Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Util si placut

Picătura de cunoaştere

Util si placut - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Vitaminele pot fi periculoase pentru sănătate

Ultimele studii realizate ridică un semn de întrebare în privinţa unei speranţe de viaţă mai mari pentru cei care folosesc vitamine. După verificarea aleatorie a 70 de studii privind efectele suplimentelor cu vitamine sau antioxidanţi, cercetătorii din Danemarca au ajuns la concluzia că nu există nici o dovadă certă care să justifice folosirea vitaminelor pentru prelungirea vieţii.
Există dovezi care atestă că unele dintre ele, precum vitamina A, vitamina E, betacarotenul şi seleniul, scurtează durata de viaţă. Verificarea studiilor a fost făcută de dr. Christian Gluud, profesor asociat şi şeful departamentului din Copenhaga al centrului de cercetare clinică şi University Hospital, împreună cu colegii săi.
Studiul arată fapul că vitaminele A şi E, folosite pentru efectul antioxidant, distrug şi sistemul de apărare al organismului şi astfel durata de viaţă scade cu până la 16 la sută. Chiar dacă fructele proaspete şi legumele sunt singurele surse de antioxidanţi naturali, cei mai mulţi oameni nu mănâncă suficient în fiecare zi. Oricum, nu este clar dacă administrarea de suplimente are acelaşi efect cu o dietă sănătoasă.
Antioxidanţii sunt folosiţi pentru neutralizarea efectelor nocive ale radicalilor liberi. Studiul arată că aceştia ar putea interfera cu procesele de apărare ale organismului. Gluud a mai precizat că betacarotenul şi vitamina E cresc mortalitatea în comparaţie cu placebo.
Cercetarea include studii pe adulţi sănătoşi, dar şi pe adulţi diagnosticaţi. S-au exclus studiile pe copii, femei însărcinate, persoane cu boli acute sau maligne. Suplimentele au fost folosite pentru înlocuirea deficienţelor cunoscute de nutrienţi. Se arată că vitamina C nu este nocivă, dar nici nu previne bolile.


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.3 din 3 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de setea:
    ha ha aici nu e comentariu .... sunt prima...cu vitaminele simple nu sunt de acord..dar cu complexul de suplimente ce contin si minerale..da...ce daca reduc anii e excitant sa se spuna ca esti un mort frumos..ha ha...ma citisi ? sunt bune energizante si economisesti :timp piata,curatat zarzavat,gaze,lumina ,mentii silueta,reduci consum h.igienica,elimini mirosurile neplacute,si ce este f important faci o mare economie de bani...nu mai speli vase..detergenti cumperi mai putini, .uite cu economiile facute propun cumpararea unui filtru de apa....si astfel se vor evita imbolnaviri datorate apei ...nu le enumar ..sunt atatea...daca ati vedea filtrul meu cand il inlocuiesc ati zice ..nu e adevarat ..beau eu asa ceva ? ba bine ca nu...ia ..faceti proba...
    2009-09-06, 20:24:27 (79.117.184.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 15°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: