31.7 C
Craiova
vineri, 7 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateVeniră americanii. Făcură prima maşină

Veniră americanii. Făcură prima maşină

http:http://www.youtube.com/watch?v=rx5OG7Ok1AQ

Producţia de autoturisme Ford a început ieri, la Craiova, cu modelul Transit Connect, o autoutilitară uşoară, care se mai fabrică la uzina Ford din Turcia. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a spus că anul acesta se vor fabrica maximum 2.000 de maşini la Craiova. În prezent, în Bănie doar se asamblează autoturismele. Caroseriile vin din Turcia, iar motoarele şi alte piese provin din fabricile Ford din Europa.

Ford a lansat ieri, în prezenţa a numeroase personalităţi, producţia de autovehicule în fabrica din Craiova. Autovehiculele de tip Transit Connect – o maşină comercială uşoară – sunt, pentru început, asamblate la Craiova, au anunţat oficialii Ford, pentru că nu sunt finalizate secţia de caroserii şi cea de vopsitorie. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a anunţat că toate caroseriile provin de la fabrica Ford din Turcia. De asemenea, motoarele şi alte componente ale maşinilor asamblate în Bănie provin de la diverse fabrici Ford din Europa. „Anul acesta se vor produce la Craiova nu mai mult de 1.000 – 2.000 de maşini Transit Connect. Pentru anul viitor, producţia depinde de evoluţia pieţei“, a spus Fleming.

Ceremonia Ford

La evenimentul de lansare a producţiei Ford au participat numeroase personalităţi, de la parlamentari de Dolj, foşti parlamentari şi miniştri, până la preşedintele Senatului, Mircea Geoană, şi şeful statului, Traian Băsescu. „Astăzi, 8 septembrie 2009, Ford deschide un nou capitol şi produce un nou vehicul în Craiova“, a spus Nadia Crişan, reprezentantă Ford, care a deschis ceremonia dedicată începerii producţiei Ford în Craiova. Preşedintele Ford România, Dionisio Campos, a anunţat că ieri a fost un moment de referinţă pentru uzina de la Craiova, pentru că ea a intrat în rândul „unităţilor de producţie Ford“. Ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a ţinut să precizeze că, prin evenimentul de ieri, „producţia Ford va contribui în mod real la creşterea economică a României“.  John Fleming, preşedintele Ford Europa, a preferat să se adreseze auditoriului în limba română, la început: „Suntem aici pentru a sărbători. Sper ca acest parteneriat între Ford şi România să dureze mulţi ani de aici înainte!“. De altfel, unele autovehicule vor ajunge pe piaţa internă, iar restul (cele mai multe) vor merge în ţări din Europa Centrală şi de Est. „Primul vehicul Transit Connect produs în Bănie va fi donat Spitalului Municipal din Craiova, pentru utilizare. Intenţionăm să vindem restul (…). Primul lot de autovehicule produse la Craiova va fi transmis dealerilor noştri din ţară, iar pe termen scurt producţia va fi exportată în ţările central şi est-europene“, a mai spus Fleming. El a reluat promisiunile făcute de americani în momentul când au preluat uzina Daewoo din Craiova: că vor fi angajaţi, în total, 7.000 de oameni la fabrică şi că producţia de autovehicule va ajunge la 300.000 de unităţi pe an.

Un model nou şi motoare ecoboost, în 2010

Fleming a precizat că la anul se va mai construi o maşină de talie mică la Craiova, un model nou, care nu a fost încă lansat în producţie în altă parte: „Din nou nu dau detalii, dar este un proiect interesant. Această fabrică va fi prima care va produce această maşină. Nu este nici Ford Fiesta şi nici Ford Ka“. Preşedintele Ford Europa a menţionat că în fabrica de autoturisme locală se vor mai produce şi motoare de tip ecoboost, care „vor conduce la economii de combustibil cu 20% şi vor apărea reduceri semnificative de emisii de dioxid de carbon“. Oficiali ai fabricii au confirmat, pentru GdS, că producţia de motoare de tip ecoboost va ajunge tot la 300.000 de unităţi pe an.

