24.5 C
Craiova
sâmbătă, 1 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCEZ te debranşează pe nesimţite

CEZ te debranşează pe nesimţite

Furnizorul de energie electrică a debranşat mai mulţi craioveni de la reţea, fără să poată proba că aceştia au primit înştiinţări de plată sau preavize. Clienţii spun că nici măcar facturile nu le-au fost trimise.

CEZ Oltenia, furnizorul de energie electrică, face din nou experimente pe nervii clienţilor. În ultimele zile, mai multe persoane din cartierul craiovean Rovine s-au trezit debranşate de la reţeaua electrică pentru că nu ar fi plătit ultimele trei facturi. Clienţii spun că nu au primit nici un fel de facturi şi nici măcar înştiinţări sau preavize. „Miercuri, când am venit de la serviciu, am găsit un bileţel în uşă prin care eram înştiinţată că mi-au tăiat curentul pentru că nu mi-am plătit trei facturi. În ultimele luni nu am primit nici o factură, nici pe cea de regularizare, şi am crezut că nu mi se emite factură. M-am dus să mă lămuresc la sediul din str. Brestei, însă a trebuit să stau destul la coadă, pentru că în faţa mea erau şi alţi nemulţumiţi care păţiseră acelaşi lucru. Păi, cum să mă debranşeze fără nici un fel de somaţie de plată?“, a declarat Cristina Ghenea, unul dintre consumatorii păţiţi.

Acelaşi lucru i s-a întâmplat şi craiovencei Elena Jilavu, care spune că va trebui să plătească şi taxa de debranşare/rebranşare. Mai mult, ordinul de debranşare a fost găsit în cutia poştală la o zi după ce i-a fost sistată furnizarea energiei electrice. „Pe 10 octombrie, m-am trezit debranşată fără să primesc în prealabil vreo înştiinţare sau vreo somaţie de plată. Ordinul de debranşare mi-a venit abia a doua zi. Nici măcar facturile nu mi-au venit, ca să pot plăti la poştă sau BRD, aşa cum se procedează acum. A trebuit să stau peste două ore la coadă ca să-mi recuperez facturile şi să le plătesc. Lumea stă la coadă ca să ia facturi şi apoi să le plătească. La CEZ mi s-a spus că Poşta ar putea fi de vină că nu mi-am primit eu facturile. La Poştă, că furnizorul CEZ nu a mai emis facturi de o perioadă. Acum sigur îmi vor include în factura viitoare şi taxa de debranşare/rebranşare, de 1,6 milioane de lei“, a spus Elena Jilavu.

La rândul său, purtătoarea de cuvânt a CEZ Oltenia, Liana Tătăranu, a afirmat că debranşările s-au făcut pentru restanţe şi că facturile şi înştiinţările au fost trasmise în baza contractului încheiat cu Poşta. „Am avut o perioadă în care nu s-au emis facturi, pentru lunile august şi septembrie. În rest, sunt restanţe. Am verificat prin sondaj mai mulţi abonaţi din Rovine şi au primit facturile“, a spus Tătăranu. CEZ Oltenia nu poate însă demonstra că facturile (dacă au fost emise) au ajuns la clienţi. „Nu trimitem recomandate, pentru că ar costa mai mult şi clienţii ar fi cei care trebuie să plătească“, a încheiat Liana Tătăranu.

Războiul nervilor

În ultimul an, mii de craioveni au avut probleme cu furnizarea energiei electrice. Spre exemplu, în cartierul Craioviţa Nouă, consumatorii ne-au sesizat că permanent sunt fluctuaţii de curent. Printre „victime“ s-au aflat fostul prefect Nicolae Giugea şi directorul Oficului Registrului Comerţului (ORC) Dolj, Gheorghe Celea. Aceleaşi probleme au fost sesizate şi în cartierul Lăpuş. Şi pe str. Dezrobirii CEZ s-a jucat cu nervii consumatorilor. Zeci de comercianţi au avut de suferit pentru că nu aveau curent la lăzile frigorifice sau la alte utilaje, deşi plăteau facturile normal. În ultimul caz relatat de GdS, o craioveancă a fost la un pas să-şi vadă casa arzând după ce un cablu de alimentare a luat foc. CEZ şi firma angajată pentru prestarea de lucrări în zona respectivă au aruncat vina una pe cealaltă. În nici unul dintre cazuri, reprezentanţii companiei nu au recunoscut că ar avea vreo vină.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII