Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

Patrimoniul Ford, scos la vânzare

Actualitate - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Compania Maynards Europe GmbH a scos la vânzare pe piaţa internaţională liniile de producţie ale defunctei Daewoo România, companie preluată la sfârşitul lui 2007 de gigantul american Ford. Potrivit anunţului de vânzare, este vorba de liniile de producţie de motoare şi transmisii achiziţionate de către Daewoo în 1997. Ele au echipat până în mai 2009 modelele Daewoo Cielo, Nubira II, Matiz şi Nexia. Coreenii de la Daewoo produceau la Craiova 60% din componentele modelelor Daewoo, în timp ce restul proveneau din industria orizontală. Probabil că soluţia cea mai avantajoasă pentru noii proprietari ar fi vânzarea tehnologiei pe piaţa second hand. General Motors fabrică deja pe liniile Daewoo achiziţionate din Coreea modelul Chevrolet Sparks. La vremea respectivă, coreenii au declarat că au investit la Craiova, în etape, circa 850 de milioane de dolari pentru înlocuirea liniilor de producţie ale fostei fabricii Oltcit. Surse din interiorul companiei afirmă că, în condiţiile actuale, vechea tehnologie ar aduce profituri de cel puţin 200 de milioane de dolari.

Proces ciudat

Conform angajamentelor luate faţă de statul român, după patru ani de investiţii, Ford ar trebui să aibă 7.000 – 9.000 de salariaţi şi să fabrice o medie de circa 1.000 de maşini pe zi. Criza economică a schimbat însă datele problemei. Anul trecut, fabrica din Craiova producea o medie de 10 – 20 de modele pe zi. Ţinta pentru 2009 era de 2.000 de unităţi, iar pentru 2010 se previziona o producţie totală de 30.000 de unităţi. „De la sfârşitul lunii aprilie, previzionăm o producţie de 80 – 90 de unităţi pe zi. Totuşi, anul acesta nu se vor face angajări“, spun surse din fabrică. În prezent, marea parte a producţiei merge pe piaţa din Germania, Anglia, Austria etc. Şi se încearcă pătrunderea pe pieţele din jurul Mediteranei. Totuşi, componentele modelelor Transit Connect sunt importate în prezent de la fabrica din Turcia, ceea ce le face mai scumpe decât modelele care ar fi produse la Craiova. „Depindem de importurile din Turcia. Până acum s-au înlocuit doar liniile de la vopsitorie şi montaj general“, spun aceleaşi surse. Interesant este că firma care scoate la vânzare activele preluate de Ford România, Maynards Europe GmbH, a intentat două procese Ford România: unul pentru sechestru judiciar şi altul pentru numirea unui administrator provizoriu. Reprezentanţii Maynards în România nu au dorit să facă precizări în plus faţă de acest proces. Reprezentanţii Ford au confirmat discuţiile cu Maynards, dar au evitat să comenteze subiectul procesului. „Ford România şi Maynard au purtat discuţii referitoare la anumite linii de producţie Daewoo, care nu mai sunt necesare şi care trebuie îndepărtate, pentru a permite efectuarea investiţiei planificate şi instalarea noilor linii de producţie pentru motoarele care vor fi produse la Craiova. Am sperat să ajungem la un acord, care să fie acceptabil ambelor părţi, astfel încât să putem începe instalarea noilor linii de producţie la mijlocul lunii iunie. Prin urmare, am fost surprinşi să aflăm din presă că Maynards a intentat o acţiune judecătorească împotriva Ford Romania“, a spus Nadia Crişan, din partea McGuireWoods, compania care reprezintă Ford în relaţiile cu presa.


 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.81/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.8 din 73 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Dan Rotariu:
    Din pacate .... am fost PROFET si in aceasta afacere. Greseala americanilor e ca nici macar puterea exemplului dat de francezii de la Renault nu a insemnat nimic pentru ei, care au atitudinea mamutilor talambi si greoi. Piata Romaniei nu e o piata primitiva iar bastinasii nu sunt prima generatie provenita din maimute, deci noi bastinasii avem pretentii. Renault a simtit si a fructificat acest lucru si sunt in top in vanzarile Europei cu o masina creata special pentru romani: ieftina, fiabila si economicoasa in exploatare. Dar Renault a venit cu o masina COMPLET NOUA. Pana cand Fraud nu o sa procedeze imitandu-i pe francezi o sa cheltuiasca toata averea primita cadou de la statul roman, prapadind-o pe salarii si incapacitate manageriala. Am scris despre ce efecte o sa aiba criza capitalista, am scris ca Connectul o sa se vanda NU in Romania in care 350.000 SRL-uri o sa dispara complet fapt care face Connectul nevandabil. Insa am impresia ca americanii astia sunt mai necompetitivi decat japonezii de 2 ori si fata de europeni de 3 ori. Insa un nou fapt face sa mi se dea dreptate. Actionarii mici care detineau 25% din fabrica (daca retin bine) au fost furati prin acea majorare de capital de 250 milioane , iar scoaterea la licitatie a linei demonstreaza ca daca numai liniile de montaj valorau atat ... la care daca mai adaugam cladiri si terenuri, utilitati si pavilion admin. valora cca 2 miliarde euro la momentul darii cadoului catre Fraud. Acum 2 ani ma injurau toti prostii care facusera ochii cat cepele si li se reflectau USD pe pupila, ei nu doreau decat locurile de munca de la Fraud, iar cand eu estimam corect ceea ce se intampla se dadeau destepti pe aici. Mai "desteptilor" unde mai sunteti acum? Nu vroiam eu locuri de munca?! Eu doar prognozam, si uite ca e ca mine! Iar sa ma blamati pe mine de incapacitatea americanilor de a gestiona o afacere ... e pura inventie, ca sa nu-i spun altfel. Si in viitor va fi tot cum spun eu acum: DOAR UN PARTID COMUNIST VA SCOATE TARA ASTA DIN PRAPASTIA IN CARE AU IMPINS-O PSD=PDL=PNL
    2010-02-24, 01:13:09 (86.124.211.*)
  2. de M.I.:
    Are dreptate Dan, PSD=PDL=PNL. M-am saturat de ei. Nu mai au limite. Trebuie facut ceva!
    2010-02-24, 01:38:04 (92.80.199.*)
  3. de ioooo:
    bv d-le rotariu sa stiti ca nu ati fost singurul ,aveam o ruda mai indepartata la Daewoo si pana anul trecut prin vara nu vorbisem ,ce mi-a povestit omul m-a adus cu picioarele pe pamant ,adik m-a facut sa inteleg realitatea din prisma omului implicat si nu doar din deduceri logice ,adik era clar daca au inceput constructia si componentistii n-au venit ca fabrica va fi una de asamblare si nu un pol industrial precum Dacia de aici rezulta efect 0 in angajari atat directe cat si pe orizontala ,acum ce mi-a spus ruda nu a a facut decat sa intareasca deductiile mele omul a vazut ca tot ceea ce incepeau ei cu inlocuirea liniilor de productie va rezulta intr-o productie net mai mica decat cu ce erau ei invatati pe vremea Daewoo si mi-a si spus omu ce angajari bre ca io stiu cati munceam si cat munceam pe vremea aia daca noi care ramanem prindem ore suplimentare sa zicem mersi ,tineri ioc ca daca e ceva suntem invatati cu munca grea si preluam noi orele ,pai daca o fabrica care produc integrat adik dacia are 12 000 de angajati in fabrica efectiva la o prod de 300 000 de masini si alte peste 300 000 de kituri ,Ford la 300 000 de masini asamblate din kituri aduse in Turcia cati angajati ar putea sa aiba? poate cu 1000 de angajati peste cei aprox 3500 pe care ii au la momentul actual ,asa ca ni s-au dus sperantele ca Ford si constructorii vor angaja zeci de mii de oameni in Craiova si alte zone din Oltenia ,intr-un alt ziar citeam ca Ford deja a luat legatura cu componentisti din RO si posibil si din alte tari pt productia de componente necesare viitorului model ,deci ce sa mai industria care ne pica nu va fi inlocuita in Craiova de una noua in viitorul apropiat doamane fereste ne cam paste soarta vaii jiului ,batui si-n lemn ca-mi amintesc cu goaza imaginea oraselor Uricani si Vulcan ,le-am vazut efectiv acum 2 ani si m-am crucit credeam ca ghetourile sunt doar in filme.
    2010-02-24, 02:32:27 (79.117.144.*)
  4. de Dan Rotariu:
    Eu am fost in fiecare an prin Vale si am vazut cu ochii mei inca din 1991 degradarea treptata a oamenilor, locurilor. Durerea mea era ca urlam ca lupul in pustiu aparand prostimea, aratandu-le drumul si ei sareau sa ma muste. In sfarsit prostimi-i sunt dispus sa-i iert orice ca e nestiutoare insa nu o sa iert nicicand bogatilor care si-au creat aceatsa bogatie pe spinarea noastra, dand cadou fabrica, fara un ban, ba acordandu-le si 59+57 miliane euro, nerambursabili+garan tarea creditelor de 400 milioane euro pe care noi o sa-i platim daca ei se declara in faliment. e ca si cum ne-am pune casele pentru nu stiu ce afacerist veros la banca. Si ma mai deranjeaza ceva: SUTN TRATAT LA MINE IN TARA, la mine in oras ca un cetatean de mana a doua .... la mine in fata blocului nu am locul meu de parcare iar la americanii de la Fraud le asigura Primaria parcarea goala la PIATA. deci am un mesaj pentru SLUGA DE SOLOMON: Vreau loc de parcare liber la piata, fara bariere pentru americani, slugoiule!
    2010-02-24, 02:42:32 (86.124.215.*)
  5. de RRomanul patriHHotz:
    Toarashe DDR, iti dau eu bani sa-ti cumperi un loc de parcare la Poiana Mare. O sa ai si electorat cacalau acolo. Ia spune-ne , cand a cumparat Renault Dacia cum ai reactionat? Matale crezi ca asa usor se pune pe picioare o fabrica auto pe o criza ca asta? Sau era bine inainte cand faceam patru combinate de utilaj greu in patru orase si plimbam tinichele de la unul la altul ca sa avem de lucru? Era bine nu? Cinci ani de asteptat la o amarata de Dacie si 15 litri de benzina (pentru asta l-ai asasinat pe nea Nicu ipocritule cu certificat de revolutionar!), rosii in bulion in vitrine si reclame la peste oceanic congelat. Nici vorba de criza ca comunismul nu face crize periodice, el este in criza continua si da ortu popii brusc! Orice activitate economica are un risc. Dacia a avut de castigat de pe urma crizei. Astfel ar fi cumparat nemtii asa ceva? Inainte de criza se faceau concedieri dar acum lucreaza in trei schimburi non-stop. Nu stiu ce tehnologie va aduce Ford-ul la Craiova dar 1000 de vehicole pe zi mi se pare enorm. Una din fabricile Honda facea inainte de criza 950 pe zi cu 2000 de salariati dar este ultra robotizata.
    2010-02-24, 04:49:01 (68.28.137.*)
  6. de to`arashul Matrics:
    bai injiner softist; comunismul n-a dat ortu popii: A FOST SINUCIS!!! pentru a avea loc astia sa ne fure! daca tot era in criza continua cum dracu se face ca "civilizatii" ramin fara pensii in timp ce in Romania incepusem din primul an de munca sa-mi fac AMR-ul pina la pensie?!!! Talica, daca vrei sa fii ales las-o mai moale cu atitudinea asta de vacar suparat pe sat! nu te-ai civilizat deloc! Esti exemplul tipic de "liber sa fii cocalar"!
    2010-02-24, 05:01:04 (92.117.14.*)
  7. de to`arashul Matrics:
    P.S. 1. Nu aveam nevoie de masina si de benzina pentru ca sistemul de transport in comun era SISTEM! Faceai tara in lung si in lat fara probleme! 2.Gaseai un loc de munca in apropierea casei. Sau invers! SI ACOLO IESEAI LA PENSIE!!! Masina era un LUX! Cine vroia sa aiba un lux il putea avea cu oarecari dificultati! Pe ala asa il cheama?!! Vasile Vasilsecu ?!!! Specialist taxe?!!! Ihi, asta ii lipsea Romaniei! :)))) Uite cine vroia sa conduca Romania!
    2010-02-24, 05:24:48 (92.116.120.*)
  8. de votat in Unanimitate:
    Sigur, masina era un lux, ca in secolul trecut. Faceai tzara in lat/lung = naveta, ca sa mergi la locul de munca. S-au saturat si astia noi, (n-au eliberat, ca austriecii, cand era Oltenia a lor). Fordul, cand o fi vazut declaratiile spitalelor doljene cu zero infectii in unanimitate !, aeroportul international Craiova, autostrazile Craiova -granita, Consiliul Judetean care spune clar ca nu mai are bani, ... cand n-au vazut vrednici, bravi si deloc papagali filozofi de 2 lei (vechi), si-au luat bagajele si-au ... plecat.
    2010-02-24, 06:04:00 (90.16.40.*)
  9. de to'arashul Matrics:
    pai tot "lux" a ramas chiar daca o gramada de raspindaci s-au luat dupa un Jmeker si au transformat-o in "necesitate"! Daca am avea un transport in comun facut dupa mai multe necesitati nu am mai avea "nevoie" de LUX= extrem de confortabil, care nu reprezinta un obiect de prima necesitate. Ce ti-e si cu NEUROLINGVISTICA ASTA! Te prostesti singur gindind in cuvinte! P.S. Preferata mea dintre brostelile in cuvinte ale raspindacilor e "A vrut/ a distrus partidul (+ din interior)". E nemaipomenita! :)
    2010-02-24, 07:18:23 (188.46.192.*)
  10. de aurel :
    Viitorul Ford Focus RS va fi hibrid daca cei de la ford vor prodoce la craiova o masina hibrida atunci nu ne-am pacalit . dar asta numai DACA ....
    2010-02-24, 07:27:39 (92.80.195.*)
  11. de gogu:
    Aveti dreptate dom Rotariu
    2010-02-24, 07:44:11 (86.126.80.*)
  12. de andi:
    sparks nu exista. e spark. legat de chevrolet. desi eu unul i-as zice spârk.
    2010-02-24, 09:06:14 (193.231.39.*)
  13. de Nicky:
    Comunistii iar au scos capul.... dar acum e normal, asta e treaba lor: sa latre contra imperialismului american..... Dar, din fericire, latra degeaba........
    2010-02-24, 09:35:45 (81.180.138.*)
  14. de asterisc:
    Domnilor, spark este Matiz, luat cu japca de la coreenii care l-au creat, în 1998, după care Daewoo dând faliment, generosul General Motors a preluat o parte din activele Daewoo. Probabil că a preluat și virusul falimentului.Pe americani nu-i interesează decât profitul maxim în cel mai scurt timp,restul este speculație...Cât despre comunism, acesta a fost și este falimentar.După Marx, comunismul ar apărea când societatea umană ar fi suficient de dezvoltată. Deocamdată nu este și Lenin nu a ținut seama de aceasta. Rezultatul s-a văzut.
    2010-02-24, 09:59:25 (79.117.155.*)
  15. de Dan Rotariu:
    PatriHoitul nu intelege nimic din viata. El priveste totul prin prisma sa ingusta caoitalista. El crede ca in buricul Craiovei, doar cei fara bani nu au loc de parcare! De parca Fraudistii ar fi cumparat vreun loc de parcare, El nici macar nu intelege cum functioneaza China. Simplu ... o tara doua sisteme. In unele regiuni ac tioneaza capitalsimul , in altele socialsimul. El trompeteste ca e China capitalista, insa ca de obicei nu intelge nimic deoarece ma intreb cum poate o tara in care intreprinderile socialiste participa cu 93% in decembrie 2007 la PIB (in crestere cu 7 % in dec 2009 fata de dec 2008 pentru ca cele capitaliste mai mult stau ca si FRAUDUL) sa fie capitalista. Partidul comunist Chinez vrea sa convinga poporul pe viu ce inseamna capitalismul, asta face si face foarte bine. Astfel in zonele capitaliste are somaj, ca sa stie omul ce e ala somaj,cum se imbogatesc patronii pe spinarea altora. E simplu chinezul vede, inregistreaza, judeca adica isi capata o cultura despre doctrine si sisteme si cand va veni vremea Partidul comunist Chinez o sa-si apere valorile si o sa traga concluzia ... capitalismul afara din tara. Inca nu a venit momemtul ... asta e alta profetie pe care o lansez acum! Ce e de retinut?! Cum poate patrihoitul sa spuna ca e o economie capitalista o economie unde sectorul de stat produce 93% si cel capitalist produce 7%? Pentru ca el nu stie insa noi o stim diferenta intre intreprinderea socialsita si cea capitalista e ca prima apartine paoporului si a doua unia care e bogat si exploateaza muncitorii prin faptul ca plusvaloarea obtinuta in timpul muncii se constituie profit si nu se imparte echitabil cu cei care participa la crearea plus valorii, adica patronul isi opreste totul pentru el si proletarilor nu le da salarii decat cat sa-si regenereze forta de munca.
    2010-02-24, 10:41:38 (86.124.215.*)
  16. de Victor:
    Deconstructia comunismului de Ruxandra Cesereanu De ce trebuie condamnat comunismul? Acesta este titlul militant al Anuarului Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania, al carui prim volum a aparut in 2006, la Editura Polirom. Din cuprins, am remarcat doua portrete in memoriam (al luptatorului anticomunist Ion Gavrila-Ogoranu si al analistului Virgil Ierunca), texte despre represiunea comunista (fenomenul Pitesti, persecutarea bisericii greco-catolice, rep resiunea impotriva scriitorilor), profilul unui tortionar notoriu (Vasile Ciolpan – comandantul penitenciarului Sighet intre anii 1950-1955), analiza structurii esalonate a Securitatii. Semneaza, in majoritate, tineri cercetatori de la Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si liderii respectivei institutii. Patru texte sunt esentiale, in acest Anuar, toate scrise de cercetatori tineri: primele doua abordeaza chestiunea terorismului de stat (autoarele respectivelor texte fiind Elena-Larisa Musat si Cristina Roman), un alt text binevenit, semnat de Raluca Grosescu, este despre nomenclatura (autoarea explicand nuantat ierarhizarea straturilor nomenclaturii comun iste romanesti), iar ultimul text de foarte actualitate este semnat de doi autori – Mihai Burcea si Mihail Bumbes – despre lustrabilii actuali din lumea politica romaneasca . Teroarea nu este un simplu cuvant in antologia De ce trebuie condamnat comunismul, ci devine un termen-cheie, considerat a fi instrumentul de baza pentru "instaurarea, cons olidarea si prezervarea" regimului comunist. Teroarea trebuie relationata, apoi, atitudinal de structura regimului comunist: caci in etapa sa primara (1945-1965), teroarea a avut ca scop lichidarea opozantilor (reali sau inventati), prin urmare ea s-a manifestat si materializat bestial; in a doua etapa (1965-1989), teroarea a functionat mai putin vizibil si mai mult insidios, prin monitorizarea populatiei dresate si continua ei intimidare. Deconst ructia ideologica si politologica a comunismului este necesara astfel incat populatia sa inteleaga (chiar si oamenii simpli, fara educatie si cultura) ca in Romania a fost practicat un foarte specific si intens terorism de stat in numele dictaturii proletar iatului. Organul de aplicativitate a terorismului de stat a fost Securitatea, iar creierul colectiv care a teoretizat (adoptand si asumandu-si voluntarist concretetea dictatu rii proletariatului) a fost Partidul Muncitoresc Roman (respectiv Partidul Comunist, unic). Cel mai actual text al antologiei este cel despre politicienii lustrabili (deja pomenit in acest text), intrucat cei doi autori inventariaza (cu informatii intru totul credibile) 115 figuri politice de anvergura, care sunt impure etic si lustrabile (iar lista nu este deloc completa). V olumul militant al Institutului de Investigare a Crimelor Comunimului isi are rostul sau limpede si punctual in contextul eforturilor din ultimii ani de condamnare a comunismului. Pana in 2006 au existat si s-au materializat diferite procese editoriale individu ale ce au initiat astfel de sinteze politologice, istorice ori de mentalitate legate de perioada comunista. In decembrie 2006, in Parlament, a fost prezentata o sinteza a Raportului realizat de Comisia Prezidentiala condusa de politologul Vladimir Tismaneanu , in legatura cu dictatura comunista. Volumul de fata, propus de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, chiar daca pare solitar, face pereche adecvata cu Raportul Comisiei Tismaneanu, care va fi publicat integral in 2007 tot de Editura Polirom.
    2010-02-24, 11:12:58 (193.153.29.*)
  17. de Victor:
    in Arhipelagul romanesc a existat o insula a ororii absolute, cum alta n-a mai fost in intreaga geografie penitenciara comunista: inchisoarea de la Pitesti". Iata un fragment sugestiv din cartea lui Ierunca: "Imaginatia deliranta a lui Turcanu (n.r. - seful tortionarilor) se dezlantuia mai ales atunci cand avea de-a face cu studenti care credeau in Dumnezeu si se straduiau sa nu se renege. Astfel, unii erau botezati in fiecare dimineata: scufundati cu capul in hardaul cu urina si materii fecale, in timp ce ceilalti in jur psalmodiau formula botezului. Acesta dura pana ce continutul facea bulbuci. Cand detinutul recalcitrant era pe punctul de a se ineca, era scos, i se dadea un scurt ragaz sa respire, apoi era scufundat din nou. Unul dintre acesti botezati caruia i se aplicase sistematic tortura, ajunsese la un automatism care l-a tinut vreo doua luni de zile: mergea in fiecare dimineata si-si baga singur capul in hardau, spre hazul reeducatorilor."
    2010-02-24, 11:18:40 (193.153.29.*)
  18. de VICTOR:
    "In anii 1949-1951, distrugerea elitelor societatii era pe cale de a se infaptui: intelectualii, diplomatii, preotii, militarii, magistratii, politistii, oamenii politici ai vechiului "regim burghezo-mosieresc" erau in inchisori, taranii cei mai gospodari erau deportati in coloniile de munca fortata. Tuturor impreuna, si fiecaruia in parte, li se aplica eticheta de "dusman al poporului". Mai ramasesera tinerii, o forta sociala imprevizibila si care trebuia sa fie anihilata. Pentru ei a fost inventat experimentul de la Pitesti, denumit de Securitate "reeducare". Meto dele cele mai barbare de tortura psihica au fost aplicate asupra tinerilor detinuti "recalcitranti" - majoritatea fiind studenti, de cele mai diferite credinte politice si religioase, cu scopul de a-i face sa se umileasca reciproc, sa se maltrateze fizic si sa se mutileze psihic, denigrandu-si trecutul. Aceasta operatie diabolica de depersonalizare si de asasinat moral s-a desfasurat cu incepere din decembrie 1949 in penitenciarul Pitesti, continuand apoi, cu o putere mai scazuta, in penitenciarele Gherla si Targu
    2010-02-24, 11:21:19 (193.153.29.*)
  19. de VICTOR:
    Metode utilizate in torturarea detinutilor, in majoritate studenti, pentru obtinerea asa-ziselor "demascari" (preluate din materialul documentar al Memorialului Sighet): Bataia individuala si bataia colectiva in cerc Bataia cu vana de bou, cureaua, coada de matura, piciorul de la prici Agatarea de greutati (40 kg) de spatele "reeducatului" timp de cinci - sase ore Obligarea detinutului sa stea cu ochii fixati pe un bec aprins Smulgerea parului cu dispozitive speciale Strivirea degetelor de la maini si de la picioare Aplicarea picaturii chinezesti Obligare a detinutilor sa consume mancaruri deosebit de sarate urmate de suprimarea apei Obligarea detinutilor sa se bata in cap ca berbecii Arderea talpilor Bataia peste fluierele picioarelor Obligar ea detinutului sa linga closetele Obligarea detinutului sa asiste la torturile in colectiv Atarnarea de subsiori cu o ranita de greutati in spate Asezarea a 15-17 trupuri peste detinutul torturat Bataia cu capul de ciment Obligarea detinutului de a dormi in pozitii fixe inteparea talpii cu acul Obligarea detinutului de a sta in picioare toata noaptea cu fata la zid Obligarea detinutilor sa-si faca necesitatile in gamelele in care primeau mancarea Obligarea detinutilor sa se urineze in gura altor detinuti Mancatul in patru labe direct din gamela, fara lingura, mancarea fiind fierbinte Atarnarea detinutului cu capul in closet Bataia peste cosul pieptului Romania a avut nesansa istorica de a fi locul punerii in scena a celui mai macabru experiment imaginat vreodata de mintea umana. Torturile de la Pitesti si Gherla (si in mai mica masura, de la Canal si Targu Ocna) dintre 1949 si 1951, au atins cote paroxistice beneficiind de experienta acumulata in deceniile precedente de initiatorii si supraveghetorii fenomenului din China pana in Rusia. Actiuni inrudite, denumite in general "reeducare", avusesera loc deja atat in China, cat si in Uniunea Sovietica, insa momentul 1949 a permis imbinarea si dezvoltarea celor mai dure metode din experientele precedente.
    2010-02-24, 11:23:47 (193.153.29.*)
  20. de Victor:
    Prezentam cateva marturii ale unor detinuti, care au trecut prin reeducarea de la Pitesti si Gherla ( preluate din materialul documentar al Memorialului Sighet), cu precizarea ca, desi numeroase, reprezinta doar fragmente, raportat la numarul incredibil al ororilor si, in egala masura, la cel al victimelor care nu au mai apucat sa traiasca si sa marturiseasca (...) "Ce a urmat nu se poate descrie. Nimeni nu ar putea crede, oricine ar spune ca e de domeniul fantasticului: bataie in cap, pentru indobitocire; bataie in fata, pentru desfigurare; mii de lovituri in spate, sub coaste, in plex, la talpi. Zeci de lesinuri si iar de la capat, ore intregi, iar ochiul de la vizeta veghea, veghea mereu. Mi-au zdrobit coastele, plamanii, ficatul, jucau incaltati pe oasele mele, pe rinichii mei." Eugen Magirescu, Moara dracilor. Amintiri din inchisoarea de la Pitesti, p. 15 "Talpile mi se umflasera, mainile la fel, muschii erau rupti si negri, obrazul si capul total desfigurate. De altfel, aceasta era prima figura a lui Turcanu: te desfigura complet, ranjind de placere, si pe urma isi punea in functie celelalte metode. Eram complet negru, nu se mai gasea macar un locsor pe trupul meu care sa nu fie negru." Eugen Magirescu, Moara dracilor. Amintiri din inchisoarea de la Pitesti, p. 16 "Unii au cedat imediat, de groaza puscariei; altii la cateva palme, iar unii la mii si zeci de mii de ciomege si alte chinuri, dar tot au cedat. Chiar si moartea este o dovada ca au cedat, orice ar spune oricine! A depins de constitutia fiecaruia si de locul, ca sa zic asa, ce l-a avut pe scara lui Mendeleev!" Eugen Magirescu, Moara dracilor. Amintiri din inchisoarea de la Pitesti, p. 22 "A urmat demascarea personala. Trebuia sa ma autobatjocoresc, sa spun ca am fost un prefacut, un hot, un escroc, ca i-am mintit pe altii. Mi-am dat seama ce vor si m-am scuipat singur cat au vrut ei." Eugen Magirescu, Moara dracilor, in Memoria nr. 13, p. 39 "in asa zisa actiune de depersonalizare, studentii erau obligati, prin torturi permanente inimaginabile, sa tradeze pe cele mai scumpe fiinte: Dumnezeu, proprii parinti, frati, surori si prieteni. Ei au fost constransi sa bea urina si sa manance fecale! Omul era astfel nimicit. Dezgustat de slabiciunea sa, el nu se va mai putea redresa niciodata in fata propriei constiinte. Durerile erau peste puterile de rezistenta a fiintei umane." Eugen Magirescu, Moara dracilor. Amintiri din inchisoarea de la Pitesti, Editura Fronde, Alba-Iulia - Paris, 1994, p. 6 "stiau sa faca din toate, prilejuri de tortura. Iesitul la WC trebuia executat cu o rapiditate naucitoare. Cei peste 40, cati eram dintre osanditi, eram datori sa ne terminam nevoile in cel mult o jumatate de ora, asa ca nu aveam decat 30-40 de secunde la dispozitie; de multe ori renuntam, amanand pentru a doua zi si pana atunci ne constipam si mai tare". Justin stefan Paven, Infernul Pitesti, in revista Memoria, nr. 22, p. 71 "Cu o furie de nedescris au inceput sa-l loveasca, si cu pumnii, si cu ciomegele, si cu picioarele. si sa-l arunce de la unul la celalalt, pana cand nenorocitul, plin de sange, a cazut aproape in nesimtire si nu s-a mai putut ridica. Dupa ce i-au mai tras cateva picioare in cap, l-au luat doi si l-au zvarlit pe prici, silindu-l sa stea cu mainile in buzunare si cu capul in jos, cum se daduse porunca. A urmat altul, si apoi altul, ca intr-o hora draceasca menita sa nimiceasca si ultima picatura de rezistenta fizica si morala a celor care intrau in jocul lor turbat." Justin stefan Paven, Infernul Pitesti, in Memoria, nr. 22, p. 66 "Mi-am revenit cu greu din starea de lesin, aveam si cefalee cumplita, dureri generalizate, cu un ochi nu mai vedeam, sangele imi curgea din nas si din gura si, ceea ce era mai grav, din ambele urechi; eram pe jos, pe ciment, nu ma puteam misca, am fost luat pe sus si trantit pe prici. in linistea din celula auzeam doar cuvinte disparate din cuvantarea lui Turcanu: banditi, criminali, demascarea sau moartea". Nicu Ionita, Pitesti - agonia unei zile, in Anale Sighet 7, Anii 1949-1953 Mecanismele terorii, Fundatia Academia Civica, 1999, p. 588 "Prin celula se plimbau agitati, cu ciomegele in mana, prietenii si colegii nostri; amara surpriza, crunta deziluzie. La un semn a lui Turcanu s-au napustit asupra noastra; prietenii nostri manuiau batele cu o dexteritate de invidiat si fiecare lovitura era insotita de o agresiune verbala greu de imaginat la niste intelectuali. Am fost tarati jos, calcat in picioare si loviti la nimereala." Nicu Ionita, Pitesti - agonia unei zile, in Anale Sighet 7, Anii 1949-1953 Mecanismele terorii, Fundatia Academia Civica, 1999, p. 588 "Hrana era de toate zilele, insuficienta si slaba in calitate, era impartita de ei, noua ne dadeau atat cat considerau ca meritam si de mancat o mancam cand si cum voiau ei; fie ni se luau lingurile si eram nevoiti sa sorbim zeama precum cainii, fie ne turnau zeama fierbinte in gura si ne obligau sa o inghitim cat mai repede. Apa nu aveam voie sa bem; eforturile mari ne provocau transpiratii abundente si nu ne puteam potoli setea si era cumplit". Nicu Ionita, Pitesti - agonia unei zile, in Anale Sighet 7 Anii 1949-1953 Mecanismele terorii, Fundatia Academia Civica, 1999, p. 589-590 "Bestia Turcanut care avea 90-100 de kilograme, mi-a tras puternic o palma de am cazut sub oblonul ferestruicii si mi-am spart timpanul; apoi m-au dezbracat, mi-au bagat in gura, cu coada lingurii, obielele murdare, umplandu-ma de sange, mi-au legat cu o funie mainile la spate si cu alta funie picioarele. Ce a urmat nu se poate descrie...bataie in cap, pentru indobitocire; bataie in fata, pentru desfigurare; mii de lovituri in spate, sub coaste, in plex, in talpi. Zeci de lesinuri si iar de la capat, ore intregi, iar ochiul de vizeta veghea, veghea mereu. Mi-au zdrobit oasele, plamanii, ficatul, jucau incaltati pe oasele mele, pe plamanii mei. Dupa prima tura de cateva ore, Turcanu mi-a zis: "Cat Dumnezeul**** vrei sa mai stau eu in puscarie din cauza ta, ma? Ori iti faci demascarea, ori, daca nu, te duci ingeras, dupa altii de-alde tine". Si a inceput a doua tura. Am lesinat. Ceva mai era viu in mine, caci stiu ca mi-am zis: "sunt mort si asa e pe lumea cealalta". Era un fel de euforie. M-am trezit udat cu apa si legat de teava caloriferului, care era acolo de forma". Eugen Magirescu, Moara dracilor, in Memoria nr. 13, p. 38 "Momentul culminant al acestui calvar l-a constituit insa pedepsirea bietului Nita Cornel, in seara zilei de 28 februarie 1950...Turcanu a asmutit haita asupra lui. Repezindu-i cativa pumni, l-a varat intr-un cerc format din 6-7 tortionari care l-au luat in primire cu pumnii si picioarele, zvarlindu-l de la unul la altul ca pe o minge, pana cand a cazut jos ametit...Turcanu se plimba furios si se gandea la o noua metoda de schingiuire, il auzim ca se da ordin ca sa i se lege mainile la spate si-i face semn lui Vasile Puscasu, namila care avea cea mai mare forta dintre ei, sa-l ridice in sus. Urcandu-se cu picioarele pe marginea priciului, Puscasu il prinse de mainile legate si rasucindu-l, il suspenda in aer, intr-o pozitie care sugerea imaginea crucificarii. Bietul copil, cu capul complet varat in piept, a mai avut puterea sa scoata un strigat sfasietor in momentul cand i s-au luxat bratele, apoi facea eforturi disperate sa traga aer in piept. in jurul lui vreo patru sau cinci tortionari ii loveau cu ciomegele, cu un sadism ingrozitor, peste cap, peste picioare, intr-o infernala pofta de distrugere a vietii. Dupa cateva zeci de lovituri i-au dat drumul sa cada de la inaltime. S-a prabusit inert, cu fata la pamant, fara sa se mai poata misca din loc". Justin stefan Paven, Infernul Pitesti, in Memoria nr. 23, p. 69. (...) "Demasc area a urmarit secatuirea memorie, spalarea creierului, renuntarea la credintele si idealul pe care le-ai avut, renegarea modului de viata in care te-ai format, condamnarea societatii in care ai trait, lepadarea de familia ta si invinuirea parintilor tai, a fratilor si surorilor tale de cele mai abjecte fapte, cu alte cuvinte s-a urmarit stergerea circuitelor logice si distrugerea modelelor interne ale lumii in care ai trait si care iti apartinea. Reeducarea a urmarit formarea altor circuite logice si un alt model intern al lumii inconjuratoare, o lume asa cum o doreste partidul si care te asteapta la eliberare. Din pacate, in mare parte, s-a reusit." Nicu Ionita, Teroarea - psihofiziologie si psihopatologie, in Anale Sighet 7, Anii 1949-1953 Mecanismele terorii, Fundatia Academia Civica, 1999, p. 29 (...) "Fata lui Turcanu se congestioneaza, privirea parca ii varsa foc, trupul ii tremura. Cred ca nu am vazut in viata mea o privire atat de fioroasa ca cea pe care o are el acum! Se repede, mai mult se arunca, asupra medicinistului militar. Ca la comanda, Puscasu, Steiner, Gherman si Patrascanu sunt in spatele lui. Turcanu il trage de gulerul hainei pana in mijlocul camerei. E de statura mijlocie, cu trasaturile fetei regulate. E culcat pe podea; degeneratul ii insfaca gatul in maini, il izbeste cu capul de ciment. Cinci-sase lovituri. Se lasa cu toata greutatea pe gatul victimei; il stranguleaza. Medicinistul horcaie, se zbate in stransoarea mainilor lui Turcanu il tine asa mult (notiunea timpului n-o mai am)... il dezbraca la piele... sase din echipa de batausi se aliniaza la o distanta de un metru unul de altul. In fata lor, la doi metri, alti sase. Toti au in maini bate si curele. Medicinistul e legat la gura cu un prosop innodat strans la ceafa...Dupa un timp, pe spinare si pe picioare pielea-i e rupta. Sangele se prelinge pe picioare in jos. Cimentul e rosu..." Grigore Dumitrescu, Camera 4 Spital Pitesti, in Memoria nr. 3, p. 25 (...) "La Pitesti, prima data in viata mi-am dorit moartea si mi-am dorit moartea cum nu se poate mai cu ardoare, dar mi s-a luat si acest drept, aceasta posibilitate de a muri" Marturia lui Tudor Stanescu. Almira Enuta, Fenomenul Pitesti in varianta romanesca, in Anuarul de Istorie Orala, I, Presa Universitara Clujeana, Cluj Napoca, 2000, p. 386
    2010-02-24, 11:25:16 (193.153.29.*)
  21. de Victor:
    http://www.ziua.ro/n ews.php?data=2008-02 -15&id=3481
    2010-02-24, 11:27:51 (193.153.29.*)
  22. de Victor:
    Stima noastra si mindria ....URAAAAAAAA!
    2010-02-24, 11:42:13 (193.153.29.*)
  23. de sulea:
    Victore, esti retardat frate?
    2010-02-24, 12:30:09 (136.8.152.*)
  24. de to`arashul Matrics:
    saracu` Victor aduce argumente contra-comuniste din perioada bolsevica! El si cu Nicky parca ar fi Beavis &Butt-Head adormiti pe canapea, cu saliva curgind din coltul gurii, cu televizorul "cu pureci" ca s-a terminat emisiunea si zvicnind cite o "inteligenta" intre doua risete .... amuzante! Si culmea: din "documentare" si carti realizate de ne-romani si ne-crestini din bani publici!!! Nu o mai bagi bre pe aia cu spoveditu`?!!!
    2010-02-24, 12:55:38 (92.117.207.*)
  25. de VICTOR:
    Intreaba-te DECE SE FURA ? Nu cumva oamenii de bine si metodele lor post decembriste.,"aia" de au mincxat salam cu soia ,iar mai nou au denigrat si denigreaza natiunea romana (priviti la ultima campanie electorala ,ne-au asemuit cu Afganistanul ,prosti curve ,betivi etc ) Pina nu vor fi eliminati (sa nu mai ocupe functii de raspundere cei ce perpertueaza metodele comuniste ,atentie NU CEI CE AU FOST COMUNISTI .) Daca dvs. credeti ca nu exista nici o legatura intre ceea ce a fost si ceea ce se intimpla va inselati amarnic. Nu trebuie sa ne bucuram ca existam ..,sa traim, ceea ce este cu totul altceva. Nicioodata nu postez doar pt a opina in ton cu ceilalti ,ci dupa cum imi dicteaza constiinta.Asa ca va indemn sa v-a comporatit exprimati chiar daca nimeni nu v-a vazut exact cum v-ar fi vazut toata lumea.Uniii consumati de propia invidie compara lucrurile curate cu propia orbire fara sa inteleaga ca merg impotriva propiului lor efort de a schimba lucrurile in bine.Spunind si ne uitind adevarul vom deveni liberi ,siguri si invulnerabili ca natiune (mai intii individual).nu vom avea nevoie de nimic din afara noastra in momentul cind am invins raul din interiorul nostru,Altfel vom continua sa fim legati unii inlantuiti alti dupa gratii de toata lumea(comunisti sau capitalisti. ).. Am cam pierdut rusinea de a pacatuii care ne ramasese unicul bun ce il mai aveam,.Cind corpul incepe sa se debiliteze ,ochii sufletului incep sa vada din ce in ce mai bine.,trebuie sa ajutam acest corp numit ROMANIA sa se vindece si se poate vindeca daca sufletul sau (poporul roman, eu dumneata Dan Rotariu etc ) incepem sa vedem bine.Unii incearca sa cosmetizeze trecurtul ,eu incerc sa-i moderez ,ei nici nu reusesc ,eu ii folosesc,ei il considera o forma buna de a redresa situatia pt mine nici demn de a fi luat in calcul nu este.
    2010-02-24, 12:59:58 (193.153.29.*)
  26. de mine:
    taceti bah dracu din gura ca numai prostii comentati, tineti minte ca singura scapare a Craiovei din rahatul in care a ajuns pana in gat, este compania Ford, daca isi da drumul se salveaza orasul, daca va pleca (sanse mici) praful se alege de orasul asta
    2010-02-24, 14:11:50 (79.117.141.*)
  27. de to`arashul Matrics:
    de doi ani aud promisiuni.... DOAR DESPRE ASTA! " Neeeext !!! "
    2010-02-24, 14:24:00 (92.116.117.*)
  28. de Dan Rotariu:
    Victore vad ca vrei sa bagi spaima in romani. Romanii au alte probleme decat sa se mai lase impresionati de exagerari. constientizeaza ca au fost mintiti cu TV si presa prin astfel de exagerari in timp ce li se fura averea sau isi pierdeau locurile de munca. Iar unii care s-au dat ciomagiti au pensii si sunt scutiti de impozite. Poporul roman astazi plateste la cei cu certificate de revolutionar 2.600 lei pe luna si tot atat la cei care au declarat mincinos ca au fost inchisi in timpul stalinismului,desi nu au facut o zi inchisoare, insa in statul asta cine sa-i verifice? Victore nu pari decat un hot pedepsit pe vremea impuscatului care ai prins ura pe comunisti pentru ca l-au prins si a facut puscarie, tocmai in comparatie cu capitalismul unde a vazut o gramada de hoti in liberate. Ei bine in socialism locul hotilor e la puscarie, unde vor petrece timpul prin munca, ca sa le treaca mai usor. :) Oricum dupa 1989 toti fostii puscariasi de drept comun, gen Gelu Voican Voiculescu (care fura poporul la delegatii, el stand acasa si primea salariu de la serviciu pentru ca spunea ca e plecat in delegatie) s-au declarat dizidenti politici, si ca au facut puscarie politica. Si de cand ne conduc acesti hoti de dinainte de 1989 asa o taram din rau in si mai rau.
    2010-02-24, 14:59:37 (86.124.215.*)
  29. de GigiDumitrascu:
    Citind cele de mai sus,iti dai seama cu usurinta,ca in Romania ,in speta in Craiova, articolul de fond este una,iar comentariile sunt POLITICA. Se pare ca sunteti"habarnisti ",in ceeace priveste industria de automobile. Su cand au venit coreenii,la fel s-a intamplat,s-a vandut toate liniile din Uzinaj.S-au distrus liniile automatizate din Feraj1(asamblare caroserie) si s-au adus clesti manuali,inlocuindu-s e automatizarile. PRO BLEMA PRINCIPALA,ESTE,CA AMERICANII,DIN CE SE VEDE,ISI MENTIN FURNIZORII. Aici este nenorocirea ,pentru Romania,in special Craiova.Avem oameni competenti,avem dotari si posibilitati,de a furniza piese catre Ford.In felul acesta,industria orizontala romana,va reveni si se vor creea locuri de munca.Spatii pentru industrie,sunt "berechet",numai ca nu sunt stipulate undeva,participarea Romaniei la omologarea de piese,in procent de cel putin 50%.AICI ESTE DUREREA. NU POLITICA NE INTERESEAZA
    2010-02-24, 15:05:54 (92.80.205.*)
  30. de cetatean:
    ma surprinde sa vad indiferenta asta a noastra, a cetatenilor de rand in legatura cu tot ce ne inconjoara.chiar ata de orbi am devenit?sa nu mai vedem paiele din ochii nostri?nimeni din tara nu ia atitudine cu ce se intampla in afara graniteleor, unde in 20 de ani am devenit de la un popor simpatizat si cult sa ne confundam cu "rromii"(tigani).e lvetia duce o campanie dura impotriva noastra,desi din cei 3900 de romani inregistrati cu drept de munca,peste 1000 sunt avocati,profesori univesitari si medici.nimeni nu spune nimic de situatia asta:vedem in schimb numai manelisti si non-valori,toata aduse pt un singur scop(rating si bani).ford pana la urma isi va vedea interesele,adica sa produca si sa aiba profit.pana atunci va trebui sa mai induram situatia actuala.victore, foarte frumos ce ne-ai dat tu cu copy paste...as spune chiar impresionant...fa-te tata regizor si poate castigi si niste premii internationale(sa mentionezi ca toate astea se intamplau in 1950)...s-au dus vremurile alea.trebuie sa gasim o modalitate prin care sa ne facem auziti...alegerile au dovedit ca suntem varza si ca ne meritam soarta.decat sa criticam, mai bine am incerca sa gasim si sa oferim solutii NOI pt iesirea din aceasta situatie.este totusi un motiv de bucurie pt oamenii aia de la ford ca inca mai au o slujba si pt ceilalti sa speram ca va fi mai bine "speranta moare ultima".hai emigram cu totii...va fi mai bine atunci?tine si de noi ca indivizi ce ne dorim...
    2010-02-24, 15:34:54 (81.12.170.*)
  31. de Radical:
    Vorbe-n vant ! Eminescu ala si Caragiale daca ar trai ... "toate-s vechi si noua toate" ... "da' eu cu cine votez?" ; "tradare, tradare, dar sa stiu si eu" ; "caldura mare, frate!"
    2010-02-24, 15:54:34 (79.117.194.*)
  32. de Dan Rotariu:
    E o iluzie sa negi importanta politicilor economice. Economia depinde intrinsec de politica si reciproc. Datorita politicii proaste din ultimii 20 de ani am ajuns in situatia economica dezastruoasa de azi si de acum incolo situatia economica dezastruoasa o sa influenteze politica de maine. Fraud e deja pe profit prin ce a primit cadou de la statul roman: fabrica + 57 milioane euro nerambursabili prin ajutor de stat + 59 milioane euro prin ajutor de stat pentru recalificare personal + credite de 400 milioane euro garantate de noi romanii. Adica practic Fraud a venit rupt in fund sa se intoleasca pe banii nostri, deci e deja pe profit, de aiai se si face ca face automobile, ca sa respecte restul clauzelor proaste puse de POLITICIENII ROMANI. Mai mult, trebuie priceput si ca Fraud nu are interes sa porneasca productia pentru ca nu are unde vinde ceea ce face. "Produce" scump si dupa cum vedem are datorii uriase pentru care are deja procese. Tare mi-e frica ca datorita POLITICIENILOR ROMANI de la PSD=PDL=PNL noi romanii vom ajunge sa platim si cele 400 milioane de euro cu care s-au imprumutat si noi am garantat cu averea noastra a poporului, nu a POLITICIENILOR ROMANI. Iata de ce, chiar daca cineva mai sus vroia sa disjunga Politica de Economie, aceasta nu poate fi decat o utopie de pe urma careia traim din ce in ce mai rau de cand activistii poltici nu se mai intereseaza deloc de economie, ba mai si semneaza vanzarea averii noastre prost si foarte prost pentru noi gen cadoul FRAUD. Daca vreti locuri de munca mergeti spre socialism unde tot omul avea loc de munca, si nu mai credeti minciunele de redresare, caci vremurile vor deveni si mai grele. 12% dintre profesori vor fi concediati. Acum abia e la primul val de disponibilizari de 6%, insa in timp ce Politicienii Romani nu gasesc bani pentru invatamant sa plateasca profesorii paltesc cu 3000 de dolari pe luna mercenari pentru Afganistan, iar forta Romaniei va fi suplimentata la 1800 de la 1200, urmare hotarii CSAT din ianuarie 2010. Iata de ce nu trebuie separata Politica de Economie, nu poate fi separata pentru ca RESURSELE ECONOMICE ALE TARII DE POLITICENI E RISIPITA, de politicenii capitalisti gen PSD=PDL=PNL, nu de cei comunisti care au aparat tara de a fi vandalizata de straini, de hoti, de politicienii de dreapta.
