16.7 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProfitul dulce al Saff Trading

Profitul dulce al Saff Trading

Specializată iniţial pe distribuţia de alimente, compania Saff Trading Craiova produce de câţiva ani caramele şi bomboane distribuite în toată ţara şi al căror gust l-au testat şi alţi europeni. Aflaţi din GdS care este cel mai dificil lucru într-un astfel de business şi, mai ales, de ce nu s-a construit fabrica în Craiova.

Saff Trading a început distribuţia de alimente în 1998. De atunci şi până acum, compania cu sediul la Cârcea, lângă Craiova, s-a lansat şi în producţie, construindu-şi o fabrică de bomboane şi caramele într-o localitate din apropiere de Bucureşti. Afacerea de succes a început cu distribuţia de pateu dintr-o întâmplare: în loc să primească bani de la un client, s-a ales cu un stoc de marfă. „Iniţial, am luat pateuri cehoslovace şi nu ştiam ce să facem cu ele. Am început să le vindem pe la alţi distribuitori, pe la diverse magazine. Pe atunci, producătorul ceh făcea diverse mărci private pentru multe lanţuri de magazine din Germania. Făcea nişte sarmale cât pumnul, pe care a încercat să le vândă şi în România… Acum distribuim pateuri românești, dar şi alte mărci autohtone“, a povestit, pentru GdS, managerul general al Saff Trading, Răzvan Paul Duţă, care este şi unul dintre acţionarii companiei, alături de Marian Andreev (fost coleg de liceu) şi Ciprian Scrieciu. Saff şi-a extins aria de desfacere a produselor şi livrează pe piaţa internă de la conserve de carne, de legume şi de peşte până la produse de patiserie, biscuiţi, rulade, eugenii şi băuturi răcoritoare, respectiv bomboanele produse în „ograda“ proprie. Compania importă masiv. Piaţa de desfacere este pe tot teritoriul României, de la micile magazine, la lanţurile de supermarketuri Metro, Selgros, Billa, Auchan. Deşi consumul a fost lovit puternic de criză, compania nu a fost afectată foarte tare. Saff Trading şi-a menţinut numărul de angajaţi, cifra de afaceri şi profitul. „Nu am dat afară oameni şi nici nu vreau să dau. Ideea este să faci tot posibilul să creşti pe perioada de criză“, a explicat Răzvan Paul Duţă. Din 2008 şi până în prezent, cifra anuală de afaceri s-a menţinut în jurul a 65 de milioane de lei, iar profitul net pe 2010 a fost de 813.000 de lei, în uşoară scădere faţă de anul anterior. Firma are, în total, 166 de angajaţi şi un parc auto impresionant: 26 de maşini de transport marfă (de 3,5 tone fiecare), cinci dube (de 6,5 tone) şi două camioane (de 18 tone).

Fabrica de dulciuri, la Bragadiru

În urmă cu câţiva ani, acţionarii s-au gândit să se apuce şi de producţie. Ei şi-au ridicat propria fabrică de bomboane în localitatea Bragadiru, în apropiere de Bucureşti. Dar de ce nu a apărut fabrica de dulciuri în Craiova? Oamenii de afaceri au preferat să suporte costurile suplimentare cu logistica şi salariile din Bragadiru, pentru că, la vremea aceea, în Bănie nu au găsit un spaţiu adecvat. „Nu am găsit un loc unde să facem producţie în Craiova. De fiecare dată am avut probleme cu infrastructura. Nu ne costa hala de producţie, cât ne-ar fi costat să facem canalizarea sau să aducem conducta de gaze. Nu am avut de ales şi ne-am dus la Bucureşti“, a spus Răzvan Paul Duţă. SC Bomboniera produce 160-180 de tone de  caramele şi dropsuri pe lună, iar europenii au simţit gustul bomboanelor făcute în România. O bună parte din producţie ajunge la export (Olanda, Israel, Macedonia, Kosovo, Ungaria, Cehia şi Slovacia), iar altă parte este livrată exclusiv către Saff Trading, care distribuie apoi bomboanele pe piaţa internă. Oltenii, muntenii, ardelenii şi alţii apreciază deopotrivă dropsurile şi caramelele „Cipi“ produse de Bomboniera şi livrate de firma Saff din Craiova.

Piaţa neagră – cel mai mare necaz

Chiar dacă pe perioada crizei s-a simţit o scădere a consumului, reprezentantul firmei Saff susţine că nu aceasta a fost cea mai mare problemă a companiei, ci piaţa neagră, care ia amploare în România: „Odată cu creşterea TVA-ului a crescut şi evaziunea. Ceea ce ne afectează pe noi cel mai mult este piaţa neagră,  care atinge zeci de procente din totalul pieţei alimentelor. Ne lovim de această piaţă la negru peste tot în ţară, nu numai în Oltenia. Este frustrant ca eu să îmi plătesc impozitele şi taxele către stat, iar alţii să facă evaziune. Nu TVA-ul în sine este problema. Dacă toată lumea ar fi corectă, nu ar fi probleme cu TVA“. Încă o problemă cu care se confruntă compania este legată de încetineala cu care se rezolvă diferendele comerciale în instanţă. „Justiţia ne împiedică dezvoltarea. Un proces la care ai toate documentele care arată că cineva a avut cecuri fără acoperire durează câţiva ani. Dacă ai o problemă şi un client nu îţi dă banii în iunie, să zicem, până trece vacanţa judecătorilor nu ai ce să faci“, susţine Duţă. Pe viitor, compania vrea să se dezvolte crescând distribuţia directă, pe o piaţă în care unii dintre marii distribuitori au dat rateuri „pentru că nu şi-au dimensionat bine afacerile“, a explicat directorul general al Saff. Producţia de bomboane ocupă 15% din întreaga activitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII