20.6 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFurnizorii Ford vin la Craiova

Furnizorii Ford vin la Craiova

Johnson Controls a demarat recrutările de personal pentru fabrica de la Craiova, care se va deschide chiar în incinta Ford. Furnizorul de scaune şi interioare auto este al doilea care perfectează operaţiuni de producţie chiar în curtea Ford, după ce Lear Corporation (tot americani) se ocupă deja de partea de cablaje în uzina craioveană. Un alt furnizor Ford angajează 600 de oameni, dar din Balş.

Furnizorii de componente şi echipamente pentru autoturismele care vor fi produse la Ford au început să se replieze în jurul fabricii din Craiova. Până în prezent, au decis să-şi deschidă fabrici în Craiova furnizori care lucrează şi pentru uzinele Dacia de la Mioveni. După ce Lear Corporation şi-a deschis operaţiuni chiar în interiorul uzinei craiovene care aparţine Ford, a venit rândul furnizorului de scaune auto să apară în zonă. Ambii furnizori fac parte din grupuri americane, cu operaţiuni în mai multe ţări şi pe mai multe continente.
Compania Johnson Controls îşi deschide fabrică în Craiova, dar nu în Parcul Industrial, cum se credea iniţial, pentru că acolo nu au loc furnizorii. Fabrica va fi inaugurată chiar sub geamurile clientului Ford, mai exact în incinta uzinei producătoare de autoturisme de la Craiova. Ieri, Johnson Controls a publicat în GdS anunţurile de recrutare de personal, iar în anunţuri era clar stipulat că posturile scoase la concurs sunt „pentru noua noastră fabrică din Craiova“. Pentru început, furnizorul de echipamente a scos doar şapte posturi: de ingineri, asistent manager, operator IT şi câţiva specialişti întreţinere. Surse apropiate fabricii Ford au precizat, pentru GdS, că Johnson Controls urmează să deschidă noua fabrică din Craiova chiar în incinta Ford, iar activitatea ar urma să înceapă în câteva luni. Compania va produce scaune pentru noul autoturism marca Ford, care va fi produs la Craiova în anii care urmează, aşa cum a anunţat în mod public directorul pentru România al Johnson Controls, Edwin Zachary, la sfârşitul anului trecut. La nivel oficial, Johnson Controls nu a putut preciza câţi oameni angajează la Craiova, reprezentanţii companiei spunând că toate fabricile au luat concediu în luna august, inclusiv cele din Germania, unde se află sediul central pe Europa.

Johnson Controls, furnizor Dacia

În acest moment, Johnson Controls are trei fabrici în România deschise în apropierea uzinelor Dacia de la Mioveni, la Piteşti şi Ploieşti. Compania activează în România din 2004. La sfârşitul lui 2008, Johnson Controls avea afaceri în România de 568 de milioane de lei şi peste 2.000 de angajaţi, potrivit datelor publicate în bilanţul contabil. În industria auto, Johnson produce scaune, banchete şi chiar borduri. Firma lucrează deja pentru Ford chiar din fabricile din România, unde face huse pentru Ford Focus şi C-Max.

Lear Corporation – primul furnizor Ford

Un alt furnizor Ford care a ales să lucreze chiar sub nasul celor pentru care desfăşoară activităţi este Lear Corporation, companie cu sediul central în Southfield, în statul american Michigan. Compania este specializată în sisteme electrice. Surse apropiate Ford România susţin că în fabrica din Craiova, Lear perfectează cablaje pentru maşinile produse aici. Deja Lear a angajat craioveni pentru operaţiunile sale din interiorul uzinei Ford, spun sursele noastre. Lear are afaceri în România din 2001. Potrivit Ministerului Finanţelor, în 2008 firma a avut o cifră de afaceri de 187 de milioane de lei, o pierdere netă de 37 de milioane de lei şi un număr mediu de salariaţi de 2.001 persoane.

Furnizorii se pliază în jurul Ford

Un alt furnizor a decis să investească în zonă, de data aceasta în judeţul Olt, în Balş. Este al treilea furnizor care vine aproape de Ford, ceea ce arată că lucrurile încep să se mişte în jurul fabricii. Lucrurile sunt clare în ceea ce priveşte acest al treilea furnizor. „Ei vor să creeze 600 de locuri de muncă în Balş şi investesc 60-70 de milioane de euro. Contractul îl perfectăm după 15 septembrie, iar lucrul îl vom începe la 1 februarie 2011“, a precizat primarul din Balş, Ady Mădălin Teodorescu. El a spus că investitorul a preferat să-şi deschidă fabrică în Balş, „pentru că aici are toate utilităţile cerute – gaze, curent, acces la drum european – este aproape de Ford. În plus, angajarea a 600 de oameni înseamnă foarte mult pentru Balş“, a arătat primarul Teodorescu. El a mai declarat că furnizorul se va ocupa de părţile de plastic ale autoturismelor Ford.

Cum a pierdut Craiova 600 de locuri de muncă

Coincidenţă sau nu, investitorul care a ajuns la Balş are acelaşi obiect de activitate cu un furnizor care a discutat iniţial cu oficialii doljeni de la Parcul Industrial Craiova. Ar putea fi vorba despre Rochling Automotive Italia – producător de componente din plastic pentru autoturisme, care a ofertat mai întâi pentru Parcul Industrial Craiova. Dacă se dovedeşte a fi acelaşi investitor, înseamnă că municipiul Craiova a dat cu piciorul la 600 de locuri de muncă, petru simplul fapt că în parc nu mai sunt locuri pentru companii noi.

Ford nu comentează

Zilele trecute, fostul preşedinte al Ford Europa, John Fleming, actual preşedinte pentru producţie şi relaţii privind aspectele de muncă în cadrul Ford Motor Company, confirma oficial că există furnizori care lucrează pentru Ford atât în incinta companiei, cât şi în afara ei. Ieri, Ford nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informaţiile despre furnizori Ford din incinta unităţii de producţie de la Craiova: „Politica Ford este aceea de a nu face comentarii cu privire la reţeaua noastră de furnizori“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

40 COMENTARII