19.5 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPonturi pentru a fi angajatul perfect

Ponturi pentru a fi angajatul perfect

Indiferent că sunteţi motivaţi de o carieră, de o mărire de salariu sau de avansare, pentru a avea rezultatele dorite este nevoie să aveţi în vedere lucrurile pe care angajatorul le apreciază.

Două dintre cele mai apreciate caracteristici ale unui angajat sunt să fie entuziast şi silitor. În acest sens, trebuie să fiţi pregătit pentru orice situaţie care v-ar putea solicita la maximum. „Concentraţi-vă asupra a ceea ce faceţi atunci când sunteţi la muncă. Nu vă lăsaţi distras de orice detaliu. Rămâneţi pe poziţii, fiţi pregătiţi pentru orice confruntare“, notează specialiştii de la www.ele.ro, care vă sfătuiesc să nu vă feriţi să-i lăsaţi pe ceilalţi să ştie ceea ce puteţi dumneavoastră să faceţi. În plus, dovediţi că sunteţi o persoană abilă, mai ales că şefii îşi doresc angajaţi care se descurcă pe cont propriu şi nu pun mereu întrebări pentru orice. Dacă nu puteţi lua o hotărâre, asiguraţi-vă că vă prezentaţi la el cu măcar o soluţie.

Munciţi mult, dar mai luaţi şi câte o pauză

Alt sfat este şi acela de a fi constant în ceea ce faceţi şi în ritmul de lucru şi de a vă încadra în timp (nu vă lăsaţi pe ultima sută de metri). „Fiţi organizat! Stabiliţi ce aveţi de făcut în ziua următoare înainte de a pleca de la birou. Organizaţi-vă activităţile în ordinea importanţei. Pare un «truc» simplist, dar are rezultate vizibile“, spun specialiştii www.myjob.ro, care vă atrag atenţia asupra faptului că, dacă doriţi să avansaţi în carieră, trebuie să faceţi mai mult decât lucrurile menţionate în fişa postului dumneavoastră. Totuşi, mai luaţi câte o pauză, deoarece, spun specialiştii, o minte limpede vă va ajuta să vă faceţi treaba în jumătate din timpul necesar atunci când sunteţi stresat şi obosit.

Comunicarea – cheia tuturor succeselor

Pentru a vă apropia de modelul angajatului perfect trebuie, potrivit specialiştilor, şi să fiţi respectuos, loial, sincer, corect şi comunicativ. „Comunicarea este cheia tuturor succeselor. Criticaţi-vă constructiv şeful sau daţi-i sugestii pentru ca firma sau afacerea la care munciţi împreună să meargă din ce în ce mai bine“, notează www.ele.ro. Păstraţi-vă simţul umorului şi calmul atunci când ajungeţi în situaţii dificile şi, mai ales, fiţi punctual, diplomat şi flexibil.

„Nu criticaţi, nu vă plângeţi!“

Pentru a dobândi o imagine mai bună din punct de vedere profesional, trebuie să aveţi însă în vedere şi alte lucruri. Trebuie să vă asiguraţi că sunteţi pe aceeaşi lungime de undă cu angajatorul şi, implicit, că munca prestată se desfăşoară în direcţia de dezvoltare pe care el şi-o doreşte, dar şi să vă puneţi în evidenţă calităţile pe care le deţineţi, mai ales dacă ele coincid cu cele pe care angajatorul le apreciază. „Fiţi omul de bază! Asta înseamnă în primul rând să vă ţineţi de promisiuni. Şi, mai mult decât atât, depăşiţi aşteptările, făcând mai mult decât promiteţi şi cu mult înainte de termen şi fiţi o sursă de enegie pozitivă. Nu criticaţi, nu vă plângeţi!“, vă sfătuiesc specialiştii de la www.myjob.ro.
În plus, asumaţi-vă responsabilitatea pentru greşeli, căutaţi soluţii şi asiguraţi-vă că sunteţi la curent cu noutăţile din domeniul dumneavoastră. Eventual, abonaţi-vă la o revistă de specialitate şi participaţi la evenimente şi întâlniri dedicate. Aveţi în vedere şi înscrierea la traininguri şi oferiţi-vă voluntar pentru proiectele noi. În plus, învăţaţi să munciţi în echipă. „Faptul că sunteţi un bun coleg e o calitate care valorează mult în ochii şefului“, notează site-urile specializate în probleme de resurse umane.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII