20.7 C
Craiova
miercuri, 1 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMotorul de căutare Cuil, armă anti-Google

Motorul de căutare Cuil, armă anti-Google

Motorul de căutare Cuil, ultima realizare a Annei Patterson, a soţului ei, Tom Costello, a lui Russell Power şi Luis Monier, foşti ingineri la Google, şi-a făcut apariţia în lumea internetului, fiind proiectat special pentru a detrona Google.

 

Creaţia anterioară a Annei Patterson, un motor de căutare pus la punct în 2004, a fost atât de impresionantă, încât liderul industriei, Google Inc., a cumpărat tehnologia pentru a-şi îmbunătăţi sistemul. De data aceasta însă, produsul nu mai este de vânzare. Patterson intenţionează să depăşească Google, companie pe care a părăsit-o în 2006 pentru a dezvolta o cale mai bună de a cerceta internetul. Rezultatul este Cuil, pronunţat după cuvântul englezesc „cool“. Alimentat de un capital de investiţii de 33 de milioane de dolari, motorul de căutare a început să proceseze solicitări începând de ieri.

Pentru început, raza de acţiune a lui Cuil include peste 120 de miliarde de pagini de internet. Patterson e de părere că acest lucru înseamnă o capacitate cam de trei ori mai mare decât a Google-ului, cu toate că nu există o modalitate de a afla cu siguranţă. Google a încetat să îşi facă public numărul de website-uri pe care le scanează în urmă cu trei ani, când susţinea o cifră de 8,2 miliarde de pagini de internet. Cuil nu va divulga formula după care reuşeşte să acopere atât de multe pagini web folosind mult mai puţine computere decât Google.

O rază mare de căutare este importantă deoarece informaţiile, pozele sau conţinutul nu pot fi găsite dacă nu sunt stocate într-o bază de date. Cuil însă vrea să se claseze peste Google prin metoda sa de a identifica şi afişa rezultate pertinente. El nu copiază metoda Google de a clasa paginile de internet în funcţie de cantitate şi calitate, ci caută în conţinutul de fapt al paginii, a spus Patterson. Rezultatele sunt prezentate într-un format ca o revistă faţă de listarea verticală a link-urilor web.

De asemenea, Cuil speră să atragă trafic de utilizatori promiţând că nu va reţine informaţii despre aceştia sau istoricul căutărilor, precum face Google, spre consternarea doritorilor de intimitate privind aceste aspecte.

 

Cuil, ultimul pretendent la titlu

 

Noul motor de căutare se adaugă într-o lungă listă de rivali ai Google de-a lungul timpului. Aceasta include motoare de căutare de început, precum Teoma (tehnologie care a devenit coloana vertebrală a Ask.com), Vivisimo, Snap, Mahalo şi Powerset, care a fost cumpărat de Microsoft de curând.

Deşi au investit sute de milioane de dolari în căutări, nici Microsoft, nici Yahoo Inc. nu au reuşit să câştige teren în faţa Google. În luna mai, Google deţinea 62% din acţiuni pe piaţa motoarelor de căutare din Statele Unite, urmat de Yahoo – cu 21% şi Microsoft – cu 8,5%, potrivit comScoce Inc.

Google a devenit sinonim cu căutarea pe internet şi este posibil ca nici să nu conteze cât de bun este Cuil sau orice alt pretendent, potrivit analistului Allen Weiner, citat de Yahoo News.

Pe de altă parte, este prima dată când Google se războieşte cu un motor de căutare creat de foştii angajaţi ai companiei. Probabil că nu va fi ultima oară, dat fiind faptul că Google are aproximativ 20.000 de angajaţi. Patterson a intrat în echipa Google în 2004, după ce a creat şi vândut Recall. Ea a lucrat cu Power în aceeaşi echipă. Monier, deşi a lucrat la Google o perioadă scurtă, este mult mai cunoscut ca fost responsabil cu tehnologia la AltaVista, care era considerat cel mai bun motor de căutare înainte de apariţia lui Google în 1998. Monier a ajutat şi la construirea motorului de căutare al paginii de licitaţii on line eBay.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII