14.7 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSportCupa KA a revenit Baniei

Cupa KA a revenit Baniei

Campionatul National de Raliu, care s-a incheiat in urma cu citeva zile, a fost cistigat de echipajul Constantin Aur / Sorin Moraru. Victoria celor doi sportivi a fost previzibila inca de la inceputul sezonului, deoarece masina pe care o piloteaza, Seat Cordoba WRC (300 CP), este de departe cea mai buna dintre cele care au concurat in acest sezon in competitia automobilistica interna. Grupa A a fost cistigata tot de C. Aur si S. Moraru, in timp ce la Formula 2 s-a impus echipajul G. Grigorescu / R. Dumitriu (Renault Maxi Megane, 280 CP), prima pozitie a grupei N a fost ocupata de B. Marisca / S. Itu (Mitsubishi Lancer Evo 6, 280 CP), grupa H a fost adjudecata de D. Toma / D. Banca (Mitsubishi Lancer Evo 6, peste 300 CP), iar Cupa KA le-a revenit craiovenilor D. Burchel / D. Tiugan (Ford KA, 75 CP).

Debut dificil, continuare magnifica

Echipajul craiovean Daniel Burchel / Dragos Tiugan a inceput cu stingul acest sezon. La prima etapa a CNR, Raliul Zapezii (Brasov), pilotul Daniel Burchel nu a putut participa din cauza unui accident pe care il avusese cu o luna inainte si a fost inlocuit cu G. Muscalu. Dupa o cursa in care Fordul KA pilotat de olteni a avut numeroase probleme tehnice, echipajul din Banie a reusit sa termine pe locul trei in Cupa KA, lucru datorat in buna masura si copilotului Dragos Tiugan, care a stiut sa tempereze elanul partenerului sau. Desi, dupa accidentul suferit, Daniel Burchel se gindea ca sezonul a fost compromis pentru el, pilotul oltean a reusit totusi sa ia startul, alaturi de Dragos Tiugan, in cea de-a doua etapa a CNR, Raliul Siromex Castrol (Baia Mare). Echipajul craiovean astfel constituit a reusit sa se impuna in aceasta runda in competitia rezervata masinilor Ford KA, surprinzindu-i pe unii specialisti, care ii vedeau favoriti pe T. Laszlo / I. Bako sau pe R. Arhire / A. Temes. Cei care se indoiau de valoarea echipajului din Banie au fost convinsi in urmatoarele trei etape, care s-au desfasurat pe asfalt, cind Daniel Burchel si Dragos Tiugan au cistigat Cupa KA la Raliul Hunedoarei, Raliul Romaniei si Raliul Argesului.

Oltenii si-au demonstrat clasa si pe macadam

Incepind cu etapa a sasea a CNR, cursele automobilistice s-au desfasurat pe macadam. Raliul Cibinium (Sibiu) a fost prima competitie in care Daniel Burchel si Dragos Tiugan au concurat cu Fordul KA pe macadam. Aceasta runda nu le-a lasat amintiri prea placute sportivilor olteni, care au terminat pe locul doi in Cupa KA, dupa o cursa in care au facut patru pene de cauciuc din cauza traseului bolovanos si a pneurilor uzate. Obisnuindu-se cu comportamentul Fordului KA pe macadam, echipajul craiovean a reusit in etapa a saptea, la Raliul Manastirilor (Piatra Neamt), sa faca o cursa de exceptie si sa obtina rezultate extraordinare cu o masina care are numai 75 CP: locul 1 la F2, locul 3 la grupa A, locul 1 la clasa A1 si prima pozitie la Cupa KA. Si in urmatoarele doua etape desfasurate pe macadam (Raliul Banatului si Raliul Avram Iancu), echipajul oltean si-a demonstrat clasa, impunindu-se clar in competitia rezervata masinilor Ford KA. Aceste doua runde, care au fost extrem de dure, si-au pus amprenta asupra starii tehnice a masinii, fapt care a dus la abandonul echipajului craiovean in ultima etapa a CNR (Raliul Harghita).

Rezultate pe masura talentului

Daniel Burchel si Dragos Tiugan au fost multumiti de rezultatele pe care le-au obtinut in acest sezon (locul 6 la F2, locul 11 la grupa A si prima pozitie la Cupa KA) si de modul cum a fost organizat Campionatul National de Raliuri care s-a incheiat recent: „A fost un campionat viu disputat si destul de bine organizat, in care am obtinut rezultate multumitoare. Fata de editiile trecute, materialul de concurs din acest an a fost mai ridicat, fapt care a dus la cresterea valorii campionatului. Despre valoarea echipajelor nu sintem in masura sa facem aprecieri si ii lasam pe altii sa se pronunte. Dorim sa le multumim tuturor celor care in acest an au fost alaturi de noi si ne-au sustinut financiar si speram ca in sezonul viitor sa continuam colaborarea“.

Campionatul National de Raliuri

Clasament general absolut:

1. C. Aur / S. Moraru 70p, 2. M. Leu / C. Solomon 42p, 3. B. Marisca / S. Itu 36p, 4. D. Ungur / A. Berghea 30p, 5. G. Grigorescu / R. Dumitriu 25p, 6. H. Goellner / S. Itu 16p, 7. D. Girtofan / M. Lazarescu 10p, 8. D. Toma / D. Banca 5p, 9. C. Petrusca / M. Padureanu 5p, 10. G. Graef / V. Hard 4p, 11. E. Stan / F. Hangu 4p, 12. A. Pitigoi / V. Terzi 3p, 13. R. Preda / G. Cirstea 3p, 14. M. Canu / M. Parscoveanu 2p, 15. O. Serb / D. Pulpea 1p, 15. A. Papageorgiu / L. Prepelita 1p, 15. C. Ferencz / T. Abraham 1p.

Clasament general Formula 2:

1. G. Grigorescu / R. Dumitriu 70p, 2. M. Canu / M. Parscoveanu 26p, 3. A. Pitigoi / T. Arsenescu 22p, 4. R. Farkas / L. Borbely 20p, 5. D. Senchea / L. Mihai 16p, 6. D. Burchel / D. Tiugan 15p, 7. V. Gentoiu / M. Stanciu 14p, 8. T. Abraham / A. Szasz 10p, 9. R. Preda / G. Cirstea 10p, 10. G. Ursache / I. Gaucan 9p, 11. C. Ferencz / T. Abraham 8p, 12. V. Voicu / D. Gheorghe 6p, 12. N. Duval / G. Nemes 6p, 12. A. Tamasescu / S. Rotaru 6p, 15. J. Tatu / S. Cantor 4p, 16. C. Turbatu / S. Stefanescu 4p, 16. R. Arhire / A. Temes 3p, 18. D. Morar / V. Dumbravan 2p, 18. C. Berghea / G. De Reu 2p, 20. V. Ghergheles / O. Costea 1p.

Clasament general Grupa A:

1. C. Aur / S. Moraru 70p, 2. M. Leu / C. Solomon 48p, 3. G. Grigorescu / R. Dumitriu 33p, 4. H. Goellner / S. Itu 18p, 5. G. Graef / V. Hard 16p, 6. R. Farkas / L. Borbely 10p, 7. A. Papageorgiu / L. Prepelita 9p, 8. D. Toma / D. Banca 9p, 9. A. Pitigoi / V. Terzi 8p, 10. C. Ferencz / T. Abraham 8p, 11. D. Burchel / D. Tiugan 7p, 12. M. Canu / M. Parscoveanu 7p, 13. A. Tamasescu / S. Rotaru 5p, 14. R. Arhire / A. Temes 4p, 15. C. Berghea / G. De Reu 4p, 16. N. Duval / G. Nemes 3p, 17. G. Ursache / I. Gaucan 1p.

Clasament general Grupa N:

1. B. Marisca / S. Itu 66p, 2. D. Ungur / A. Berghea 58p, 3. D. Girtofan / M. Lazarescu 29p, 4. E. Stan / F. Hangu 20p, 5. C. Petrusca / M. Padureanu 18p, 6. R. Preda / G. Cirstea 18p, 7. V. Gentoiu / F. Bostina 8p, 8. O. Serb / D. Pulpea 6p, 9. D. Senchea / G. Olteanu 6p, 10. C. Turbatu / S. Stefanescu 5p, 11. J. Tatu / S. Cantor 5p, 12. H. Ionescu / G. Nemes 3p, 13. L. Pintyo / D. Kovacs 2p, 14. A. Nicolescu / D. Vraja 1p, 14. V. Ghergheles / O. Costea p.

Clasament general Grupa H:

1. D. Toma / D. Banca 38p, 2. Gh. Radu / D. Margescu 30p, 3. Z. Juhosz / B. Csomortani 25p, 4. L. Pintyo / B. Asztalos 18p, 5. C. Nicolaescu / I. Nicolaescu 17p, 6. H. Ionescu / G. Nemes 16p, 6. D. Morar / V. Dumbravan 16p, 8. I. Mihaila / S. Tentu 16p, 9. M. Barbi / R. Papp 13p, 10. V. Banciu / M. Banciu 10p, 10. A. Nicolescu / D. Vraja 10p, 12. C. Savu / M. Turcu 9p, 13. M. Runcan / F. Hangu 9p, 14. G. Anton / I. Dicoi 4p, 15. C. David / R. Nitescu 4p

Clasament general pe echipe:

1. Lipoplast Rally Team 76p, 2. Monte Carlo Rally Team 54p, 3. Siromex Rally Team 33p, 4. Setcar Racing 21p, 5. Fundatia Tiriac Sport 17p, 6. LTL Enforcer Rally Team 3p, 7. Romania Auto Racing 2p, 7. Samaco Racing 1p.

Clasament general Cupa KA:

1. D. Burchel / D. Tiugan 220,5p, 2. C. Berghea / G. De Reu 175p, 3. A. Tamasescu / S. Rotaru 146,5p, 4. T. Laszlo / L. Bako 69p, 5. R. Arhire / A. Temes 52p.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS