30.5 C
Craiova
joi, 6 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateConstructorii îi fură pe craioveni

Constructorii îi fură pe craioveni

În vreme ce firmele private se îndoapă din bani publici, craiovenii sunt nevoiţi să suporte mendrele constructorilor care lucrează după grafice numai de ei înţelese.

 

Şanţurile în trotuar şi gropile din carosabilul răzuit în vederea asfaltării sunt lăsate de constructori în calea craiovenilor pe termen nelimitat. Oamenii, pietoni ori şoferi, sunt obligaţi să circule ca într-o zonă de război, deşi plătesc o mulţime de taxe şi impozite din care firmele desemnate de autorităţile publice sau de furnizorii de utilităţi să execute lucrările îşi sporesc conturile. Şi exemple sunt cu duiumul. Pe strada George Enescu, de pildă, câteva tronsoane decopertate încă de la începutul lunii martie sunt şi acum neacoperite. „Am crezut că o să se facă acum ceva, că vine campania, dar văd că se lucrează tot cu «Lasă-mă să te las!». Le-a dat primăria bani (constructorilor – n.r.), dar ei tot pe furat şi pe bătaie de joc sunt puşi. Ia să nu-i mai primească la licitaţii, să vedem, atunci, tot aşa se comportă?“, se întreba un şofer care tocmai traversa strada George Enescu. La o aruncătură de băţ de sediul Primăriei Craiova, pe strada Panait Muşoiu, trotuarul este distrus de constructorii care au introdus reţelele de energie electrică pentru CEZ cu luni în urmă şi au uitat să-l refacă. În aceeaşi stare este şi drumul, pe aceeaşi stradă. Craiovenii sunt din ce în ce mai nervoşi şi cred că primăria ar trebui să fie mult mai drastică în relaţia cu aceste societăţi. „Nici nu-mi amintesc de când este trotuarul ăsta aşa. Mai sunt şi maşini parcate şi rişti să-ţi rupi picioarele dacă treci pe aici. Nu înţeleg cum îi mai rabdă primăria (pe constructori – n.r.)“, a spus Ioana Mergea, o pensionară trecută ieri de toate sudorile după ce a parcurs 50 de metri pe trotuarul străzii Panait Muşoiu. Primăria chiar îi rabdă pe constructorii care calcă în picioare nervii craiovenilor. „Pentru refacerea trotuarului şi a carosabilului de pe strada Panait Muşoiu, termenul este 22 mai“, a declarat purtătorul de cuvânt al municipalităţii, Carmen Licu. De ce tocmai 22 mai? Simplu, ne explică Niki Crecorian, şeful Serviciului administrare drumuri: „Termenul de autorizare se acordă în funcţie de graficul pe care proiectantul lucrării îl stabileşte. Noi nu acordăm niciodată un termen mai lung, ba chiar tăiem câteva zile“.

 

Goana după bani

 

Dincolo de poveştile oficiale, întârzierile în refacerea trotuarelor şi a străzilor, că sunt ele în reparaţie sau brăzdate de şanţuri pentru utilităţi, sunt cauzate de fenomene de natura penalului. Potrivit unor surse din primărie, 15%, ba chiar 20% din materialele achiziţionate pentru astfel de lucrări sunt furate de constructori. Altă cauză este că rechinii asfaltului câştigă lucrări de zeci de milioane la nivelul Craiovei, pe care apoi nu le pot acoperi în termen. Şi aici este de mirare că funcţionarii publici nu reuşesc să cântărească oficial adevărata capacitate a ofertanţilor care sunt deja antrenaţi în lucrări de anvergură acordate tot de primărie. Nu în ultimul rând, firmele care se ocupă numai de introducerea diverselor reţele – de gaze, de energie etc., cum este şi cazul de pe strada Panait Muşoiu, încheie contracte cu alte unităţi, specializate în asfaltare, numai de ochii lumii, fiindcă, în realitate, nu există nici o relaţie între ele. Surse din primărie susţin că societăţile care au contractat lucrări de reparaţie şi întreţinere a trotuarelor şi carosabilului distruse de montatorii de reţele nu-şi primesc banii de la aceştia şi, în consecinţă, nu se apucă de muncă până nu văd un avans, care însă nu mai apare. Amenzile de câte 2.000 de lei aplicate de primărie în aceste situaţii sunt o nimica toată, ba chiar unele sunt contestate în instanţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII