10.9 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTelefonie pe impulsii afective

Telefonie pe impulsii afective

Profesorii, directorii de scoli, inclusiv cei de la Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), daca doresc sa vorbeasca telefonic cu vreun inspector sau cu cineva din conducerea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Dolj, sint nevoiti sa astepte pina cind secretara da o fuga in biroul celui solicitat pentru a veni la telefonul secretariatului.

Acelasi lucru se intimpla cind sefii inspectoratului vor sa dea o informatie vreunuia dintre inspectorii scolari. Aceasta stare de fapt dateaza de la „incetarea din viata“ a centralei telefonice, in perioada celei de-a doua sesiuni a examenului de capacitate de anul trecut, cind a fost trasnita de fulger. Inspectorii spun ca au nevoie de telefoane ca de aer, parerea lor fiind impartasita si de inspectorul ge-

neral adjunct al ISJ Dolj, Florea Gaina:

„Este absolut necesara o centrala telefonica in aceasta institutie. Nu au fost prevazute fonduri pentru o asemenea investitie, dar sper ca din bugetul pe acest an sa se gaseasca bani pentru achizitionarea unei centrale noi“.

Contabilul – sef al ISJ Dolj, ec. Eugen Radut, vede lucrurile altfel decit ceilalti: „Consider ca telefoanele existente- unele dintre ele in derivatie- acopera necesitatile institutiei noastre. Inainte de a se defecta centrala, conducerea inspectoratului adoptase masuri ferme pentru diminuarea cheltuielilor cu convorbirile telefonice, conform prevederilor legale. Anul trecut, media lunara a acestor cheltuieli s-a ridicat la 32 de milioane de lei. Mult mai mult fata de alte institutii similare. In continuare vom proceda identic, deoarece ISJ Dolj este o institutie de indrumare si control, iar salariatii sai efectueaza aceasta activitate in scoli. Daca vom constata o utilizare excesiva a telefoanelor, vom renunta la unele dintre ele“.

Cheltuielile de reparatie a centralei se ridica la aproximativ 60 de milioane de lei, iar in urma demersurilor facute de conducere, a reiesit ca nici nu exista specialisti pentru a repara acest tip de echipament.

Totusi, contabilul – sef sustine ca exista o solutie: „Avem promisiuni din partea ministerului de resort ca vom fi integrati intr-un sistem de telefonie, in care vom fi beneficiari, cheltuiala urmind sa fie suportata de MEC“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS