14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCe schimbi la o maşină second hand?

Ce schimbi la o maşină second hand?

Ţi-ai cumpărat maşina dintr-un parc auto second hand din străinătate, dar nu ai avut posibilitatea să îi faci verificări temeinice. După aducerea maşinii în ţară, este indicat să mai faci mici operaţiuni de întreţinere.

Chiar dacă maşinile la mâna a doua au carnet de întreţinere în service, totul rămâne la nivel de declaraţii şi încredere. Deocamdată, numai în cazul mărcii VW se poate verifica istoricul unei maşini în momentul în care o cumperi din autohaus, spun cei care aduc maşini second hand din Germania, pentru revânzare. Dacă ai un amic care se poate interesa la dealerul VW local, îţi poate comunica telefonic toate informaţiile relevante despre automobilul respectiv pe baza seriei de identificare. Alternativa este ca, după aducerea maşinii în ţară, să îţi burduşeşti buzunarele cu mai multe milioane şi să te duci la service. Schimbul de ulei şi cel al filtrului de ulei sunt obligatorii. Dacă dispui de istoricul maşinii, te-ar ajuta să stabileşti când este necesar viitorul schimb. Este mai simplu să înlocuieşti filtrul de aer decât să investighezi eventualele uzuri. Urmează filtrul de combustibil. În afară, se schimbă rar, dar în România nu va mai face faţă, mai ales dacă „hrăneşti“ motorul cu altă benzină decât cea de calitate superioară. Pasul următor ar fi să schimbi distribuţia, curea, role, întinzătoare, şi eventual pompa de apă, îndeosebi în cazul unei maşini turbo-diesel. Dacă autovehiculul este achiziţionat dintr-un parc auto, nu ai garanţia schimbării complete (ar putea fi păstrate piese vechi). De obicei, distribuţia nu este schimbată pentru că ar însemna ca vânzătorul să mai scoată din buzunar 500 de euro pentru un kit complet.
Ca exemplu, este suspect un turbo-diesel care a făcut 50.000 de kilometri în patru ani. Maşina ar fi putut rula lejer 100.000 de kilometri, deci trebuie schimbată distribuţia. Ignoră numărul de kilometri rulaţi, mai ales dacă în momentul cumpărării nu poţi conecta maşina la un aparat de diagnostic, care să citească şi computerul de bord. În continuare, e recomandat să schimbi lichidul de frână, cel de răcire şi cel pentru servo-direcţie. Nu se poate şti când au fost înlocuite ultima dată. Dacă pe maşină este instalat un sistem de alarmă care nu s-a comercializat în România, schimbă-l. În cazul unei defecţiuni, este foarte greu să găseşti accesoriile necesare dacă nimeni nu le importă. Este de preferat să cumperi o alarmă after-market cu multe opţionale, pentru care există service şi piese de schimb.
Pneurile, plăcuţele de frână sau alte elemente „la vedere“ pot fi verificate vizual, însă în cazurile de mai sus, e bine să nu rişti.

Permisul de Conducere European

Permisul Internaţional de Conducere este un document eliberat de ACR care confirmă actualul permis de conducere naţional. De ce este util? După aderarea României la Uniunea Europeană, tot mai mulţi aleg să-şi petreacă vacanţa în străinătate sau să călătorească în interes de serviciu, în ţările comunitare, cu maşina, fapt pentru care au nevoie de acest permis. Este bine de ştiut faptul că firmele de închirieri maşini din Europa, cât şi din întreaga lume solicită, în momentul în care doriţi să închiriaţi un autoturism, şi prezentarea Permisului Internaţional de Conducere eliberat de ACR, acesta fiind valabil din ziua emiterii.
Materiale realizate cu informaţii preluate de pe  WWW.INFORMATIIAUTO.RO

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS