10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportDueluri fratricide in desert

Dueluri fratricide in desert

Mai mult decât un duel intre constructori, Raliul Dakar, al carui start este programat astazi, la Lisabona, va beneficia, atât la categoria auto, cât si la moto, de „batalii“ homerice intre piloti, in sânul echipelor Mitsubishi si KTM, care si-au impartit succesele in ultimii sase ani. La cele doua categorii, detinatorii titlului de anul trecut, Luc Alphand si Marc Coma, vor fi nevoiti sa se dueleze in primul rând cu coechipierii lor pe parcursul celor 4.903 kilometri ai probelor speciale.


Alaturi de Luc Alphand, care a triumfat la sectiunea auto in 2006, echipa oficiala Mitsubishi va alinia trei echipaje care vizeaza victoria finala. Cel mai serios pare cel in care se gaseste Stephane Peterhansel, care se simte la Dakar ca la el acasa, având in palmares opt victorii, dintre care doua la sectiunea auto. Peterhansel a avut insa ghinion anul trecut. Alt fost campion la Dakar in cursa pe doua roti, Nani Roma, clasat al treilea in 2006, va concura acum la clasa auto. Tot aici va lua startul si mai experimentatul Hiroshi Masuoka (Japonia), care si-a trecut in cont doua succese, in 2002 si 2003.


Doi constructori germani spera in acest an sa puna capat suprematiei japoneze care conteaza pe un palmares impresionant. Volkswagen se va baza pe „rallymanul“ Ari Vatanen, cvadruplu câstigator, si pe Carlos Sainz, care si-a adjudecat patru probe speciale anul trecut, la debutul sau in competitie, si nu trebuie uitat nici Giniel De Villiers, cel care s-a luptat anul trecut pâna in ultimul moment cu Luc Alphand. In schimb, cei de la BMW se bazeaza pe ambitia lui Jutta Kleinschmidt, pe determinarea lui Nasser Al Attiyah, un pilot din Qatar, si pe nebunia lui Guerlain Chicherit, un fost practicant al schiului extrem.


KTM, greu de detronat


Daca la sectiunea auto exista posibilitatea ca Mitsubishi sa poata fi detronata, suprematia constructorului austriac KTM la motociclete pare imposibil de stopat. Japonezii de la Yamaha si Honda vor incerca sa realizeze acest lucru, din postura de outsideri, bazându-se in special pe pilotii francezi David Fretigne (locul 5 in 2006), respectiv Thierry Bethys. Adversarii lor formeaza insa o adevarata armata multinationala, care cuprinde piloti de valoare, cum ar fi francezul Cyril Despres, accidentat insa anul trecut si inca nerefacut complet, detinatorul titlului din 2006, spaniolul Marc Coma, compatriotul acestuia Esteve Pujol, italianul Giovanni Sala sau americanul Chris Blais.


Daca la clasele auto si moto, probabil fiecare etapa va fi foarte disputata, emotiile si suspansul par sa lipseasca la categoria camioane. La volanul unui Kamaz, rusul Vladimir Tchaguine si-a luat angajamentul ca va triumfa la Raliul Dakar pentru a sasea oara in cariera. El va beneficia si de faptul ca cehul Karel Leprais, sextuplu câstigator, a declarat forfait pentru editia din acest an.


România va avea doi concurenti la Dakar


Doi piloti români se vor alinia la startul Raliului Dakar 2007, ambii la sectiunea moto. Acestia sunt Emanuel Gyenes (KTM / Mol Dakar Team) si Marcel Butuza (KTM/Pulse Compet). Gyenes va lua startul cu numarul 51 de concurs, in vreme ce Butuza va purta numarul 79. Alti doi sportivi straini vor concura sub licenta româneasca: austriacul Martin Freinademetz (KTM) – numarul 78 si francezul Francois Vulliet (Yamaha) – 73, ambii de la echipa Pulse Compet. Pentru Pulse Compet vor alerga si Regis Vulliet (Franta / Yamaha) – 72, Etienne Vulliet (Franta / Yamaha) – 74 si Fabrice Chirent (Franta / Yamaha). La precedentele doua editii ale Raliului Dakar au concurat, la sectiunea moto, inca doi români, Romeo Dunca (in 2005) si Zsolt Szilveszter (in 2006). Dunca a reusit sa incheie raliul pe un loc onorabil, 79, in vreme ce Szilveszter a abandonat dupa numai cinci etape, fiind accidentat grav de alt concurent.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS