14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljStrada Henry Ford, două luni de reparații și restricții rutiere

Strada Henry Ford, două luni de reparații și restricții rutiere

De luni au demarat lucrările de reabilitare a străzii Henry Ford din Craiova, una dintre cele mai circulate artere din oraș, care asigură accesul către Fabrica Ford și face legătura cu DN 6. Lucrările ar trebui să dureze două luni, potrivit proiectului, în zona în care se va acționa circulația rutieră urmând să fie deviată pe un singur sens. Constructorul a început reabilitarea străzii cu sensul de mers către ieșirea din Craiova, muncitorii ocupându-se, luni, de scoaterea bordurilor. Restricții vor exista și în privința modului de acces în parcarea de la Ford.

Pe strada Henry Ford din Craiova au început, de luni, lucrările de reabilitare, drumul cu o lungime de 1.423 de metri și o lăţime de 14 metri, aflat într-o stare vizibilă de degradare (cu fisuri, crăpături, denivelări și gropi), urmând să intre în reparații capitale pentru o perioadă de 60 de zile. Pentru că este vorba de una dintre cele mai circulate artere din oraș, care asigură accesul către Fabrica Ford și face legătura cu DN 6, strada nu poate fi închisă, așa că în următoarele două luni în zona de lucru constructorul, SC Domarcons SRL, va institui restricții rutiere. Potrivit Poliției Rutiere, pe perioada lucrărilor traficul se va devia pe câte o bandă pe sens. „Conform managementului de trafic, pe strada Henry Ford vor exista restricții de circulație, traficul urmând să fie deviat pe câte o bandă pe sens, prin semnalizare cu balize. Pe perioada lucrărilor, rugăm conducătorii auto să fie atenți la restricții și să reducă viteza pentru a evita orice incident rutier“, a afirmat Sorin Gae, inspector în cadrul Poliției Rutiere Craiova și membru în Comisia de Sistematizare a Circulației din cadrul Primăriei Craiova.
Lucrările au început după sensul giratoriu amenajat la intersecția străzilor Caracal cu Decebal și se desfășoară pe sensul de mers către Ford. Luni, muncitorii blocaseră deja o bandă de circulație și se ocupau de scoaterea bordurilor. „Primăria a dat, joia trecută, ordinul de începere a lucrărilor, iar noi avem la dispoziție două luni pentru a reabilita strada. Sperăm să terminăm mai devreme. Se va reface toată partea carosabilă, se vor repara și trotuarele, se vor amenaja și unele parcări și se va face și o separare a sensurilor de mers“, a precizat Dan Dumitru, directorul SC Domarcons SRL.
Potrivit datelor din Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii, reabilitarea străzii Henry Ford presupune realizarea unei părți carosabile de 14 metri lăţime (două benzi de circulație pentru fiecare sens), iar lucrările cuprind: frezarea suprafeței existente pe o grosime de 7 cm; așternerea unui strat din beton asfaltic deschis cu criblură, cu grosimea medie de 5 cm, pentru preluarea denivelărilor; așternerea de material geocompozit; așternerea unui strat de 6 cm din beton asfaltic deschis; așternerea unui strat de 4 cm de mixtură asfaltică. S-a renunțat la varianta amenajării sensului giratoriu aflat la intersecția cu străzile Caracal și Decebal, acesta urmând să rămână în aceeași formă provizorie până la ieșirea din garanție a străzii Caracal (modernizarea ei s-a făcut cu fonduri europene și nu poate fi modificat proiectul mai devreme de cinci ani).

Restricții la intrarea în parcarea de la Ford

Pentru reabilitarea străzii Henry Ford, Primăria Craiova a prevăzut suma necesară în bugetul pe anul 2017, aceasta fiind prima arteră de circulație din oraș care va fi modernizată din banii pentru investiții. Domarcons a reabilitat anul trecut și alte străzi din Craiova, cum ar fi Coșuna, Crinului, Bucovăț sau Parângului, strada Henry Ford fiind trecută „la pachet“ cu ultimele două, pentru suma de 3.915.000 de lei. Pentru modernizarea acestui drum au fost propuse două variante: una cu îmbrăcăminte asfaltică, alta cu îmbrăcăminte din beton de ciment. Primăria a ales prima variantă, care prezenta ca avantaje, potrivit expertizei tehnice, „o perioadă mai mică de execuție, un cost mai mic, suprafață de rulare mai silențioasă și rezistență la acțiunea agenților de dezghețare“. În schimb, această variantă avea ca dezavantaje „lucrări de întreținere mai dese și în general mai costisitoare și durată de viață mai mică“.
Marea problemă a constructorului a fost însă, nu devierea traficului pe o bandă pe sens în zona lucrărilor, ci accesul în parcarea de la Ford. După lungi discuții între primărie, constructor și reprezentanții fabricii s-a ajuns la un consens: accesul în parcarea de la Ford se va face, pe timpul lucrărilor, doar de pe sensul de mers spre oraș, iar intersecția semaforizată nu va mai putea fi traversată de pe un sens pe altul. „Cei care trebuie să ajungă la Ford, dinspre oraș, va trebui să meargă până la sensul giratoriu de la intersecția cu DN 6 pentru a întoarce, iar cei care ies de la Ford și vor să ajungă pe DN 6 vor întoarce la sensul giratoriu de la intersecția cu strada Caracal“, a explicat Sorin Gae, inspector în cadrul Poliției Rutiere Craiova. Și autovehiculele care ies de la Damila și Căpșunărie va trebui să meargă până la sensul giratoriu de pe DN 6 pentru a întoarce și a-și continua drumul spre oraș. La rândul său, constructorul a mai precizat că în intersecția semaforizată de la Ford se vor instala, pe axul drumului, bolarzi din cauciuc, tocmai pentru a împiedica mașinile să mai întoarcă în acea zonă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS