18.3 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriScrisoare de intenţie sau e-mail de motivaţie?

Scrisoare de intenţie sau e-mail de motivaţie?

Scrisoarea de intenţie este pe cale de dispariţie, angajatorii solicitând, în general, e-mail-uri de motivaţie.

Scrisoarea de intenţie este, de cele mai multe ori, o problemă pentru candidaţi. Dacă ei se chinuiesc să compună scrisori de intenţie în care să reliefeze talentul, abilităţile şi dorinţele lor, sondajele indică faptul că trei sferturi dintre angajatorii intervievaţi nu le citesc sau, în orice caz, trec foarte repede cu privirea peste ele. Site-ul www.recrutăm.ro a descoperit ce se ascunde în spatele scrisorii de intenţie.

 

Şi fără scrisoare de intenţie

 

Scrisoarea de intenţie poate să nu fie utilă în cazul în care răspundeţi unui anunţ precis. În această situaţie, gradul de coerenţă al CV-ului vostru şi experienţa legată de postul respectiv trebuie să fie foarte relevante. CV-ul rămâne cel mai important în cazul recrutării. Scrisoarea de intenţie este mai puţin importantă pentru posturile care nu sunt legate de management, de exemplu.

 

Un instrument de marketing

 

Angajatorii solicită de cele mai multe ori scrisoare de intenţie. Este un lucru formal, care face parte din marketingul candidaturii. Cu toate că angajatorul nu o citeşte sau trece foarte repede cu privirea peste scrisoare, el ştie că acel candidat a făcut efortul să o conceapă.

 

Un mod de departajare

 

Scrisoarea de intenţie poate permite departajarea persoanelor după o primă selecţie sau avantajarea unui candidat, în cazul în care CV-ul şi experienţa profesională nu sunt compatibile cu acest post. Ea oferă şi posibilitatea de a explica schimbările frecvente ale slujbei sau eventualele întreruperi în muncă. Scrisoarea de intenţie este indispensabilă atunci când creativitatea, capacităţile redacţionale, sensul comunicării fac parte din cerinţele postului.

 

Demisia, explicată prin scrisoarea de intenţie

 

În cazul în care candidatura se depune prin intermediul unei persoane din cadrul companiei sau dacă este vorba de o recomandare, scrisoarea de intenţie este foarte importantă. Un angajator vrea să ştie de ce o persoană doreşte să părăsească o companie în care a lucrat zece ani.

 

Scrisă de mână sau prin e-mail

 

Scrisoarea scrisă de mână se foloseşte din ce în ce mai puţin. Ea poate să fie cerută pentru posturile cu responsabilităţi, dar aceste cazuri sunt foarte rare. Angajatorii recomandă respectarea cerinţelor anunţului şi evitarea trimiterii unei scrisori dactilografiate atunci când este cerută o scrisoare scrisă de mână.

 

Simplă, dinamică, directă

 

Persoanele care au tendinţa de a redacta scrisori lungi trebuie să fie foarte atente în legătură cu acest aspect. Un e-mail de motivaţie trebuie să fie scurt, 10 – 12 rânduri maximum, simplu, sincer, dinamic şi direct.

Candidaţii ezită atunci când trebuie să fie direcţi, cu toate că scrisorile care atrag atenţia sunt cele în care angajatorul simte că în spatele lor se află persoane, şi nu cele care abundă de fraze impersonale.

 

Ortografia, respectată şi în e-mail

 

Trebuie să fiţi atenţi la greşelile de ortografie, care pot anula candidatura. Un e-mail de motivaţie trebuie să aibă aceeaşi calitate ca şi scrisoarea tradiţională. Şi e-mail-ul de motivaţie poate permite departajarea a doi candidaţi de aceeaşi valoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS