18.7 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAsfaltare în viteză pe strada Calea București

Asfaltare în viteză pe strada Calea București

Firma care asfaltează strada Calea București din Craiova, Delta ACM, a început să lucreze la foc continuu după ce reprezentanții primăriei au pus biciul pe ea. Articolele din GdS din ultimele zile care prezentau bătaia de joc la adresa șoferilor au determinat autoritățile să ia atitudine, iar constructorul recuperează acum timpul pierdut. Vestea bună este că Delta a terminat deja de asfaltat banda a doua de mers dinspre Podul Electro către Institut, iar până luni va termina și banda întâi. Vestea și mai bună este că strada Calea București poate fi asfaltată complet până la sfârșitul lunii.

Utilajele Delta au început să lucreze în forță ieri în cea mai dificilă zonă de până acum pentru șoferi: porțiunea de stradă cuprinsă între Podul Electroputere și Institut, pe sensul de mers către centru. Constructorul a finalizat de asfaltat integral banda a doua de mers și se pregătea să abordeze și banda întâi, lăsată liberă pentru circulația autoturismelor. Traficul s-a derulat ieri cu dificultate, mașinile mergând bară la bară, dar a dispărut nebunia de joi, când zeci de șoferi rămăseseră blocați în intersecția de la Viitorul și nu mai puteau înainta nici un centimetru. De data aceasta, intersecția a fost închisă traficului, așa cum ar fi trebuit să procedeze cu câteva zile în urmă. Delta a semnalizat zona de lucru cu indicatoare care interziceau accesul autoturismelor pe stratul de asfalt proaspăt turnat. Cu toatea acestea, temperaturile ridicate și timpul pierdut în coloană au încins creierii unor șoferi care nu au mai rezistat la rând și au luat-o pe banda a doua, spre nemulțumirea muncitorilor, care țipau la ei să nu-și bată joc de munca lor. Echipajul de la Poliția Locală staționat în intersecție nu a intervenit pentru calmarea spiritelor, deoarece nu are atribuții de dirijare a circulației. „Muncitorii de la firmă să pună mai multe semnalizări pe marginea benzii asfaltate. Noi nu putem interveni în astfel de situații“, au spus polițiștii. Întrebați ce fac atunci în intersecție, au spus că o păzesc de șoferii care încearcă să treacă de semnele de interdicție, dar că nu pot decât să-i certe pe șoferii care fac acest lucru. În cele din urmă, muncitorii de la Delta i-au convins singuri pe șoferi să meargă numai pe banda întâi.

Delta vrea să lucreze și noaptea

La ritmul în care se lucrează acum, strada Calea București va fi asfaltată complet pe ambele benzi ale sensului de mers către centrul orașului. Greuătățile în trafic se vor muta acum pe celălalt sens, acolo unde asfaltul a fost decopertat aproape în întregime. Potrivit viceprimarului Mihail Genoiu, până luni va fi turnat primul strat de asfalt pe sensul de mers către Centru, apoi va începe și asfaltarea celuilalt sens pe tronsonul Podul Electroputere – Piață. Zona dintre Piață și Universitate va fi lăsată la final pentru a se rezolva problema autoturismelor parcate pe lateral. Genoiu a precizat că până la sfârșitul acestei luni va fi turnat primul strat de asfalt pe toată strada, iar până pe 10 septembrie este foarte probabil să fie turnat și stratul de uzură. O dată cu acesta, strada poate fi considerată reabilitată, rămânând de rezolvat celelalte componente ale proiectului, pista de biciclete și trotuarele. Cu alte cuvinte, la 1 septembrie, pe Calea București se va circula fără probleme. „Firma Delta ne-a solicitat să lucreze noaptea, pentru a nu mai încurca traficul. Vom analiza această solicitare“, a spus Genoiu.

Soluție pentru pista de biciclete

Viceprimarul a explicat că problema ridicată de ahitectul Horațiu Buzatu în numărul de ieri al GdS, într-un articol denumit „Scrisoare deschisă către doamna Lia Olguța Vasilescu“, legată de lățimea necorespunzătoare a pistei de bicicliști, are o soluție. Buzatu spusese că normativele în vigoare prevăd o lățime de un metru, iar cele din Craiova au doar 70 de centimetri. În plus, autoturismele parcate cu fața către trotuar ar mai „mușca“ încă 20-30 de centimetri, deoarece ar trece cu botul peste bordură. Genoiu a spus că pista va avea un metru și a oferit următoarea explicație: la pista propriu-zisă se adaugă lățimea bordurii dinspre trotuar și cea din interior, care sunt luate în considerare la calcularea lățimii. Legat de problema trecerii cu botul peste bordura dinspre stradă, Genoiu a spus că primăria va monta la marginea bordurii, din banii proprii, un sistem din plastic sau cauciuc care va fi limita până unde poate ajunge botul mașinii. În acest fel, nu se va pierde nici un centimetru din lățimea pistei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS