8.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljIncredibila poveste a deraierii trenului pe viaductul Cârcea

Incredibila poveste a deraierii trenului pe viaductul Cârcea

Trenul condus de un mecanic beat a căzut în prăpastia de sub viaductul Cârcea

Ancheta făcută în cazul accidentului feroviar, care a avut loc pe 12 august, pe viaductul Cârcea, scoate la iveală detalii şocante. Mecanicul de locomotivă a încălcat toate regulile pe care ar fi trebuit să le respecte în timpul serviciului.

Încă din ziua în care a provocat accidentul, poliţia a descoperit că mecanicul de 50 de ani, din Drăgăşani, avea o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. Însă, surse din anchetă au declarat pentru GdS că faptul că a consumat alcool nu ar fi fost singura problemă. Mecanicul a făcut lucruri inexplicabile în timp ce se afla în locomotivă. „Trenul era echipat cu anumiţi induşi mecanici care au rolul de a frâna automat trenul care nu opreşte la semnal. Însă, în timpul anchetei s-a descoperit că mecanicul izolase aceşti induşi, iar impulsul electric nu şi-a mai făcut treaba pentru a se opri automat trenul. De la semnalul de intrare şi semnalul de ieşire, între care mecanicul ar fi trebuit să oprească erau 1.359 de metri, deci ar fi avut timp să îl oprească de zece ori. De asemenea, o altă neregulă gravă care a fost găsită în locomotiva pe care o conducea mecanicul este aceea că plumbul de la dispozitivul care verifică mecanicul să nu adoarmă era tăiat. Practic, este vorba despre o pedală pe care mecanicul trebuie să bată cu piciorul o dată la aproximativ 30 de secunde. Dacă nu se întâmplă acest lucru, trenul se opreşte automat. Însă, cel mai probabil mecanicului i-a fost greu să apese acea pedală la 30 de secunde şi i-a tăiat plumbul pentru a nu mai fi nevoie să o acţioneze“, au declarat surse din cadrul anchetei pentru GdS. Aceleaşi surse spun că mecanicul trenului care a deraiat pe viaductul Cârcea a recunoscut că a băut două beri, una în staţia de la Roşiori şi alta la Caracal, chiar în locomotivă, pentru că a staţionat un timp mai îndelungat. Însă, rezultatul etilotestului a arătat o alcoolemie de 0,72 mg/l, iar specialiştii susţin că o persoană care consumă patru beri de câte 500 ml fiecare va avea o alcoolemie de aproximativ 0,57 grame la mie. Acest lucru înseamnă că mecanicul a băut mult mai mult decât a declarat. „E o crimă să consumi alcool atunci când trebuie să conduci o locomotivă. Mecanicul are o responsabilitate foarte mare. În afară de paguba mare pe care a produs-o, acesta şi-a pus viaţa în pericol. Este, practic, o minune că nu a păţit nimic la cum a arătat accidentul. În plus, a pus în pericol şi viaţa altor oameni care circulau cu trenul. Se putea întâmpla o catastrofă şi mai mare“, a declarat un reprezentant al CFR Infrastructură. Cu toate acestea, mecanicul a sfidat orice regulă, fără să se gândească la consecinţe.

GFR abia a început tăierea vagoanelor deraiate

În acest moment, pe viaductul Cârcea a început tăierea vagoanelor afectate în accidentul feroviar. Firma Grup Feroviar Român, căreia aparţine trenul deraiat, a semnat un contract cu o firmă de macarale, care se va ocupa de ridicarea vagoanelor, după ce acestea vor fi tăiate. Trecerea pe viaductul Cârcea este în continuare oprită, astfel că unele trenuri sunt deviate, pe Piatra Olt. De asemenea, oamenii care călătoresc cu un tren care ar trebui să treacă prin Caracal sunt transbordaţi cu microbuze din Gara Craiova până în comuna Leu, iar de acolo sunt urcaţi din nou în tren. Deocamdată nu se ştie cu certitudine data la care circulaţia pe Viaductul Cârcea va fi reluată. „Cursele cu microbuzele până la Leu le plătim noi, deocamdată, dar apoi ne vom recupera banii de la GFR. E normal să fie şi ceva întârzieri la aceste curse pentru că e mai anevoios să urci călătorii în microbuze, apoi să îi dai jos la destinaţie şi să îi urci în tren. S-a început deja tăierea vagoanelor deraiate pentru că nu mai puteau fi folosite, iar în următoarele zile va începe ridicarea lor. Avem promisiuni că vor termina lucrările până pe 4 septembrie. Apoi noi vom interveni şi vom mai face un control pe viaductul Cârcea şi vom da drumul circulaţiei pentru a nu mai fi probleme“, au declarat surse din cadrul CFR.
Reprezentanţi ai Gărzii de Mediu, ai ABA Jiu şi o echipă angajată de GFR intervin şi în aceste zile pentru depoluarea pârâului din zona respectivă, în care s-a vărsat biodiesel, combustibilul care se afla în vagoanele deraiate. „Toate vagoanele au fost golite de combustibil şi se munceşte în continuare pentru depoluarea pârâului. Deocamdată nu s-au prelevat probe pentru că încă nu s-a terminat activitatea de depoluare. Abia apoi vom vedea dacă mediul a avut de suferit şi dacă cineva va fi sancţionat“, a declarat Elena Dudă, reprezentant al Gărzii de Mediu Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS