16.7 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum să faci bani din sondaje

Cum să faci bani din sondaje

Să ai succes în afaceri nu este uşor şi este cu atât mai greu dacă decizi să dezvolţi un business într-un domeniu nou în piaţă.

 

Eurosurvey este o firmă care are drept obiecte de activitate cercetarea pieţei, sondarea opiniei publice şi anchetele sociologice. „Studiile de piaţă constituie miezul afacerii. Din patru în patru ani, în perioadele de efervescenţă politică, ne implicăm şi în cercetare politico-socială, realizând studii privind atitudinile şi valorile politice sau exit-poll-uri (sondaje la ieşirea de la urne)“, a declarat Georgeta Toma, administrator şi unul dintre cei doi asociaţi ai firmei, care a precizat că unul dintre lucrurile care au ajutat societatea să devină cunoscută este acela că a reuşit, de fiecare dată, să se încadreze în marja de eroare propusă.

 

„E o afacere frumoasă“

 

Cercetarea de piaţă nu este singurul domeniu de activitate în care Georgeta Toma a dorit să întreprindă ceva. S-a lansat în afaceri în 1990, când a înfiinţat „prima brutărie din Craiova“, din dorinţa de a produce ceva şi de a ieşi din tiparul comerţului cu ţigări şi cafea. „Ulterior, mi-am extins activitatea spre morărit. A fost o provocare şi mi-a plăcut foarte mult domeniul, dar între timp am încercat să desfăşor şi alte activităţi“, a declarat Georgeta Toma.

Astfel a apărut Eurosurvey, a cărei poveste a început în urmă cu patru ani şi jumătate, cu o investiţie ce a constat într-un sistem logistic (şapte-opt calculatoare) şi câteva maşini care să permită deplasarea colaboratorilor în teritoriu.

În prezent, ca şi la momentul lansării afacerii, concurenţa din piaţă pe acest segment este minimă. „În Craiova, de exemplu, numai Facultatea de Sociologie mai face sondaje de opinie şi studii de piaţă. E o afacere frumoasă, care necesită investiţii mai ales în specialişti. Pentru că aici lucrurile sunt matematice, produsele noastre (rapoartele de cercetare) trebuie să se înscrie acestui tip de exactitate“, a precizat Toma.

 

„Mulţi nu au încredere în femei“

 

Drumul către succes nu a fost simplu. „Acum 18 ani trebuia să ai curaj pentru a te implica în afaceri. Cred că structura economică şi dorinţa de autodepăşire m-au ajutat să reuşesc“, a spus Georgeta Toma. Aceasta a explicat că este deosebit de greu pentru o femeie să facă afaceri într-o lume a bărbaţilor. „Mulţi nu au încredere în femei şi în capacitatea lor de muncă. În 18 ani nu am găsit nici un bărbat cu care să doresc să mă asociez şi care să muncească mai mult decât mine“, a adăugat administratorul afacerii.

 

Sondajele realizate, recomandarea către clienţi

 

Cu toate că au existat greutăţi, afacerea s-a impus în piaţă. A fost însă nevoie de mai mult decât curaj şi experienţă. Reţeta succesului constă în implicare, renunţare la concedii şi la timpul petrecut cu familia. „Mă ocup personal de relaţia cu clienţii şi de contracte“, a precizat Toma. În ceea ce priveşte promovarea, aceasta nu a fost niciodată clasică, pentru că nu se adresează unui segment de piaţă care îşi alege partenerii din ziare, reviste sau TV. „Cea mai bună promovare ne-au făcut-o clienţii noştri, care au văzut cât know-how pot obţine din datele cercetărilor noastre“, a mai spus Georgeta Toma.

O foarte mare contribuţie la succes avut-o şi personalul – deopotrivă angajaţi permanenţi sau colaboratori -, care trebuie să fie profesionist. Asta, deoarece, spre deosebire de un produs obişnuit, un raport de cercetare poate avea doar garanţia seriozităţii şi a profesionalismului echipei care îl realizează.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS