5.3 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljScandal pe taxa de ridicare a maşinilor parcate nelegal

Scandal pe taxa de ridicare a maşinilor parcate nelegal

Taxa de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar și problemele semnalate la stadionul de fotbal au fost principalele subiecte pe marginea cărora consilierii locali PNL din Craiova au făcut monolog în cadrul ședinței de consiliu de joi. Monolog, pentru că nu au avut cu cine dialoga, în absența primarului Mihail Genoiu, plecat în concediu. Înlocuitorul său, viceprimarul Adrian Cosman, a făcut iar economie de vorbe și, la toate problemele expuse de liberali, a cuvântat scurt că se va oferi un răspuns în scris. Cu o zi înainte de ședință, Cosman se făcuse remarcat atunci când convocase de urgență presa la sediul primăriei pentru un anunț „vital“ orașului: montarea unui ecran în Centrul Istoric, unde să se poată viziona meciul de fotbal CSU – Milan. În altă ordine de idei, liberalii nu au scos o vorbă despre măririle de salarii din administrație, cele ale șefilor ajungând la peste 1.500 de euro pe lună.

Primul subiect pe marginea căruia liberalii au criticat actuala administrație s-a referit la votarea celui de-al doilea viceprimar al orașului. Propunerea PSD a fost consilierul local Stelian Bărăgan, cel care a și prezidat ședința de ieri. Peneliștii au strâmbat din nas, dar nu au făcut o contrapropunere. „Mă așteptam să fie nominalizată o persoană cu mai mare autoritate fie și în interiorul coaliției PSD-ALDE, cu o mai mare anvergură“, a spus Flavius Sirop. I-a răspuns Bianca Predescu de la PSD: „Eu știu că facebook este problemă actuală și modernă, dar legea nu vorbește despre el, ci despre procedura de alegere a viceprimarului“. A fost una din rarele intervenții ale pesediștilor, așa cum vom vedea mai departe. În cele din urmă, Bărăgan a fost votat fără probleme, cu 16 voturi contra 4.
Liberalii au criticat apoi modificările repetate ale bugetului Craiovei. „Noi, PNL, am votat împotriva actualului buget, în principal din cauza faptului că la capitolul «dezvoltare» prevedea 14,6%, apreciat ca foarte mic pentru un municipiu atât de mare. Rectificările sunt un lucru care conduce la instabilitatea bugetului local, nepredictibilitate, pentru că noi am votat un buget care se modifică lună de lună. Se abuzează de aceste modificări. Aș dori o informare a Consiliului Local cu obiectivele din programul de investiții și stadiul lor, pentru că am trecut de jumătatea anului“, a cerut Marinel Florescu.

Indicatorii de „grădiniță“

A urmat Doru Câplea: „La ședința trecută am constatat cu toții cum cei care administrează Compania de Apă Oltenia s-au premiat pentru atingerea indicatorilor de performanță. Când am cerut informații despre oportunitatea acordării lor, explicațiile au fost destul de superficiale, singurul argument fiind că există cadrul legal. Ieri (miercuri – n.r.) am depus o interpelare de la care aștept răspunsuri. În 2014, taxa pe apa meteorică a fost abrogată și persoanele fizice nu o mai plătesc, dar ea încă se aplică persoanelor juridice. S-au purtat discuții să fie scoasă și de la ei, însă, din motive pe care nu le înțeleg, această taxă este încă în vigoare. Am solicitat să ni se spună care este procentul din taxa meteorică din totalul încasărilor CAO. În 2014, când s-a pus problema scoaterii acestei taxe de la persoanele fizice, aceasta însemna un procent de 3% și nu a fost problemă scoaterea ei. Vrem să ni se prezinte cantitatea de apă potabilă furnizată și cea de apă menajeră, pentru că există tendința ca aceste cantități să fie egalate, ceea ce este anormal“, a spus el.
Monologul peneliștilor a continuat cu Flavius Sirop. Subiectul: indicatorii de performanță ai membrilor consiliului de administrație de la Regia de Administrare a Domeniului Public, pe baza cărora se încasează indemnizațiile. „Acești indicatori sunt amuzanți. Ne uităm la unul dintre ei și constatăm că punctul 1, care are o pondere de 20%, reprezintă crearea pe site a unei pagini dedicate Consiliului de Administrație care să cuprindă informații de interes public. Din punctul meu de vedere, aplicând principiul transparenței și al bunului-simț în administrație, acesta nu ar trebui să fie un criteriu de bonificație. La punctul 3, «va asigura transparența informațiilor prin asigurarea afișării pe site-ul regiei a indicatorilor economici și de performanță, bugetele de investiții, datoriile». De asemenea, aici era o chestiune care trebuia satisfăcută din start, fără să ni se pară un mare merit. Dacă aceste criterii ni se par întocmite neserios, sunt așa ca să zicem că avem ceva pe hârtie. Le-am pus criterii ușoare ca nu cumva să nu se încadreze cineva. Noi propunem modificarea lor cu unele mai serioase, altfel ne vom opune“, a spus Sirop.

Peneliștii nu vor tarif de ridicare a mașinilor fără parcări suficiente

Tot el a adus în discuție nivelul și oportunitatea introducerii taxei de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor parcate neregulamentar din Craiova, de 300 de lei, respectiv 150 de lei fără transport, și de 10 lei ziua de depozitare. „Vrem să o instituim, ideea în sine nu este rea, e normal să fie disciplină, dar acum câteva luni ne-am opus până nu avem suficiente locuri de parcare. Dacă nu sunt suficiente și alergăm să ridicăm mașini, nu e normal. Întâi construim parcări, apoi sancționăm. Dacă tot îl puneți în practică (tariful – n.r.), măcar să fie rezonabil. Am căutat în alte tarife din țară și am constatat că în sectorul 4 din București taxa este de 75 de lei și nu există tarif de depozitare. Modificați cuantumul acestei taxe, pentru că este mare. Șoferul este sancționat deja contravențional de Poliția Rutieră. Tariful poate fi aplicat în cazuri de încălcare flagrantă, pe trecerea de pietoni, de blocare acces la un spital, dar nu să alergăm după șoferi“, a spus Sirop.
Monologul a fost spart de intervenția administratorului public Sorin Manda, care a precizat că tariful din Craiova este printre cele mai mici din țară. „Ați dat doar un exemplu care v-a căzut bine“, a spus el. Apoi a enumerat tarife din mai multe orașe: Sibiu – 450 de lei, Cluj Napoca – 495 de lei, Timișoara – 450 de lei, Iași – 450 de lei. „Dacă este să dăm exemple, putem să ne gândim și atunci când exista în vigoare vechiul regulament de ridicare, și era director domnul Florescu, iar taxa era tot 300 de lei, la un salariu minim de 700 de lei. De ce faceți atâta tam-tam referitor la unele persoane care aleg să încalce Codul Rutier? Sunt persoane care văd semnul, văd trotuarul și aleg să-și asume plata“, a spus Manda.
Sirop nu s-a lăsat. „Dacă mașina de ridicare vine să ridice, primul șofer se întoarce și achită taxa de 150 de lei. Apoi mașina de ridicare urmează un curs pe aceeași stradă și întâlnește zece mașini în aceeași situație. Adică, îmi spuneți că o să taxăm zece șoferi deși sunt la mașină, încasăm 1.500 de lei, deși am făcut deplasarea o singură dată și apoi ne-am deplasat încă 10 metri până la următoarea mașină? Mi se pare că taxăm triplu, pentru că tariful acela de ridicare include și transportul utilitarei de la bază, dar el nu trebuie plătit de fiecare șofer în parte. Șoferul este oricum sancționat de Poliția Rutieră. Eu zic să fiți flexibili“, a cerut Sirop.

Viceprimarul Cosman, scump la vorbă.
Da’ scump rău!

A urmat rubrica „Diverse și interpelări“, unde consilierii expun problemele din comunitate și primesc răspuns detaliat de la primar sau de la directorii din primărie. Marinel Florescu a adus în discuție problema stadionului de fotbal. „Astăzi (ieri – n.r.) este un meci foarte important și interesant între CSU și AC Milan. Din păcate, nu se va desfășura în Craiova, ci la Drobeta Turnu Severin. Motivul este unul care este de râsul lumii. Craiova nu are un stadion pe care să se poată desfășura un meci de fotbal. Stadionul nu va fi finalizat nici la ultimul termen propus. Suntem într-o mare întâziere. Solicit executivului să ceara Inspectoratului de Stat în Construcții o expertiză tehnică, să vedem cauza reală (a problemelor sesizate – n.r.), pentru că nu are rost să riscăm și să ne trezim cu incidente, tragedii în perioada când se vor juca meciuri“, a spus Florescu.
Ironic, Sirop a preluat discursul colegului de partid. „Îl asigur pe domnul Florescu că administrația a luat deja măsuri în privința stadionului și a amplasat un ecran gigant în centru, așa că nu ne mai facem probleme că nu se joacă la Craiova. Când o să fie gata stadionul?“ a întrebat el apoi.
Sirop a continuat: „Cel mai dureros lucru din oraș este ce ați votat acum două luni: prelungirea contractului pentru cartierul chinezesc. V-am spus că este o strategie de campanie, un tertip, domnul primar s-a eschivat, acum este în concediu. Peste trei zile expiră termenul. Care este abordarea dumneavoastră? Noi susținem ca primăria să intre în posesia amplasamentului și să-l scoată la licitație. Poate să vină un alt constructor și din Brazilia“, a spus el.
Un alt consilier PNL, Dan Diaconu, a prezentat problema trecerii de pietoni de la Ciupercă. „Trecerea este foarte lungă, fără refugiu pentru pietoni. Este un real pericol. Dacă pietonul a pus piciorul pe sensul opus, șoferului i se poate reține permisul auto“, a spus el. Diaconu a propus și schimbarea zilei de organizare a târgului de la Făcăi, pentru a elimina aglomerația de pe străzile din zonă.
În loc de răspunsuri, peneliștii au primit un răspuns à la Cosman: „O să rog executivul să vă dea răspunsurile în scris cât mai clare și concise“, a spus viceprimarul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS