21.8 C
Craiova
marți, 4 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePodul Calafat-Vidin, în grafic

Podul Calafat-Vidin, în grafic

Construcţia podului peste Dunăre de la Calafat – Vidin va demara la începutul lui 2008. Cel puţin aceasta este prognoza făcută de ministrul transporturilor, Ludovic Orban, la o întâlnire cu omologul său bulgar, Petar Mutafchiev, care a avut loc ieri la Calafat.

Data avansată de miniştrii transporturilor din România şi Bulgaria pentru demararea execuţiei podului a „temperat“ jurnaliştii craioveni prezenţi ieri la întâlnirea de la Calafat, care fuseseră anunţaţi de şeful liberalilor doljeni, Mario Ovidiu Oprea, că oficialii inaugurează lucrările de construcţie pe malul românesc al Dunării.

Orban şi Mutafchiev au discutat doar pe marginea problemelor apărute la demararea lucrărilor de construcţie programată pentru anul viitor şi au vizitat locul unde va fi amplasat piciorul podului pe malul românesc. Ministrul Petar Mutafchiev, care a fost însoţit de experţii bulgari implicaţi în proiect, a declarat că întâlnirile dintre partea română şi bulgară vor deveni lunare pentru a înlesni eliminarea obstacolelor apărute în calea constructorului spaniol FCC Construccion.

„Întâlnirile de lucru vor avea loc lunar, obiectivul nostru comun fiind ca în cadrul lor să rezolvăm problemele concrete cu care se confruntă constructorii. În prezent, partea română a pregătit accesul executantului în zona unde se va construi podul şi acces temporar la suprafaţa fluvială pentru efectuarea unor studii necesare“, a spus ministrul bulgar, Petar Mutafchiev.

 

Mulţumiri pentru Mondea

 

Deşi GdS relata în urmă cu peste două luni faptul că exproprierile pentru realizarea piciorului podului pe malul românesc nu au început, ministrul Orban a dat asigurări ieri că peste 75% din suprafaţa de 42,6 hectare au fost deja expropriate, iar lucrările vor începe în mod cert la începutul anului 2008 şi vor fi finalizate în 2010. „Ne-am fixat ca obiective accelerarea tuturor procedurilor în cazul construcţiei podului Calafat-Vidin, astfel încât el să fie finalizat în anul 2010, iar construcţia să demareze la începutul anului 2008. Sunt prevăzute exproprieri pentru piciorul podului şi deja 75% din suprafaţă a fost expropriată“, a spus ministrul Orban. Acesta nu a precizat însă care sunt atribuţiile primite de fiecare dintre părţile implicate în proiect. Demnitarul a ţinut să mulţumească la finalul discursului său autorităţilor locale şi judeţene pentru găzduire, dar a încurcat borcanele, transmiţând iniţial recunoştinţa sa prefectului de Dolj, „domnul Cornel Mondea“, fost prefect al judeţului în urmă câţiva ani şi actual consilier judeţean. Abia după ce a fost sesizat cu privire la încurcătura făcută, ministrul s-a corectat, precizând că prefectul de Dolj este Silviu Dumitru.

 

Acordul pentru Bechet-Oreahovo, parafat până la sfârşitul anului

Întâlnirea româno-bulgară de la Calafat nu a fost numai o oportunitate pentru cele două părţi să discute despre construcţia podului Calafat-Vidin.

Potrivit ministrului Orban, până la sfârşitul anului 2007, va fi încheiat un acord bilateral între guvernele român şi bulgar privind construcţia podului care va lega oraşul doljean Bechet de localitatea bulgară Oreahovo şi în acest sens a fost constituit un grup de lucru mixt, care se va ocupa de detaliile tehnice ale proiectului. „Ideea acestui pod s-a născut prin colaborarea dintre primarii din Bechet şi Oreahovo care au convenit asupra oportunităţii şi eficienţei unui astfel de proiect. Acesta se va realiza prin parteneriat public-privat prin concesiune şi deja am fost informaţi că trei companii sunt interesate de realizarea lui“, a precizat Orban.

Al treilea motiv al întâlnirii de ieri a fost, conform oficialilor prezenţi la Calafat, constituirea unui grup de lucru care să analizeze proiectele comune româno-bulgare având ca temă navigabilitatea pe Dunăre sau managementul traficului pe Dunăre.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII