18.7 C
Craiova
miercuri, 5 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajAnul se încheie cu apă şi canalizare în oraşul Bechet

Anul se încheie cu apă şi canalizare în oraşul Bechet

Oraşul Bechet încheie anul 2015 cu finalizarea unora dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii ani: reţeaua de canalizare şi reţeaua de apă potabilă. Locuitorii oraşului vor putea să beneficieze, începând cu anul viitor, de aceste investiţii, parte din masterplanul de canalizare şi apă al judeţului Dolj.

“În momentul de faţă, reţeaua de canalizare este terminată în totalitate, mai este de lucru doar la trei staţii de pompare. Ca acoperire, la nivelul localităţii reţeaua ajunge undeva la 90%. Am avut construiţi aproximativ 27 kilometri înainte de a intra în masterplan, adică 50% din sistem”, spune viceprimarul oraşului Bechet, Adrian Glăvan. “În ceea ce priveşte reţeaua de apă potabilă, care se întinde pe 42-43 kilometri, aveam deja o reţea construită în anii ’80, care acoperea zona centrală, cu blocuri şi instituţii. În perioada 2008-2012 proiectul a fost extins, pentru a răspunde necesităţilor întregii localităţi, iar lucrările au mers în paralel cu cele la canalizare. În cele din urmă, reţeaua de canalizare a fost preluată în cadrul masterplanului,” adaugă Adrian Glăvan. Reţeaua de apă propriu-zisă este deja finalizată, iar constructorul lucrează, în prezent, la verificări. Proiectul cuprinde o gospodărie de apă în Bechetul Nou şi una la limita Bechetului Vechi, care este în proporţie de 50% realizată. “În viitorul foarte apropiat, chiar până la sfârşitul acestui an, sperăm să finalizăm totul, pentru că lucrurile care mai sunt de făcut se pot face indiferent de vreme. Este foarte bine că partea de reţea a fost deja finalizată, pentru că restul lucrărilor se pot realiza indiferent de vreme”, a spus viceprimarul Adrian Glăvan

Staţie de epurare pentru localităţile din zonă

Masterplanul de apă şi canalizare a inclus şi construirea unei staţii de epurare în Bechet, care deserveşte şi localităţile Călăraşi şi Dăbuleni. În viitor, se intenţionează ca aceasta să fie extinsă pentru a deservi şi localităţile Ostroveni şi Sadova. “Este o staţie foarte mare, care se întinde pe câteva hectare, o construcţie foarte complexă”, spune viceprimarul oraşului, care adaugă că, per total, reţeaua de apă şi reţeaua de canalizare sunt investiţii de o importanţă deosebită pentru Bechet: “Vorbim despre investiţii majore, care vor aduce beneficii localităţii zeci de ani de acum înainte. Sperăm să se rezolve cât mai şi problemele ivite o dată cu lucrările la canalizare, pentru ca cetăţenii să se poată bucura fără rezerve de aceste facilităţi. Sunt două străzi care, în urma lucrărilor, au fost deteriorate, iar în acest moment sunt impracticabile, producând disconfort pentru localnici. Noi sperăm să se soluţioneze în această lună, pentru că altfel lucrarea se va amâna, cel mai probabil, până la primăvară, însă totul depinde de constructor”, a mai adăugat viceprimarul.

Drum către Dunăre, suspendat

Neplăcerile par, totuşi, minore în acest caz, în comparaţie cu complicaţiile produse de constructor în cadrul unui alt proiect, de această dată transfrontalier, care în prezent este blocat din cauza faptului că firma care trebuia să execute proiectul nu l-a finalizat până la termenul limită. Este vorba despre Drum către Dunăre – Dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona transfrontalieră Bechet – Oreahovo”. Proiectul, în valoare totală de 7,5 milioane de euro, avea o perioadă de implementare de 30 de luni, urmărind îmbunătăţirea mobilităţii persoanelor şi mărfurilor între cele două ţări, prin dezvoltarea unei reţele de drumuri din cele două localităţi.
“Ministerul Dezvoltării nu a mai permis prelungirea perioadei de finanţare, ci doar a perioadei de execuţie. Acest lucru însemna ca primăria să finalizeze proiectul cu fonduri din bugetul propriu, o investiţie pe care nu ne-o permitem. Noi am dat în judecată constructorul şi aşteptăm răspunsul Comisiei Europene, sperăm ca procesul să decurgă favorabil. Din păcate, au fost lucruri pe care noi nu le puteam controla. Sunt riscuri pe care nu le poţi evita la astfel de proiecte”, a explicat viceprimarul Adrian Glăvan.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS