12 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDe azi se opreşte temporar producţia la Ford

De azi se opreşte temporar producţia la Ford

Angajaţii de la Fabrica de Vehicule vor reveni la serviciu pe 7 octombrie. Cei care stau în şomaj tehnic luna aceasta şi o parte din lunile viitoare vor fi plătiţi cu 80% din salariul de bază. Sindicaliştii cer introducerea unui nou model în fabricaţie.

Aproximativ 2.500 de angajaţi de la Ford, în special cei de la Operaţiuni Vehicule şi serviciile adiacente, au intrat, de astăzi, în şomaj tehnic. Nu se vor produce maşini de pe 20 septembrie până pe 4 octombrie inclusiv, ceea ce înseamnă că oamenii vor sta acasă şapte zile lucrătoare în luna septembrie şi încă patru zile din octombrie. Producţia de automobile va fi reluată pe 7 octombrie, dar angajaţii au fost anunţaţi că programul opririlor temporare ale producţiei va continua şi în lunile următoare. Potrivit unor surse au fost anunţate 38 de zile fără producţie până la finele anului, dacă cererea pe piaţa externă va rămâne la fel ca în această perioadă.
Fabrica îşi opreşte temporar activitatea de producere a maşinilor, ca urmare a diminuării cererii de vehicule B-Max pe piaţa externă. Anunţul a fost făcut de companie în urmă cu circa două săptămâni.

Ford confirmă şomajul tehnic

„Ca răspuns la situația precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele la uzina de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei de autovehicule pentru 13 zile în luna octombrie. În situaţia în care piaţa auto va continua să scadă, este posibil să existe astfel de întreruperi şi în lunile noiembrie şi/sau decembrie.
Conform Contractului colectiv de muncă dintre compania noastră şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, aceştia fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază. Această situaţie se aplică pentru aproximativ 2.500 de angajaţi ai departamentului de Operaţiuni Vehicule“, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford România, Ana Timiş.
„În ceea ce priveşte secţia de producţie motoare, aici se produc peste 1.000 de motoare pe zi şi, momentan, se menţine acest volum de producţie. În uzina de motoare de la Craiova, Ford are 1.000 de angajaţi ce lucrează în două schimburi. Ford România va continua să îşi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi, datorită flexibilităţii sistemelor noastre de lucru, putem reacţiona în timp real la schimbările pieţei, inclusiv prin creşteri de producţie. B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa şi suntem încrezători că acestea sunt măsuri temporare, urmând ca situaţia să se amelioreze pe măsură ce vânzările de automobile pe piaţa europeană vor începe treptat să crească“, a mai precizat reprezentanta Ford.

În octombrie, producţia se opreşte timp de 13 zile lucrătoare

Luna viitoare vor fi şi mai multe zile de şomaj tehnic, pentru că se va lucra la Operaţiuni Vehicule o săptămână da şi alta ba. Efectiv, se vor produce maşini în octombrie în doar zece zile lucrătoare, dacă planurile nu se mai schimbă până luna viitoare. „În octombrie vom sta acasă o săptămână, apoi vom lucra una şi iar vom sta acasă alta, după care vom reveni la muncă în săptămâna 21-25 octombrie. Vor fi 13 zile în care nu se va lucra în luna octombrie, dar oamenii vor fi plătiţi pe perioada cât stau în şomaj tehnic. La Fabrica de Motoare se va lucra încontinuu, din câte ştim noi“, a declarat preşedintele Sindicatului Ford Automobile din Craiova, Ovidiu Cioroianu.
Oamenii primesc 80% din salariu, cu 5% mai mult decât prevede Codul Muncii pentru situaţiile de şomaj tehnic, dar în conformitate cu prevederile din Contractul colectiv de muncă agreat de cele două părţi. Banii pentru perioada cât stau acasă angajaţii fabricii sunt suportaţi de companie.
Cel mai probabil, oprirea producţiei de vehicule va afecta şi personalul care lucrează pentru furnizorii Ford, în special pe aceia care au drept client unic producătorul auto din Bănie.

O maşină la fiecare 67 de secunde

În această lună, la fabrica Ford din Craiova se produce o maşină la fiecare 67 de secunde. Potrivit unor surse din companie, au fost zile în care s-au produs şi 385 de vehicule pe zi. „Se pot face 390 de maşini pe zi. În prezent, se produc, în medie, 365 de vehicule pe zi, dar au fost zile când s-a ajuns şi la 380-385“, spun oamenii din fabrică.
La o medie de 365 de vehicule pe zi, într-o lună întreagă s-ar produce la Craiova circa 8.030 de vehicule. În septembrie se vor fabrica mai puţin cu aproximativ 2.555 de maşini. Cea mai mare parte a producţiei de vehicule de la Craiova mergea în statele dezvoltate ale Europei, în Marea Britanie, Germania şi Spania. Fabrica de Motoare unde se produc propulsoarele de 1.0 litru EcoBoost, respectiv de 1,5 l, produce în două schimburi, atât pentru Europa, cât şi pentru SUA, Mexic, China şi, mai nou, pentru Tailanda.

Este aşteptat alt vehicul în fabricaţie

În urmă cu câteva săptămâni, sindicaliştii spuneau că soluţia pentru ca fabrica de la Craiova să producă la un nivel normal ar fi aceea de a se introduce un nou model în fabricaţie, „dar nu unul de nişă ca B-Max, ci unul care să fie accesibil unei game mai extinse de clienţi“. Chiar şi unii manageri din board-ul actual al Ford România susţin că fabrica de la Craiova, ultraechipată şi modernizată, este pregătită să primească al doilea model de autovehicul în fabricaţie. Ei au mai declarat că inclusiv personalul este pregătit pentru al doilea model Ford.

Vehiculele deţin 62,3% din totalul exporturilor Doljului

Anul acesta, producţia de vehicule de la Craiova a schimbat balanţa comercială a Doljului, în favoarea creşterii exporturilor.
Exporturile de bunuri (FOB), la nivelul judeţului Dolj, au fost în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013 de 649 de milioane de euro, cu mult mai mari faţă de perioada similară din 2012, când fuseseră de 532 de milioane de euro, potrivit datelor de la Direcţia Judeţeană de Statistică Dolj, date publicităţii zilele trecute. Pe primul loc, ca şi pondere în total exporturi, se situează exporturile de „Mijloace de transport“, adică vehiculele fabricate la Craiova. Exporturile de maşini deţin o pondere de 62,3% din totalul exporturilor judeţului, arată datele de la Statistică. Datorită producţiei de maşini de la Ford Craiova, exporturile din perioada analizată situează judeţul Dolj pe locul nouă pe ţară, ca şi valoare. Cel mai probabil, odată cu oprirea temporară a producţiei la Ford vor fi diminuate şi exporturile judeţului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS