10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDrumuri judeţene pe modelul Bechtel

Drumuri judeţene pe modelul Bechtel

Autorităţile doljene au hotărât să schimbe reţeta: nu vom mai avea drumuri cu linguriţa, ci cu polonicul. Autorităţile spun că vor încheia de acum înainte numai acorduri-cadru pentru modernizarea drumurilor, după modelul preluat de la administraţia centrală.

Metoda acordului-cadru a fost patentată de autorităţile din cadrul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) pentru a preveni situaţiile în care drumurile la care s-au început lucrările de modernizare sunt abandonate în timp atât de constructor, cât şi de autorităţi. Practic, la început se încheie un acord-cadru pe maximum patru ani, apoi contracte subsecvente anuale, prin care sunt alocate sumele aferente lucrărilor de reabilitare care se pot executa în acel an. „Pentru a avea asigurată o sursă de venit constantă la investiţiile pe care consiliul le are în plan, vom merge pe această procedură numită acord-cadru. E o procedură folosită la nivel central, în cadrul Companiei Naţionale de Drumuri, pentru realizarea drumurilor care necesită foarte mulţi bani, cum sunt autostrăzile“, a spus vicepreşedintele consiliului judeţean, Cristinel Iovan.

 

Consiliul judeţean, legat de constructor pentru patru ani

 

Conducerea executivă a Consiliului Judeţean (CJ) Dolj a făcut deja câteva licitaţii care implică încheierea unui acord-cadru în cazul unor lucrări costisitoare pentru care administraţia judeţeană nu dispune de suma integrală. E vorba de licitaţia pentru construirea unui nou sediu pentru Inspecţia Prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă – lucrare de două milioane de lei, pentru care se vor aloca în primul an 500.000 de lei – sau de lucrările de modernizare a două drumuri judeţene. Lucrările la şoseaua care face legătura între Bratovoieşti, Georocu Mare şi Puţuri, cu o lungime de 9,5 kilometri, au fost estimate la nouă milioane de lei, cele din primul an urmând să coste 2,1 milioane de lei. Alt drum pentru care s-a iniţiat procedura de atribuire este Pleniţa-Orodelu-Cornu-Vârtop, pe un tronson de patru kilometri, cu lucrări de modernizare estimate la patru milioane de lei.

Prin utilizarea noii metode, autorităţile vor să evite situaţia înregistrată la drumul judeţean Filiaşi-Melineşti, a cărui modernizare a fost subfinanţată ani la rând, iar când s-au primit bani, lucrările au fost de proastă calitate sau nu au respectat proiectul.

Există însă şi un risc, pe care autorităţile par să nu-l fi luat în calcul. La fel ca în cazul proiectelor finanţate de CADNR, preţul lucrărilor la drumurile judeţene ar putea creşte exponenţial pe parcursul derulării acordului-cadru, în timp ce consiliul judeţean este legat de mâini şi de picioare, dat fiind faptul că prin acord este obligat să lucreze cu acelaşi constructor până la finalizarea lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII