,6×93 mm
Rată de compresie: 9.0:1
Putere maximă: 670 CP @ 5.400 rpm
Cuplu maxim: 1.000 Nm (limitat electronic) la 2.200-4.200 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 3,8 secunde
Acceleraţie 0-200 km/h: 11 secunde
Viteză maximă: 320 km/h (limitată electronic)