Băsescu: Cu Ford Craiova, România merge înainte!

Preşedintele Traian Băsescu a ţinut să amintească, la fel ca şi anul trecut, de momentul în care în 2005 discuta în SUA despre o uzină de automobile Ford în România. Şeful statului şi-a amintit de muzeul Ford vizitat în Statele Unite. Băsescu le-a mulţumit muncitorilor de la Craiova şi li s-a adresat, în discursul său: „Veţi face ca Ford Craiova să «explodeze» pe pieţele din România şi din lume. Apreciez că v-aţi pregătit pentru noua producţie. Mulţumim şi Ford pentru investiţiile de 12 milioane de euro, pentru a pregăti angajaţii. Cheia succesului ţine de aptitudinea managerială şi de solidaritatea celor 3.900 de angajaţi“. Şeful statului şi-a încheiat discursul cu un îndemn optimist: „Cu Ford Craiova, România merge înainte!“. Mircea Geoană a preferat să vorbească la conferinţa de presă de după eveniment, spunând că  autoutilitara produsă în Bănie este „un vehicul numit «Speranţ㻓 şi felicitând Ford că investeşte la Craiova, în ciuda crizei mondiale.

Muncitorii, entuziasmaţi

În fabrică, secţia de „Montaj general“ era aproape finalizată. Câteva zeci de caroserii urma să fie asamblate, iar pe bandă alte zeci de autoturisme sufereau procesele fireşti de asamblare, până la linia finală. „Banda“, cum îi spun muncitorii, a mers câteva minute, iar în intervalul cât au durat discursurile oficialităţilor, zece maşini „au căzut pe roţi“, cum ne-a explicat un muncitor. Angajaţii Ford au fost entuziasmaţi de momentul începerii producţiei. 3.900 de familii din Craiova depind de fabrica Ford din localitate. Maria Ignat (operator bandă) a spus: „E un moment extraordinar începerea producţiei. Aşteptăm cu nerăbdare să vedem ce va urma“. Florentina Slăvulete (operator bandă) se gândeşte la viitor: „Sperăm să dureze cât mai mult producţia. Suntem siguri că va dura. Este important şi pentru viitorul nostru. Nu ştim câte maşini vom face, dar sperăm la cât mai multe“.

Ion Ţiriac rămâne distribuitor Ford

Omul de afaceri Ion Ţiriac, aflat ieri la lansarea producţiei Ford, a descris vehiculul fabricat în Bănie drept „o maşină de nişă foarte bună şi nu e excesivă ca preţ. Nu cred că e mai mult de 10.000 de euro. E pentru întreprinderile mici şi medii. Poate să ia până la o tonă“. Deţinătorul firmei Romcar, Ion Ţiriac, este importator al autoturismelor marca Ford. Dar după începerea producţiei la uzina din Craiova şi după ce Ford vine cu propriile companii, Ţiriac se conformează: „Era absolut logic să vină ei. Noi vom rămâne doar distribuitori ai maşinilor Ford“.

Ford: doi ani în România

– septembrie 2007 – Ford semnează cu autorităţile române contractul de vânzare a fabricii Daewoo;
– martie 2008 – Ford preia efectiv fabrica din Craiova;
– mai 2008 – se fabrică ultimul autoturism Daewoo la Craiova, din gama Matiz;
– iulie 2009 – Ford încheie la Craiova producţia de motoare şi cutii de viteze Daewoo, pentru fabricile GM;
– septembrie 2009 – începe asamblarea autoutilitarei Transit Connect în fabrica din Bănie;
– Ford a plătit 57 de milioane de euro pentru 74% din acţiunile de la Automobile Craiova (ACSA) – firma care deţinea fosta fabrică Daewoo, iar anul acesta, Ford Motor Company a cumpărat cu 18 milioane de euro pachetul de 22% din acţiunile deţinute de SIF la ACSA.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

64 COMENTARII