    2010-02-24, 16:04:01 (86.124.215.*)
  33. de Dan Rotariu:
    Erata "sunt risipite"
    2010-02-24, 16:08:42 (86.124.215.*)
  34. de RRomanul patriHHotz:
    "El nici macar nu intelege cum functioneaza China. Simplu ... o tara doua sisteme. In unele regiuni ac tioneaza capitalsimul , in altele socialsimul./;****** **Toarashe Rotarca, stiam asta de la nea Nicu. El si gasca lui erau capitalisti pe cand noi eram comunisti. Cam tot asa este si in China. Bau-bau-ul capitalist este doar pentru proletari, nu si pentru activistii de partid patroni de fabrici. Colegii matale comunisti fac in continuare la fel; ei capitalisti, poporul comunist; Simplu, nu, o tara doua sisteme; unul pentru smecheri si unul pentru prosti. Ia mai bine spune-ne si noua daca certficatul ala te revolutionar te scuteste de impozite!
    2010-02-24, 16:13:00 (68.28.137.*)
  35. de cetatean:
    nu cumva politica inluenteaza economia unei tari prin deciziile pe care le adopta???hai sa revenim cu picioarele pe pamant si sa recunoastem ca un investitior de talia ford, atunci cand vine intr-o tara cu o economie fragila,asa cum este romania vine cu niste conditii...sa analizam si cazul renault..tam-tam ca nu e bine,ca bla bla bla...si acum ne uitam si vedem ca oamenilro din zona pitestiului le este foarte bine...danute tata pe ce lume traiesti?ai ceva impotriva unui gigant,care chiar daca are datorii trebuie sa si le acopere(chiar si prin "cadouri" de genul asta) vine sa investeasca si sa dezvolte o zona?oamenii aia au venit cu o strategie pe care o vor implementa in timp.daca nu se mai declansa aceasta criza crezi ca productia nu era mai mare?sau nu se faceau angajari?ce sa se fi intamplat cu fabrica de la daewoo?sa o cumpar eu cu tine si inca nu stiu cati..ca sa facem "ce" cu ea???trebuie sa fim mai optimisti din punctul asta de vedere si mai precauti si pesimisti cand vine vorba de ce decizii mai iau amaratii astia care ne conduc cum vor ei!
    2010-02-24, 16:27:48 (81.12.170.*)
  36. de Dan Rotariu:
    Cobori intotdeauna discutia spre derizoriu, spre nesemnificativ. Economia planificata a Chinei dispune acum de 2 mii de miliarde de dolari care sunt deja incasati si cu care cumpara si finanteaza cu dobanda inclusiv pe Republica moldova, de ex. Iar acesti bani vor fi ca o saltea daca ar exista o cadere economica, desi in toata aceasta perioada de criza China a avut crestere economica intre 6 si 10%, ceea ce putem spune ca i-a priit dpdv economic aceasta criza capitalista. Indiferent cat de mult nu-ti convine acesta e adevarul economic unui stat socialist in timp ce statele capitaliste demonstreaza concret cetatenilor lor ca e capitalismul defect, economia capitalista e haotica si ca nu poate tine pasul cu o economie socialista, planificata. In timp ce politicenii de la Bucharest si Wh.D.C. sau Paris sau Roma se imprumta tarând viata copiilor nostri, iata ca politicenii Chinei, comunistii fac poporului lor un serviciu imens conducand-o nu perfect, dar infinit mai bine decat politicenii de dreapta sau mimanti de stanga din tarile noastre. Restrangerile bugetare suint oricum in toata europa, ieri vorbeam in Franta ca studentilor care s eprezinta pentru examene la stat ... politie, vama, fisc, nu li se mai deconteaza cazarea si transportul. Iata deci ca in toata europa proletariatul o sa fie desteptat in pumni de catre capitalism, vorba lui workclass, proces mai rapid in tarile foste socialiste in care oamenii nu mai pot fi speriati ca le-ar manca viata comunistii. Benzinarii in Franta intra in greve, urmati de altii. In grecia sunt aproape de Revolutie. O vor face, si o vor face bine, caci au un Partid Comunist puternic, cine le-a vazut sediu comunistilor din Atena stie despre ce vorbesc.
    2010-02-24, 16:27:49 (86.124.215.*)
  37. de cetatean:
    mai precis de 2400 de miliarde, plus cea mai mare rezerva in bani pe care o detine populatia unei tari,care se ridica la 2 TRILIOANE DE DOLARI.si economia indiei este in continua crestere,la fel si a braziliei.dar toate aceste economii, desi numai china este comunista se bazeaza oe infuzii de capital din partea firmelor CAPITALISTE(din america,japonia,germ ania etc)daca si cu parca se plimbau in barca,daca nu mai era parca ce facea? ca sa nu mai lungim discutia:era mai bine cu un sistem comunist?du-te tata in china sau in rusia(care este vai de mama ei,in afara resurselor nu mai valorifica nimic).daca ai stii cum s-a pornit si in china aceasta dezvoltare nu ai mai vb...mai studiaza fenomenul si vb mai multe dupa.("palariile rosii"-asa se numeste fenomenul).discutia a deviat mult de la tema articolului. si ce naiba de legatura are sediul unui partid cu posibila declansare a unei revolutii?in china sunt 2 categorii de comunisti:bogati si foarte saraci.daca esti comunist, din ce categorie faci parte?
    2010-02-24, 16:41:22 (81.12.170.*)
  38. de Dan Rotariu:
    #36, traiesc atat de ancorat in realitate incat am prevazut tot ce se va intampla cu FRAUD, iata ca acum la doi ani de cand prognozam realitatea imi confirma tot ce am scris depre FRAUD. Punct cu punct, am prognozat ca nu vor avea productie 'de serie pe Connect, ca au furat poporul roman, ca au furat pe micul investitor care avea Cuponul la fabrica investit. Pana la urma cine nu stie pe ce lume traieste?! Cel care viseaza ca o sa fie bine sau cel care va spune si demonstreaza cu ani inainte realitatea, iar mai apoi timpu-i da dreptate? Cereai solutii insa mentalitatea ta capitalista Nu trei ciumpalaci ... eu, tu si Ovidiu ... rezolvam problema, insa cetatenii acestei tari, toti impreuna, reuseau sa aiba banii necesari sa pStiu ca in acest capitalsim ati fost invatati ca sunteti nevolnici, ca aveti nevoie de ajutor, insa sa nu uitam ca socialismul a ridicat la fiecare 10 ani cate o fabrica de autoturisme si oricare dintre ele producea mai mult si mai eficient decat produce azi aceasta "mare" firma FRAUD, de fapt niste janghinosi cu aere, rupti in fund pentru ca nu-si pot plati datoriile catre terti. Nu ma intereseaza ce au facut, care e istoria lor in care patronii au ordonat impuscarea muncitorilor grevisiti si care vroiau sa faca sindicat, eu vorbesc despre Fraud Romania si incapacitatea lor ca la 3 ani de la semnarea contractului se fac ca misca ceva. Dixit!
    2010-02-24, 16:47:07 (86.124.215.*)
  39. de Dan Rotariu:
    Care infuzie de capital din exteriorul Chinei in ultimele 12 luni? Sectorul socialist a crescut in China fata de cel capitalist. Romania s-a dezvoltat 41 de ani fara investitii straine, au fost si investitii straine in intreprinderi numite mixte (capital de stat si particular strain) precum Dacia, Oltcit, si inca cateva. In rest comunistii au avut puterea, stiinta si capacitatea de a gasi resurse nu numai sa plateasca datoriile de razboi si curente ale statului capitalist pe care l-au desfiintat dpdv economic tranformandu-l in stat socialist ci sa acopere si datoriile facute pentru investitiile necesare creării celor 10 milioane de locuri de munca din 1989. Si comunsitii romani fara sa devina bogati (decat in rechizitorii abracadabrante intocmite de criminali in 1989) aveau deja la 9 luni de la plata datoriilor 5 miliarde de dolari, echivalentul a 15 miliarde de euro de acum care urmau a fi folosite tot pentru poporul roman. Iata de ce soluatia cadoului dat FRAUDULUI de PSD=PNL=PDL e dat din averea noastra si abia astept sa prind nationalizarea acestei intreprinderi furata din averea noastra si apoi data cadou cu bonus inca de 516 milioane euro.
    2010-02-24, 17:02:59 (86.124.215.*)
  40. de ginardo:
    bai ala to'arashul Matrics du-te baaa si impuscate sau esti din matrix si te feresti singur de gloante :)) nu vezi ca esti aerian aici sau esti si tu unu din slugoi lu solomone sau al lacustelor de americanoi rasa aia de puscariasi ca aia sunt colonisti americani si toate cele 2 americi slugoi si puscariasi trimis pe pamanturi noi ca nu aveau spanioli si englezii ce sa mai trimita ca lumea buna nu pleca de proasta in necunoscut :)) asa esti si tu cu parerile tale ca despre dan rotaru pe care il socotesti tu nebun ..nu-te ridici tu la standardele lui nici cat praful de sub unghia mica :)) ai ajuns si tu in oras ala .... ai bani sa-i cumperi lui DAN parcare poi in mm alora de la primarie de ce fac discriminari ca si noi platim taxe si impozite pt parcarile alea si daca ar fii sa stam sa gandim la cald sau rece cum vrei tu ...lacustele nu au adus nimic in ROMANIA si nici macar nu au investit nimic tot pe banii nostrii o fac si asta numai din cauza unor tradatori de tara care ne conduc si a celor ca tine ....:)) MOARTEA TRADATORILOR !!!!!
    2010-02-24, 17:15:21 (92.80.212.*)
  41. de un om uimit:
    de cate aberatii pot scrie unii: Dl. Rotariu, puteti cere azil politic in China sau chiar RPD Coreeana, daca vreti asa tare comunism, nu va opreste nimeni, cred chiar ca veti fi primit cu bratele deschise si cu mult fast. Ramane de vazut ce vi se va intampla dupa aceea.
    2010-02-24, 17:46:20 (79.117.215.*)
  42. de cetatean:
    nu vreau sa intru in polemica cu nimeni,imi expuneam doar un pdv dane.nu am gandire capitalista,dar sunt foarte optimist,pt ca daca as fi pesimist inseamna ca as innebuni.sincer,nu am primit ajutorul nimanui in viata pt a ajunge unde mi-am propus(nu din egoism,ci pt ca din pacate nu am avut cui) si chiar nu ma simt "nevolnic" si nu gandesc ca statul ar trebui sa ofere mai mult decat trebuie(minimul de decenta,acceptat in toate tarile dezvoltate). eu asa vad lucrurile si sunt convins,ca si tine ca NUMAI NOI AVEM SOLUTIA REZOLVARII ACESTOR PROBLEME(spuneam si eu mai sus acelasi lucru). vad ca tie iti place sa vb f mult pe cifre si nu si pe niste studii de specialitate(referit oare la durata implementarii unui sistem de productie nou). cat despre ginardo si parerile lui,cum ca nu ma ridic la unghia mica a lui dan si ca am venit acum la oras...indiferent ca am venit sau nu la oras,emit o parere pertinenta si nu una impertinenta ca a ta...nu stiu daca ti-ai tocit coatele pe bancile vreunei facultati impreuna cu mine.ai multe de invatat,pana sa poti vb(inclusiv cu cei care "au fugit in lumea noua") esti habarnist rau de tot, sau mai bine zis un LIMITAT.("nu te pune cu prostul.fiindca intotdeauna te bate cu experienta")
    2010-02-24, 17:57:47 (81.12.170.*)
  43. de Dan Rotariu:
    N-am inteles datorita urarilor de bine ce mi le-ati adresat care sunt aberatiile mele, Insa privitor urarulor de bine va comunic ca si reciproca e valabila. Deci ca un adept destoinic al capitalismului, ce sunteti, aveti posibilitatea sa va opriti in US of Jafmerica in care se deruleaza actualmente un program guvernamental, cu finantare americana, fonduri nerambursabile, ce se va dezvolta pana in 2019 pe teritoriul US of Jafmerica, program care se numeste: "Fiecare cetatean are dreptul la un cort". Astfel o sa aveti posibiltatea locuirii decente a unui cort cu internet, dusuri comune si toaleta ecologica. Spre vizalizare puteti sa cautati pe internet TENT CITY desi cei de la Google au primit ordin sa nu arate prea multe aceste noi dezvoltari urbane caracteristice US of JAFmerica de incaput de secol XXI. Ramane de vazut ce se va intampla cand o sa scapati sapunul la dus.
    2010-02-24, 17:58:17 (86.124.215.*)
  44. de cetatean:
    :) dupa cum mentionam si mai devreme,doar vorbiti.dati un search pe "goagal" si veti vedea ca nu a primit nimeni ordin pt aceste "tent city"(oprah chiar a facut emisiuni pe aceasta tema). si inchei cu o ultima intrebare:ce se intampla DACA china(tara aia frumoasa comunista,cu mana de lucru foarte ieftina-singurul atuu real in fata altor tari) isi schimba sau arunca un zvon cum ca ar dori sa isi schimbe rezervele valutare din dolari in orice alta moneda?(sunt curios ce raspuns veti da)
    2010-02-24, 18:13:04 (81.12.170.*)
  45. de Victor:
    "Ramane de vazut ce se va intampla cand o sa scapati sapunul la dus." Dan. R ,esti "narozoi "mare ".bre.! Dar de ce trebuie sa primesti pensie de "revulitioner"? "Rivulutie" breeee,pasoptisti tot astfel au procedat boierule hau cerut parale! Aoleee frumosule ,ce bine zhici matale," haverea noastra a boborului,",ce misto era daca azi faseam Oltena sau Olticitul RM RTSpecial ,hinvadam toate pietele mundiale,le umpleam cu cirnati ,si le vindeam cu 2500 de euroi.
    2010-02-24, 18:25:59 (81.37.120.*)
  46. de Dan Rotariu:
    Nu voi intelege de ce cei care nu se simt nevolnici sunt impotriva unui stat socialist?! Ce are nevolnicia cu socialismul sau cu capitalismul? Nevolnicul asteapta un loc de munca iar acest loc de munca e creat la stat in socialism, iar in capitalism e la particular. Observatia celor 20 de ani de capitalism e ca particularul nu a creat locuri de munca asa cum s-au pierdut de la stat. Iata de ce comunistii se opun unui stat decorativ pe urmatoarele motive: Statul oricum exista, Statul oricum incaseaza taxe, Statul oricum plateste administratia si politicienii care ar trebui pusi la munca pentru supraveherea economiei, statul poate crea locuri de munca. si atunci ma intreb de ce prefera cei care nu sunt nevolnici sa plateasca taxe fara ca statul sa se ocupe de ceva, de ce sunt de acord ca administratia (care a crscut cu 50% in ultimii 20 ani) sa nu se ocupe cu nimic, de ce refuza oportunitatea ca statul sa fie pus la munca cu toate motoarele pornite si sa-si faca intreprinderi de stat? Cu ce-i deranjeaza pe cei care nu sunt nevolnici aceasta realitate, demonstrata deja practic, statul poate crea fabrici si uzine care ofera locuri de munca?! Crede cineva ca cel care era angajat la Dacia care devenise complet de stat era inferior, mai nevolnic, mai prost, fata de cl care era angajat la Oltcit care era 49% capital privat si 51% al statului? Oare aceasta teama de statul care ar crea locuri de munca nu e deplasata? Nu e o prostie? Ce studiu de specialitate imi spune in cat timp se poate schima un produs cu alt produs, un auto cu un alt auto? Astea sunt studii intocmite in interiorul fabricii si nu am acces la ele , insa si aici e o experienta de care putem vorbi. Oricum 3 ani ti se pare un termen rezonabil? si mai trece un an si tot nimic ... caci nu au bani, sunt plini de stocuri si datorii la banci, in rest sunt rupti in fund!
    2010-02-24, 18:26:32 (86.124.215.*)
  47. de Dan Rotariu:
    Victore nu ma bag in tigania ta. Tema ta de casa e sa te auto-evaluezi raspunzand la intrebarea urmatoare. Cum esti tu cel care ai preluat o informatie mincinoasa (cum ca as avea certificat de revolutionar): mincinos sau prost? Ca sa stiu cum sa ma adresez tie de acum incolo!
    2010-02-24, 18:46:28 (86.124.215.*)
  48. de to`arashul Matrics:
    tovarase cetatean (nu-i asa ca suna misto?!) cam dati cu bita in balta: 1.(aici ati nimerit pestele) China a inceput deja sa-si retraga depozitele din USA! 'Destula parte din '"Criza" e si din cauza asta! Asta e legata de "Criza petrolului" din 1974 (parca) cind OPEC a decis de pe azi pe miine sa dubleze pretul la petrol.... ajunsese parca la 37usd/baril cind s-au simtit raspunzatori pentru indeferenta fata de invazia Israelului in Yom Kippur War! in 1974 a mai avut loc si Watergate... la o luna dupa aceasta marire! Apoi a aparut Kissinger (nu l-ati uitat pe Mr. Grohaiala aplaudat in Romania, nu? sanchi!). 2. folositi documentarele Oprah! Pentru asta meritati sa vi se ia dreptul la vot! 3. Google e CIA ! condimentata cu mult NSA! Pentru asta meritati pus in piata sa rida de dv lumea! La o simpla cautare cu YAHOO la "tent city", prima optiune este..... wiki/Tent_city (sic Ana)! O sa aveti placuta surpriza sa va faceti singur cum va vine! Se pare ca traiti pe acolo si v-ati "adaptat" deplin: sinteti un "civilizat"! samd.... mai cititi naiba inainte sa vorbiti ca obosesc sa tin pasul cu toata brosteala!!! GRRRRRRRRR!!!! wiki/Dignity_Village
    2010-02-24, 18:46:54 (188.46.97.*)
  49. de to`arashul Matrics:
    sint atitea "regulations" incit te dai pe spate si te intrebi (asa, cu burta la tavan) oare ce ai in cap: doar in King county fiecare comuna are reglementari... toate post 2004: http://www.mrsc.org/ Subjects/Housing/Ten tCity/TentCity.aspx na si redmond: http://www.redmond.g ov/tentcity/faqs.asp dar daca te uitai bine la yahoo te sinucideai de brosteala pe care o bagi pe aici! huh?!!! :)))
    2010-02-24, 18:53:22 (188.46.97.*)
  50. de Dan Rotariu:
    Tent City Code of Conduct We, the people of SHARE/WHEEL, in order to keep a more harmonious community, ask that you observe the following code of conduct: * SHARE/WHEEL's Tent City 4 is a drug and alcohol free zone. Those caught drinking or using drugs will be asked to leave. Sobriety is required. * No weapons are allowed. Knives over 3 1/2 inches must be checked in. * Violence will not be tolerated. Please attempt to resolve any conflict in a creative, non-violent manner. * Degrading ethnic, racist, sexist or homophobic remarks are not acceptable. No physical punishment, verbal abuse or intimidation will be tolerated. * We are a community. Please respect the rights and privacy of your fellow citizens. * No men in the women's tents. No women in the men's tents. * No open flames. * No loitering or disturbing neighbors. No trespassing. * Attendance of at least one of the several community meetings held through the week is required. Days and times will be posted so that you may work it into your schedule. Any of the following are grounds for being permanently barred from Tent City 4: * Alcohol in camp * Illegal drugs in camp * Violence or threats of violence * Sexual harassment * Theft (of any resident's property or TC4 community property) * Anything that causes a 911 call to be placed (other than a legitimate medical emergency) * Open flames or smoking in tents * Repeated write-ups for minor infractions * Violating any of our specific agreements with the current host church and/or host city (ask any executive committee member if in doubt as to these agreements) If these rules are not respected and enforced, Tent City 4 may be permanently closed.
    2010-02-24, 18:59:49 (86.124.215.*)
  51. de Victor:
    Tu muncesti nu gindesti ! ii indemni si pe ceilalti sa faca la fel ,esti tipul sablonist ,cel ce priveste in virful degetului.Te asemeni unui cocos ce in gradina lui crede ca este cel mai puternic ,chiar este dar lumea nu se rezuma doar la propia ograda..De unde ai scos ca te-am acuzat ca ai avea certificat de revolutionar ?!, .Baiatule daca ceea ce visezi noapte spui ziua ...este problema ta. Poti avea si tu si cine mai doreste cite doua de fiecare,nu ma intereseaza sa va intrebati daca -l meritati.Nu hirtia va inobileaza ci comportamentul.Nu demagogia va intelepteste ci fapta onesta.Fa-ti procesul constintei si alaturate celor ce cu adevarat doresc binele acestei tari.Intr-un cuvint trebuie fiecare sa-si revizuiasca comportamentul pt ca 50% din greutatile care exista,cu care ne confruntam sunt generate de catre lipsa onestitati ,demnitati comportamentul crestin.adica noi suntem propii nostri inamici.
    2010-02-24, 20:23:48 (81.37.120.*)
  52. de to`arashul Matrics:
    ia fiti ce "conspira" tovarasul (nimic nou): aproape 20% sint someri in hUSA (iar nimic nou)! Ce sa zic io daca yahoonews zice asa de la Reuters?!!! Ma bag si io in s`ama ca-mi plac pacmanii astia "civilizati" de nu mai pot de dragul! bleah! http://tinyurl.com/y zywwpx era sa uit! :)))
    2010-02-24, 21:15:42 (109.250.239.*)
  53. de to`arashul Matrics:
    iar Reuters mai zice ca doar in ianuarie au fost concediati 181 261 persoane! dar important e sa fie "liberi"! sint liberi sa-si trimita copiii in Afganistan -Irak pentru a-si plati studiile cu solda primita pentru a apara "investitiile"! asta daca nu sint raniti sau mor! atunci trebuie sa dea restul de bani inapoi pentru "nerespectarea contractului"! :)))))))))))
    2010-02-24, 21:19:34 (109.250.239.*)
  54. de to`arashul Matrics:
    uite ca pina la urma uitai linkul!!! http://tinyurl.com/y loky4e Din 1973 si pina acum, Israelul a "costat" USA 1.6 trilioane usd! http://tinyurl.com/y eanmof (oare cum reusii sa nu "apelez" la wikipedia?!!!) Wiesel Foundation, ADL si alte organizatii democratice si aparatoare ale drepturilor omului cer atacarea Iranului "pina nu e prea tirziu"! La asta nu pot sa va dau linkuri ca-mi sare "democratia" in cap dar probabil ca puteti gasi si voi ceva in massmedia! Dubai a adaugat alti 15 suspecti in cazul Mossad! Ministrul de Externe al Israelului, Tzipi Livni cere lumii sa apere atacul Mossadului: "asa va afla fiecare terorist ca intreaga lume e impotriva lor!" si ca a compara pe "cei care lupta (probabil Israeli Defence Forces) cu teroristii este imoral"!. "Gindesc, deci sint periculos!".
    2010-02-24, 21:28:47 (109.250.239.*)
  55. de to`arashul Matrics:
    na, ginditi si voi: http://www.eliewiese lfoundation.org/inth enews.aspx interesant de vazut semnatarii scrisorii!
    2010-02-24, 21:31:28 (109.250.239.*)
  56. de tangur:
    comunizm...bla,bla,b la..sucks
    2010-02-24, 23:01:28 (92.83.4.*)
  57. de revolutionar:
    Domnule Dan Rotariu... in privinta cu revolutionarii va inselati... indemnizatia pe luna este de 2030 de lei iar unii din beneficiarii aceste insemnizatii recunosc si eu ca nu o merita dar unii cred ca chiar merita ... poate dumneavoastra pe timpul revolutiei asculatai abba si nu ati fost la prefectura sa vedeti ce s-a intamplat acolo... informat-iva mai bine inainte sa spuneti niste lucruri in care suntei in necunostiinta de cauza... P.S sunt ranit in revolutie si nu doresc la nimeni sa duca o viata cum duc eu in ziua de astazi... Sa auzim numai de bine!!
    2010-02-25, 07:45:32 (79.117.159.*)
  58. de cetatean:
    sa traiasca netul tovarase matrics...cu siguranta acolo traiesti..iesi naiba afara si scoate capul in lume...vine conspiratia mondiala si ne ia pe toti...vb numai prostii luate de la altii...si tu si rotariu..sunt convins de asta acum,nu mai am nevoie de nici o dovada. ia cauta pe yahoo sau pe ce stii mataluta ca nu este sub controlul fortelor tenebre ale sua,cia,kgb sau cine stii tu ca le controleaza(a nu se uita nsa) PROSTIA CAT COSTA?
    2010-02-25, 08:59:10 (81.12.170.*)
  59. de Dan Rotariu:
    @victore, m-am lamurit in privinta ta, deci cand toti oamenii destepti se vor termina pe planeta asta o sa iau in consideraţie sfaturile tale. @@@ revolutionar ... nu am retinut care au fost ideile "Revolutiei", de fapt pentru ce ai fost ranit? Daca te-ai sacrificat pentru bogatii de azi ti-ai facut o socoteala proasta. Eu sunt cel cu legitimatia nr. 21 emisa de CFSN, membru al primului consiliu municipal Craiova intre 31 dec 1989 si 2 februarie 1990, cand am dimisionat. Dar pentru ca evenimentele din decembrie 1989 au insemnat o INVOLUTIE si diplome de involutionari nu s-au dat nu am nici diploma si nici certificat de "revolutionar" desi puteam sa fiu si eu victima unei rafale trasa asupra mea intr-o actiune in centru din decembrie 1989. Da ranitilor trebuia sa li se dea pensie pentru ca datorita defectiunii statului, care a permis impartiorea de arme la toti ghiolbanii, au fost raniti. Insa cei neraniti pentru ce iau 2030 lei si sunt scutiti de impozite? Asadar scutirea de impozite nu duce undeva la un echivalent de 2,600 lei?
    2010-02-25, 11:51:09 (86.124.215.*)
  60. de Dan Rotariu:
    @cetatean ... Ma asteptam sa dai si raspunsul intrebarii ce ti-ai adresat-o la sfarsit. De ... ai dovedit ca ai atata experienta ...! :))
    2010-02-25, 11:53:47 (86.124.215.*)
  61. de cetatean:
    intrebarea aia iti era adresata.ma bucur sa vad ca esti atat de orb(prost)!!! mai ai putin si ma faci sa rad.acum doar zambesc...la cata lume s-a contrazis cu tine,la cele cateva voturi pe care le-ai luat...eu as prefera tacerea in locul tau.esti un monument de prostie omule,un comunist care poate mai impresioneaza niste pensionari pe la colt de bloc(asta cand nu stati sa va uitati pe vizor sa vedeti cine mai intra in bloc sa aveti si niste "noutati" de vb). vb pe articol,lasa prodtiile,vino cu argumente pt sustinerea teoriilor tale si nu mai arata cat esti de prost.au vazut acest lucru destul de multi...oare cat va trece pana iti vei da si tu seama ca esti prost si retardat?(de-asta dai dovada..de un retard intarziat-este o boala) DIXIT :))))))))))))
    2010-02-26, 09:35:08 (81.12.170.*)
  62. de Dan Rotariu:
    Regula e alta: cei destepti sunt putini
    2010-02-26, 16:21:14 (86.124.211.*)
  63. de lili:
    Sa fii sanatos , revolutionarule ranit! Te plateste tara cu varf si indesat pentru ratacirea-ti din involutie. SA te respecte, si ar fi bine numai ei sa te si plateasca, cei ce au profitat din schimbarea de regim! Ceilalti, vreo 80% din populatie, care traiesc de pe o zi pe alta, ar fi indreptatiti sa te jupoaie de viu . Pe nemernicia voastra s-au bazat cei ce-au parjolit tara.
    2010-02-27, 13:19:57 (86.122.98.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 17°C.
La noapte: 13°C.
Mâine: 21°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4662 lei
USD: Tendinta 3.5538 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Opinii

Eveniment

Actualitate