30.5 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalTraficul toaca nervii soferilor

Traficul toaca nervii soferilor

Aglomeratie, masini care circula bara la bara, soferi nervosi, claxoane, cam asta e atmosfera in care-si incep si termina craiovenii ziua. Unde mai pui ca unii pietoni abia traverseaza, iar o parte din soferii participanti la trafic „binevoiesc“ a-si parca masinile tocmai bine pentru a contribui la eliminarea vizibilitatii.


In ultimele luni, traficul din Craiova a pus la grea incercare nervii soferilor. De fapt, s-a ajuns pâna acolo ca, surprinzator, multi participanti la trafic au renuntat chiar si la obiceiul, nu tocmai potrivit, de a-si adresa injurii unul altuia sau de a mormai cuvinte lipsite de lauda la adresa autoritatilor, a reprezentantilor legii sau a cui se nimerea a fi prin preajma. „Se circula foarte greu. Saptamâna trecuta, de la Schimdt pâna la New York am facut 25 de minute. Nu mai injur, ca nu mai are nici un rost – intr-un trafic ca asta devii indiferent. Mai rau de atât nu se poate“, a declarat Stefan M., un taximetrist evident nemultumit de traficul din urbe. Potrivit acestuia, traficul s-a ingreunat din ce in ce mai mult cam de doua luni.


„Aici multi fac pe strazi cam ce-i taie capul“


In timp ce unii soferi au uitat ca nu au voie sa parcheze oriunde si cu atât mai putin cu 50 de metri inainte de o intersectie sau de o trecere de pietoni, altii insista sa intre in fata celorlalti fara sa se asigure. Drept urmare, soferi nemultumiti sunt o sumedenie. „In Craiova nu prea mai exista respect in trafic. In Bucuresti, de exemplu, desi e nebunie, se circula mai bine si pentru ca e mai mult respect in trafic. Aici multi fac pe strazi cam ce-i taie capul“, a spus Mihai T., un sofer dezamagit, pe care serviciul il determina sa mearga in Capitala de câteva ori pe luna.


Alt motiv pentru care se circula greu este si faptul ca se lucreeaza pe multe strazi principale ale orasului si astfel banda care permite circulatia se ingusteaza evident. „Strazile sunt sparte. In plus, se lucreaza pe majoritatea strazilor si din doua benzi ramâne una“, a spus Stefan M.


Craiovenii au inregistrat cu 33% mai multe masini decât anul trecut


Principalul motiv pentru traficul infernal la care sunt supusi craiovenii este numarul tot mai mare de masini care au invadat urbea si judetul. „De la inceputul anului si pâna acum au fost inregistrate 7.519 masini in plus fata de cele 104.191 de autoturisme existente“, a declarat comisarul-sef Constantin Coanda, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari din cadrul Prefecturii Dolj. Asta inseamna ca de la inceputul anului si pâna acum au fost inregistrate 25 de masini in fiecare zi. „Fata de aceeasi perioada a anului trecut numarul autoturismelor inregistrate este evident in crestere. La 1 octombrie 2005, in Dolj erau inregistrate 144.217 de autoturisme, cu 5.620 mai multe decât la 1 ianuarie 2005“, a adaugat Constantin Coanda. Potrivit acestuia, la tendinta de crestere a numarului de masini din parcul auto din Dolj a contribuit si Programul „Rabla“. Totusi, nu ar trebui neglijata nici o posibila crestere a nivelului de trai in Craiova si nici stilul de viata al craiovenilor.


Românii isi schimba masina dupa aproximativ trei ani


Dealerii de masini au observat, la rândul lor, o crestere a cererii pentru masini. „Daca anul trecut, pe segmentul Dacia, de exemplu, am vândut aproximativ 1.600 de masini in tot anul, numai pâna acum, pe acest segment, am vândut 1.600 de autoturisme“, a declarat Luiza Lascarescu, directorul de vânzari la Redac. Pe lânga o tendinta clara de crestere a numarului de craioveni interesati sa-si achizitioneze o masina, a crescut si dorinta craiovenilor de a-si schimba masina la un interval de timp tot mai mic. „Daca anii trecuti românii tineau aproximativ opt ani o masina, acum o schimba dupa aproximativ trei“, a adaugat Luiza Lascarescu.


Promovabilitatea la examenul de permis este in scadere


Având in vedere ca tendinta este de crestere a numarului de masini, soferii implicati in trafic ar trebui, spun specialistii, sa fie mai atenti, mai ales ca si in alte state ale lumii se circula greu. Ceea ce trebuie remarcat este insa faptul ca, in timp ce numarul masinilor inregistrate la Serviciul Public Comunitar Regim Permise si Inmatriculari arata o tendinta de crestere, procentul de promovabilitate al persoanelor care viseaza la obtinerea unui carnet este in scadere. „Daca in anii trecuti, procentul de promovabilitate la sala era de peste 40% – aproape 50%, anul acesta nu a depasit 38%“, a mai spus Coanda.


Primaria planuieste sa se implice in fluidizarea traficului


Primaria Craiova a sesizat problemele din trafic astfel ca, in functie de banii disponibili, va interveni in continuare pentru fluidizarea traficului.


„Avem un studiu in care s-au propus variante de fludizare. Acestea cuprind intersectii ce trebuie semaforizate, intersectii in care trebuie facute sensuri giratorii, instituirea de sensuri unice, constructia de pasarele sub si supraterane, precum si largirea unor strazi“, a declarat Adriana Motocu, directorul Directiei Tehnice Investitii si Gospodarie Comunala din cadrul Primariei Craiova. In plus, potrivit acesteia, este necesara gasirea unor solutii de parcare pe o suprafata construita cât mai mica (parcari sub si supraterane).


De fapt, potrivit informatiilor primite de la primarie, pentru a fluidiza traficul, unele din aceste solutii au fost deja puse in practica. Astfel, intersectia din fata Colegiului National „Carol I“ beneficiaza deja de un sens giratoriu (exista un studiu de fezabilitate si pentru intersectia dintre strazile Amaradia si Dacia), iar cea dintre Râului cu Stirbei Voda este semaforizata. In plus, au fost marite strazi (A.I. Cuza – prin desfiintarea insulei verzi din fata Universitatii), au fost create bretele laterale in o serie de intersectii si se are in vedere realizarea unei unde verzi la semafoarele de la km 0 si de la Spitalul Nr.2.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII