30.6 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalColecţia Romaneşti de primăvară

Colecţia Romaneşti de primăvară

A mai trecut o iarnă, a mai apărut o dată soarele. Şi tot după aceleaşi legi fireşti ale naturii, Târgul Romaneşti şi-a scos cu faţa la primăvară noua colecţie de sezon.

 

E soare, e cald, e primăvară. Deci, ce poate fi mai plăcut într-o astfel de după-amiază însorită decât o plimbare pe aleile deloc puţine ale Târgului Romaneşti? Umbrite de ‘jde mii de perechi de blugi, fuste multicolore uşor învolburate de adierea vântului, stive de genţi rânduite după strălucirea lacului şi a aplicaţiilor fără număr; parfumate de sticluţele „originale“ înşirate lângă ochelarii de soare Armani şi cosmeticele Loreal; şi stropite, ici-colo, de cojile de seminţe slobozite, cu voioşie primăvăratică, de stăpânii bronzaţi ai tarabelor -, aleile târgului oferă senzaţii cu totul noi privitorului plictisit de străzile prăfuite ale Craiovei ori de parcul, mereu acelaşi, al lui Romanescu. Unde mai pui că, pe lângă plăcerea mersului la pas, plimbarea la/prin târg îţi rezervă şi satisfacţia unui shopping de senzaţie: marfă de calitate – cu mărcile la vedere – la un preţ unic!

Parfumuri de marcă, la preţuri… nemarcate

Cum intri, te îmbie mirosul de plăcinte, cornuri, gogoşi şi mici. Dacă eşti prevăzător – adică ştii că ai plecat într-o plimbare serioasă şi nu prea scurtă -, îţi iei la tine câteva merinde, să nu te apuce leşinul la grămadă. Apoi purcezi la drum… Treci ca vântul de articolele turceşti – şi la ţiplă, ce-i drept – şi intri, cu pas adânc şi curaj debordant, în cel mai mare mall al Craiovei. Primele care îţi fac cu ochiul sunt genţile. E primăvară, deci culorile cernite şi reci au dispărut, făcând loc, pe cuiele de o şchioapă, plăcutelor nuanţe de roz, bleu, verde, oranj ori lila. Din piele sau înlocuitor, mai ponosite ori orbitor de sclipitoare în soarele lui martie, aceste accesorii îşi expun preţurile cu neruşinare: de la cinci lei, la 40, 50 ori chiar 60 de lei, în funcţie de gradul de uzură, dar, mai ales, de comuniunea „vânzător-client“.

La nici un braţ distanţă, mirosul salamului stropşit între degete e repede acoperit de arome fine: Dior, Lancome, Nina Ricci, Hugo Boss. După cum spune experta din spatele lor, toate sunt „originale, frumoaso, din Italia“. Preţul te convinge definitiv de calitatea şi veridicitatea produsului: 15 lei fiola de 15 ml, 50 de lei sticla de 50 ml! Să nu pleci cu mâna goală, culegi din grămadă un rimel – culmea, cu codul de bare pe ambalaj şi la jumătate de preţ faţă de cel din Mercur.

Se poartă decolteul adânc

După această scurtă introducere, un adevărat rai ţi se deschide în faţă: ordonate pe umeraşe – după lungimea mânecii şi grosimea materialului – ori aruncate în grămezi care depăşesc, cu uşurinţă, statura unui om, hainele se oferă ochilor înfometaţi fără ruşine. În locul paltoanelor, gecilor şi puloverelor de lână de acum câteva săptămâni, razele soarelui au adus la lumină maiourile delicate, bluzele din voal, transparente şi tivite cu satin, tricourile „fără buric“ ori cămăşuţele din in uşoare – la categoria dame. Noutatea pentru acest sezon: spre deosebire de anii trecuţi, când erau la mare căutare bluzele strânse, de o palmă şi fustiţele scurte ori lungi, de data aceasta, mall-ul nostru a adus şi articole mai noi – dar deja expirate în restul Europei: bluzele baby-doll, rochiţele purtate peste pantaloni şi fustele trei sferturi, cu croiala anilor ’30-’40. De asemenea, tot aici se poartă obişnuitul decolteu adânc, imprimeurile florale şi orice material sclipitor, de la lameul atât de cunoscut mamelor noastre, la combinaţiile meşteşugite de tricot cu fire aurii, paiete şi mărgele. În cazul articolelor pentru bărbaţi, oferta este ceva mai restrânsă (ca, de altfel, şi imaginaţia lor în a-şi combina hainele): se lăfăie în soare tricourile „firmate“, cu numere de fotbalişti celebri pe piept, cămăşi cadrilate, pepite ori imprimate cu dragoni şi floricele, pantaloni drepţi, bufanţi, cu buzunare sau fără, sacouri elegante, cu aplicaţii pe pectorali sau trapez. Preţurile sunt sub cele din giganticul Mercur: de la „zece mii la grămadă“, până la 20-30 de lei articolaşul mai fin şi nou.

Invazie de dresuri!

Nu putem sări de mesele pline ochi cu ce au încălţat până mai ieri italienii. Au dispărut cizmele şi bocancii, au răsărit, ca viorelele în pădure, pantofiorii, săndăluţele şi papuceii, pantofii sport de damă, copil ori bărbat. 5 lei cei răpciugoşi, 100 de lei un Fila de la mama lui – şi ţi-ai asigurat, în felul acesta, şi încălţămintea de sezon.

Între tonele de ţoale şi încălţări, între munţii de jucării dezmembrate, jocuri descompletate, ceasuri cu nestemate şi celulare decodate, tronează, de departe, însă, anul acesta, primăvara aceasta, lenjeria! Nu ştiu câte sutiene au fost anul trecut în Romaneşti, nu ştiu nici câte don’şoare şi-ar dori să-şi cumpere bikinii purtaţi şi aruncaţi încoace nespălaţi, dar anul acesta, lenjeria este de departe cel mai întâlnit articol din Romaneşti. Mănunchiuri de sutiene atârnă de stâlpi, teancuri-teancuri de chiloţei se expun fără jenă pe foliie de plastic, combinezoane, costume de baie, furouri şi bustiere, portjartiere şi alte minunăţii sparg, din loc în loc, liniştea şi sobrietatea târgului. Iar mai mult decât orice, anul acesta şi primăvara aceasta, târgul abundă în dresuri – pentru necunoscători, ciorapii fini ce îmbracă atât de elegant picioarele domniţelor. Din lycra ori mătase, simpli, cu flori, carouri, dungi ori alte imprimeuri, negri, bej sau toate culorile turbate ale primăverii, ciorapii purtaţi le aşteaptă, la grămadă, pe craiovence: să-şi dezvelească trupurile, a venit primăvara!!!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII